• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

האם ישראל העבירה לרשות את כספי הטרור?

לאחר שבקיץ האחרון נערכה פגישה בין שר הביטחון לבין יו"ר הרשות אבו מאזן, התברר כי ישראל הפשירה מאות מיליוני שקלים מאותם "כספי הטרור" שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים, זאת בניגוד לחוק ולהצהרת שר הביטחון
האם ישראל העבירה לרשות את כספי הטרור?
שר הביטחון בני גנץ
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפני כשנתיים וחצי הועבר בכנסת החוק להקפאת כספי הטרור. ברקע להחלטת החוק היא פעילותה של הרשות הפלסטינית לעידוד הפיגועים באמצעות מענקים כספיים למחבלים ומשפחותיהם. 

על פי המדיניות הפלסטינית המעוגנת בחוקת הרשות, ערבי שנאסר או נפגע כתוצאה מפעילות טרור כנגד יהודים בישראל, זכאי לקצבה לו ולמשפחתו; משפחה שאחד מבניה נהרג כתוצאה מהפעילות האמורה זכאית גם כן לקצבה. הכלל המנחה בתשלומים אלה הוא שככל שהעונש או הפגיעה חמורים יותר (בעקבות נזק או פגיעה חמורים יותר שגרם), כך גדל התשלום שהם זכאים לו.

החוק קובע ששר הביטחון יביא לאישור הקבינט, בתום כל שנה, נתונים בדבר סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, באותה שנה. בהתאם לדו"ח זה, לאחר אישורו בקבינט, יוקפא בכל חודש, מתוך כספי המיסים שמעבירה ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית, סכום השווה לחלק השנים עשר מסך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור בשנה הקודמת. 

אלא שלהפתעת רבים, לאחר שבקיץ האחרון נערכה פגישה בין שר הביטחון לבין יו"ר הרשות אבו מאזן, התברר כי ישראל הפשירה מאות מיליוני שקלים מאותם "כספי הטרור" שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים, זאת בניגוד לחוק ולהצהרת שר הביטחון. כך עולה מניתוח דו"ח רשמי של הרשות שנשלח למדינות המערב, שבוצע על ידי מכון המחקר "מבט לתקשורת פלשתינית".

יצויין כי בישראל ניסו לטעון כי מדובר בכספים אותם העבירו כמקדמה על חשבון כספים עתידיים, אלא שבדו"ח הפלסטיני האמור, אוזכרו גם אותם חצי מיליארד שקלים, אך 400 מיליון מתוכם הוגדרו בדו"ח הרשות ככספים שהיו "מגיעים" להם מ"החודשים הקודמים", קרי החזר חוב, ולא על חשבון גבייה עתידית. 100 מיליון השקלים הנותרים אכן הוגדרו כ"מקדמה" על חשבון גביית מסים עתידית. במילים אחרות, הרשות מבהירה בדו"ח רשמי כי אין בכוונתה להחזיר לישראל 80% מחצי מיליארד השקלים שהועברו אליה.

אם דו"ח הרשות הפלשתינית משקף את המציאות, המשמעות היא כי ממשלת ישראל רוקנה את חוק הקיזוז מתוכן והעבירה לרש"פ קרוב לשליש מהכספים שהוקפאו - זאת למרות המשך התשלומים למחבלים מצד אבו מאזן.

חשוב להזכיר, כי בשיחותיו הקדושות עומד הרבי שליט"א מלך המשיח, על כך שעצם הפגישות עם הערבים יש בהם כדי לסכן יהודים ולתת רוח גבית לטרור, המקבל אישור להמשך הפעילות במפגשים אלו. כעת אנו נוכחים לראות, כי למרות ההצהרות כאילו ולא סוכמו דברים בפגישות אלו, הרי שבפועל ישראל מעבירה כספים, בניגוד לחוק, ולמטרות הכי נפשעות - כעידוד מעשי טרור ופגיעה ביהודים.

המחבל שירה מטווח קרוב ורצח - זוכה בבית המשפט

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...