• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שרשרת ניסים גלויים במערכה לעצירת התפתחות הנשק הגרעיני של איראן

פעולות ישראל לעצירת התפתחות הנשק המאיים של איראן הקוראת להשמדתה, חושפת את השגחתו של הקב"ה על עם ישראל. בתוך כל הפעולות הכבירות, מתגלה פעם אחר פעם כי הקב"ה שומר ומגן על עם ישראל. וגם: למרות המתיחות הגדולה בין רוסיה לארה"ב, הסכימו שתי המדינות להאריך את תוקפו של ההסכם לצמצום הנשק הגרעיני והפניית המשאבים לפעולות חיוביות
שרשרת ניסים גלויים במערכה לעצירת התפתחות הנשק הגרעיני של איראן
הכור בנתנז מוקף בעמדות שמירה של חיילי איראן
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פיצוץ אדיר בנתאנז – השבתה של העשרת האורניום

ביום שני ל' ניסן (12 באפריל)בשעה 04:00 לפנות בוקר הוחשכו האורות, צנטריפוגות העשרת האורניום פסקו מלהסתובב, מערכות הבקרה והאבטחה כבו, וכאלף עובדים נשארו בעלטה לשעות ארוכות ומותחות, תוך שהם מחכים לשווא להפעלת מערכת הגיבוי החשמלית. 

איראן ה'רשמית' הסתפקה בתחילה בהודעה לקונית על 'תקלת חשמל' באתר בנתאנז. אולם, ככל שחלפו השעות הלכה והתבהרה האמת – באתר אירע פיצוץ עז שנטרל אותו כמעט לחלוטין, וחשף לעין כל את עומק החדירה של המוסד (ע"פ פרסומים זרים) לתוככי פרויקט הגרעין האיראני.

האתר בנתאנז הוא אחד האתרים החשובים ביותר בפרויקט הגרעין האיראני. 

באתר מותקן מספר צנטריפוגות גדול, ומכאן חשיבותו. 

במסגרת הסכם הגרעין אושר לאיראן להחזיק בנתאנז כ-5060 צנטריפוגות מהדגם הישן 1-IR, בעוד שבמתקן ההעשרה השני, בפורדו, אושר לה להחזיק כ-1000 צנטריפוגות בלבד. 

לכן, העובדה שהמתקן בנתאנז נוטרל לתקופה ממושכת ע"י הפיצוץ, היא חשובה ביותר.

למרות ההגנה הצפופה של המתקן, שמוקף בסוללות נ"מ ובחגורות אבטחה קרקעיות הדוקות, הצליחו יוזמי המבצע 'להשתיל' בתוכו פצצה רבת עוצמה. על פי הפרסומים באיראן הפצצה הוטמנה בשולחן (על פי גירסה אחרת – במיכלים), שהיה במתקן, ובחסדי ה' לא עורר כל חשד במשך תקופה ארוכה. 

נראה שהשולחן שימש את האיראנים לפעילויות שונות הקשורות להעשרה, וסביר להניח שהוא 'טופל' בידי מומחי חבלה מן השורה הראשונה שדאגו להסתיר יפה את המטען ההרסני, ולהתקין גם רכיב מיוחד לקליטת הוראת הפעלה (אות אלקטרוני) המשודרת מרחוק. 

מיקומו המיוחד של השולחן – סמוך למערכת החשמל המרכזית, וכן סמוך למערכת הגיבוי (שנועדה למקרה של תקלה/חבלה במערכת המרכזית) – איפשר להוציא לפועל את אחד ממבצעי החבלה המוצלחים ביותר שביצעה ישראל, על פי מקורות זרים. הפיצוץ פגע קשות במערכת החשמל המרכזית, וגם הוציא מכלל פעולה את מערכת הגיבוי, ובכך נוטרל למעשה האתר כולו, שגם הוחשך לשעות ארוכות. 

ההערכה היא שפעילות ההעשרה נוטרלה ברובה לפחות למספר חודשים. בנוסף, נפגעו חלק מאולמות ההעשרה, ולדברי בכיר בפרלמנט האיראני אלפי צנטריפוגות נהרסו!

עיתוי הפיצוץ לא היה מקרי. יום לפני כן חגגו באיראן את "יום הגרעין", ונשיא איראן רוחאני התרברב בכך שהחלה הזרמת אורניום ל-164 צנטריפוגות חדשות מדגם 6–IR שהותקנו אף הן באתר נתאנז, תוך הפרה בוטה של הסכם הגרעין. לצנטריפוגות הללו יכולות העשרה גבוהות במיוחד. הפיצוץ, כאמור, אירע יום אחד לאחר ההכרזה המתריסה, והוא הביא לשיתוק כמעט מלא של המתקן ולהרס אלפי צנטריפוגות. 

המסר לאיראן מפעולה זו הינו חד משמעי – לא תתאפשר לאיראן השגת נשק גרעיני. במשך עשרות שנים מנסה איראן להגשים את חלומה הגרעיני, אולם היעד הזה סוכל על ידי מאמצים מודיעיניים והתקפיים, שנחלו הצלחות כבירות, בחסדי ונסי ה' הגלויים. 

חלק מהפעולות זכו לפרסום רב, וביניהן החדרת 'תולעת' המחשבים סטוקסנט, שהרסה כמות גדולה של צנטריפוגות בנתאנז, באמצעות חדירה ושיבוש של מנגנוני הפעלתן. פעולה נוספת שזכתה לפרסום היא הפריצה לכספות של ארכיון הגרעין האיראני בלב טהראן לפני כשלוש שנים, והבאתם לארץ של כ-50,000 קבצי מחשב (בדיסקים), וכ-50,000 מסמכים – שבהם נחשפה לחלוטין תכנית הגרעין של איראן. 

פעולות אלו אינן אלא קצה הקרחון של הפעילות המסיבית שמנהלת ישראל נגד פרויקט הגרעין האיראני, פעילות שכוללת חיסולי מדענים בכירים (ביניהם ראש הפרויקט פחריזאדה שחוסל לפני כחצי שנה), חבלות ברכש האיראני, החדרת רכיבים פגומים למתקני הגרעין ועוד מגוון פעולות, שבסייעתא דשמיא הביאו לעיכוב של שנים רבות בלוחות הזמנים של הפרויקט.

קמצנות שהביאה לעיכוב גרעיני

עובדה פחות מוכרת היא שהתכנית הגרעינית התעכבה גם בשל קמצנות איראנית... 

שורשי פרויקט הגרעין נעוצים עוד בימי השאה הפרסי רזא פהלווי. חברת 'סימנס' בנתה עבורו תשתית מקיפה לכור באזור בושהר. המהפיכה האסלמית שהפילה את שלטון השאה, הביאה לניתוק הקשרים עם המערב, ולנטישת אתר הכור לשנים רבות, תוך הזנחת התשתית שנבנתה. 

כאשר הוחלט על חידוש הפרויקט, התעקשו האיראנים עם החברות הרוסיות, שעליהן להקים את הכור דווקא באתר הישן, על מנת שיוכלו לחסוך בעלויות ע"י ניצול התשתית הגרמנית. אולם, בדיעבד התברר שהחלטה זו הייתה שגויה לחלוטין, והיא גרמה לעיכוב עצום בלוחות הזמנים בחסדי ה'... וזאת בשל חוסר ההתאמה בין הכור הרוסי, לבין המבנה המיושן והמוזנח, שהיה מתאים לכור שתכננה לבנות החברה הגרמנית. 

חוסר בתיעוד טכני של תכנון הכור והציוד שכבר היה בו, גרם למומחים הרוסים לעסוק במשך שלוש שנים תמימות בשחזור התיעוד, ובתכנון של הבניה כך שתתאים לציוד הישן. לכל אורך שנות הקמת הכור עמדה ההתעקשות לנצל את הציוד הישן בעוכרי האיראנים, והיא גרמה לקשיים ושיבושים טכניים גדולים ביותר.

בשורה התחתונה – התכנון הראשוני של מדעני הגרעין הרוסים העריך שיקחו 55 חודשים לבניית הכור (החל מדצמבר 1995), אולם בפועל הכור בבושהר נחנך רק באוגוסט 2010, לאחר כ-15 שנה!

חסדי ונסי ה' הגלויים.

ישראל פגעה בלפחות 12 ספינות איראניות

לפחות 12 ספינות איראניות הותקפו בדרכן לסוריה ע"י הקומנדו הימי הישראלי וצוללות ישראליות, בשנתיים האחרונות. כולן נשאו נפט או אמצעי לחימה מיוחדים עבור חיזבאללה והצבא הסורי. כך נחשף ע"י ה'וול סטריט ג'ורנל', על פי מידע ממקורות בטחון בממשל ביידן.

הנפט האיראני, הוזרם לכלכלה הסורית הקורסת, על מנת לחזק את משטר אסד וצבאו המתפורר. חלק מהספינות נשאו אמצעי לחימה מתקדמים, ובמסגרת המדיניות הישראלית לסכל העברת נשק מתקדם לחיזבאללה, פעל צה"ל על מנת לסכל את ההברחות, ובחסדי שמים נראה כי פעולות הסיכול נחלו הצלחה רבה.

בחודשים האחרונים פגעה איראן בתגובה בכמה ספינות ישראליות, כל הפגיעות היו קלות, ובחסדי ה' לא היו נפגעים באף אחת מהן, וגם הנזק שנגרם לספינות היה מועט. 

בתקופה זו, האשימה איראן את ישראל בפגיעה בספינת המטען 'שאהר-קורד', וכן בספינה 'סאביז', שהותקפה מול חופי אריתריאה. ספינה זו, על פי מקורות מודיעין זרים, שייכת ל'משמרות המהפכה' האיראנים, ובמשך השנים האחרונות היא פעלה במשימות ריגול והעברת אמל"ח רבות. ספינת הביון נפגעה קשות ממוקשי ים, ועל פי צילומי לוויין היא הושבתה מפעילות לזמן רב.

הפגיעה הנרחבת בספנות האיראנית, היא גם חלק מהמערכה הכלכלית נגד איראן, 

שיצוא הנפט שלה קרס מ-100 מיליארד דולר לשנה, לכ-8 מיליארד דולר בלבד, וערך המטבע שלה צלל עד כדי יחס של 200,000 ריאל לדולר(!) כל זה הביא לעליות מחירים גדולות, משבר בשוק התעסוקה, ומחאות עממיות נרחבות שדוכאו באכזריות ע"י יחידות הבסיג' ומשמרות המהפכה.

איראן סופגת מכות נאמנות גם בתחום הצבאי – מטרות רבות שלה מותקפות בסוריה ע"י צה"ל, והיא ספגה מאות נפגעים בזירה זו. מטרות נוספות הותקפו בעיראק על פי מקורות זרים. חשוב לציין שאיראן כמעט ולא מגיבה לכל התקיפות הללו. 

לפני כשנה חוסל מפקד כח קודס – הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני ימ"ש, אירוע שעבר אף הוא ללא תגובה איראנית משמעותית, בחסדי ונסי ה' הגלויים.

המהלומות הרבות שסופגת איראן בחזיתות השונות, כמעט ללא כל תגובה מצידה, מחזקות בנו את האמונה וההכרה בכך שאנו נמצאים, כדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בתקופה מיוחדת של נסים ונפלאות, שבה אויבי ישראל סופגים מכות רבות, תקופה שבה אנו על סף הגאולה, ובעזרת ה' נזכה כולנו להמשכה ולשלימותה של הגאולה, בקרוב ממש.

רוסיה מאיימת במלחמה גדולה

שיירות עצומות של טנקים, נגמ"שים, תותחים ומשגרי רקטות זרמו לגבול אוקראינה, מכל רחבי רוסיה, במה שתואר כמבצע התגבור הרוסי הגדול ביותר מזה שנים רבות. תגבור הכוחות נעשה במהירות, ובתחילה ללא כל הסבר. אולם ככל שהרכבות העמוסות בטנקים הוזרמו לאזור, הלכה והתבהרה התמונה.

לאחר שבמלחמת האזרחים (לפני כ-7 שנים), נקרעו למעשה מחוזות דונייצק ולוהנסק מאוקראינה, לא פסקה אוקראינה מלנסות ולהחזירם לחזקתה.

העימותים בשטח נמשכו, וכל הפסקות האש קרסו. הבדלנים, שנתמכים ע"י רוסיה, המשיכו בלחימה בחלק מהאזורים, וגם אוקראינה לא טמנה ידה בצלחת. 

לאחרונה, גבר מאוד מספרן של תקריות האש, ומספרי הנפגעים משני הצדדים גדלו משמעותית. במקביל, החלו להישמע באוקראינה דיבורים על מבצע ל'שחרור' דונייצק, ובשטח החל תגבור כוחות אוקראיני. התפתחויות אלו הן שהביאו את רוסיה למבצע התגבור המסיבי, שמאפשר לה הן יכולת התערבות מקומית לטובת הבדלנים הפרו-רוסים, והן מלחמה עם אוקראינה.

במקביל לתגבור בגבול, החלו להגיע יחידות צנחנים רוסיות לחצי האי קרים על מנת לייצר חזית שניה מול אוקראינה. 

בשל כך, כבר בסוף חודש מרץ הודיע פיקוד EUCOM (פיקוד אירופה של צבא ארה"ב) על העלאת כוננותו לרמה הגבוהה ביותר, שהיא "פוטנציאל למשבר מיידי". רוסיה הודיעה שהיא תבצע תרגיל של כ-3000 צנחנים, ואוקראינה הכריזה על תגבור נוסף, מתוך חשש שהתרגיל ישמש מסווה לפלישה לשטחה. 

בדוקטרינה הרוסית, ישנו משקל נכבד לפתיחת מלחמה תוך כדי מסווה של תרגיל, וזאת על מנת להפתיע את היריב. כך נהגה ברית-המועצות בפלישתה להונגריה ולצ'כוסלובקיה, וכך היה גם במלחמת יום הכיפורים, כאשר צבאות ערב, שהתבססו על הדוקטרינה הסובייטית, פתחו את המלחמה מתוך תרגילי צבא גדולים ("תחריר 41" במצרים, ו"משרוע 110" בסוריה).

בתחילת חודש אפריל נרשמה עלייה נוספת במתיחות. שר החוץ הרוסי לברוב הזהיר בחריפות את אוקראינה ממהלך צבאי, ואמר: "המאמצים להצית עוד מלחמה, עלולים להביא להרס של אוקראינה", בעוד שמזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, התקשר לשר ההגנה האוקראיני והביע באוזניו את נכונות ארה"ב לתמוך באוקראינה, מול התוקפנות הרוסית. נשיא בריטניה ג'ונסון הביע את תמיכתו באוקראינה, וחברות ברית נאט"ו יצאו בהכרזה משותפת המביעה דאגה חמורה מהמהלכים הרוסים. 

צבא בלארוס – בעלת בריתה של רוסיה – הועמד בכוננות, והחל לנוע לעבר גבול אוקראינה, כך שלמעשה נוצר איום של פלישה לאוקראינה משלושה עברים (הגבול עם רוסיה, קרים, ובלארוס).

המודיעין אוקראיני מעריך שרוסיה פרסה כ-350 מטוסים, 250 מסוקים, ו-60 כלי שייט, ביניהם ספינות קרב רבות ושתי צוללות. נפרסו גם חטיבות לוחמה אלקטרונית, ורוסיה הגבירה את האיסוף המודיעיני שלה באזור. נכון לסוף חודש אפריל, נפרסו סמוך לגבול אוקראינה-רוסיה ובחצי האי קרים למעלה מ-150,000 חיילים רוסים, ומולם נפרסו עשרות אלפי חיילים אוקראינים. 

למרות הבטחתו של שר הבטחון הרוסי שויגוי, שהכוחות הרוסים יסוגו עד תחילת מאי, לא אותרה בגבול אוקראינה שום נסיגה כזו (נסיגה חלקית נצפתה רק באזור קרים), ולכן המתיחות באזור נמשכת.

מתקפת הסייבר הגדולה ביותר אי פעם

המתיחות המחריפה בין הצדדים היא יוצאת דופן. נשיא אוקראינה זלנסקי אף הזהיר מפני מלחמה שעלולה להביא לזוועות שהיו במלחמת העולם השניה ח"ו. החשש המרכזי הוא מעימות אוקראיני-רוסי שיגרור לתוכו את ברית נאט"ו ובראשה ארה"ב.

יחסי רוסיה-ארה"ב החריפו לאחרונה לא רק בשל המתיחות באוקראינה. אחד הגורמים הנוספים להתערערות היחסים הוא מתקפת הסייבר 'סולאר ווינדס'. 

פרטי המתקפה נחשפו על ידי הממשל האמריקני שהאשים את רוסיה בניצול פירצה במערכות מייקרוסופט וכן בתוכנה של חברת 'סולאר ווינדס' (חברה לניהול רשתות) שמשמשות גופים וחברות רבים מאוד בארה"ב. 

מתקפת הסייבר הנרחבת פגעה בלפחות 9 סוכנויות פדרליות, ולפחות ב-100 חברות. בין הגופים שנפרצו – משרדי המסחר, האוצר, הבריאות, המשרד לבטחון המולדת, ומחלקת המדינה האמריקנית (הסטייט דפרטמנט). 

מתקפה זו כונתה ע"י נשיא מייקרוסופט בראד סמית' – "המתקפה הגדולה והמתוחכמת ביותר שראה העולם אי פעם"!

ביידן גם האשים את רוסיה בהתערבות במערכת הבחירות בארה"ב, ולפני כחודש גירשה ארה"ב 10 דיפלומטים רוסים, והטילה סנקציות על כ-40 חברות וגופים ברוסיה.

בראיון שבו נשאל ביידן האם הוא חושב שפוטין הוא רוצח, ענה ביידן: "כן, אני חושב שכן"! 

רוסיה מצידה הודיעה שגם היא מגרשת 10 דיפלומטים אמריקנים, ולכן המצב בין שתי המעצמות הולך ומידרדר. 

אחד מסימני הגאולה עליהם מדבר הרבי שליט"א מלך המשיח בהרחבה, הינו: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח" (בראשית רבה, פרשה מ"ב). סימן גאולה מובהק זה, שניתן לנו ע"י חכמינו ז"ל ברוח קודשם, מתאים לחלוטין למה שמתרחש לאחרונה, כאשר רמת האיומים ההדדיים גוברת, ואיתה גם החששות מעימות בין המעצמות.

יש לציין כי הולך ומתפתח גם העימות בין ארה"ב לבין סין, שמנסה לתפוס את מקומה של ארה"ב כמעצמה העולמית המובילה. 

אין ספק שסימן הגאולה שנתנו לנו חז"ל – על התגרות ה'מלכויות' זו בזו – מתקיים ממש אל מול עינינו.

הבטחה ברורה: הגאולה תבוא בחסד וברחמים

הרבי שליט"א מלך המשיח חוזר ומדגיש בהזדמנויות שונות שהגאולה תבוא 'בחסד וברחמים', והזכיר את המובא בספר תהלים ע"י דוד המלך: "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו", וכפי שמבארים חז"ל בגמרא (מסכת בבא מציעא, דף פ"ה) הדבר אמור אפילו לגבי בעלי חיים, וקל וחומר שה' מרחם על כל בני האדם, גם על הגויים. 

ולכן, הגאולה תבוא בשמחה וטוב לבב גם לאומות העולם, וגם הן יגאלו, ולא יהיו עוד מלחמות נוראיות ח"ו. 

ואכן, גם בחזית האוקראינית, לא נראה שמי מהצדדים אכן רוצה במלחמה כוללת, שעלולה להביא לאבידות כבדות ולנטל כלכלי עצום. 

גם הסיכוי למלחמה בין המעצמות הוא, להערכתי, נמוך מאוד, ויש לכך סימנים בולטים בשטח:

ראשית, לא הוכרז על גיוס מילואים ברוסיה ובאוקראינה, וגם לא נעשו הכנות לספיגת נפגעים בעורף האזרחי.

שנית, ברוסיה לא הועלתה רמת הכוננות הגרעינית, ואין שום דיווחים במערב על פריסת טילים בליסטיים ברוסיה. אין תגבור של כוחות אמריקנים באזור, ורק כמה מדינות בברית נאט"ו שלחו כוחות קטנים.

שלישית, פוטין וביידן הסכימו לאחרונה על הארכת תוקף ההסכם לפירוק הנשק הגרעיני NEW START. ההסכם הוארך עד לפברואר 2026. 

ההסכם הינו המשך להסכם פירוק הנשק הגרעיני הראשון 1 START. אותו הסכם זכה לביקורת קשה בתוך ארה"ב, מחשש שרוסיה תנצל אותו על מנת להשיג יתרון גרעיני על ארה"ב. אולם, הרבי שליט"א מלך המשיח אמר אז שהסכם זה משקף את המציאות האמיתית, ושאכן הנשק הגרעיני יפורק בהתאם להסכם, ושזהו אחד מסימני הגאולה – "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות" (ישעיה, ב'). 

ואכן, כדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח – נביא דורנו – כן היה. ארה"ב ורוסיה פירקו מאז חתימת ההסכם הראשון עשרות אלפי ראשי נפץ גרעיניים, וסכנת המלחמה העולמית פחתה והלכה. 

ולכן, גם היום אנו מאמינים ובטוחים שאיננו ניצבים בפני מלחמה עולמית ח"ו, אלא לכל היותר 'התגרות' בין המעצמות, שגם היא כנ"ל אחד מסימני הגאולה המובהקים.

ניחוח קישינב - חמש דקות מנתב"ג

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...