• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

בעקבות תגובת ישראל • האם צפויה הדרדרות מול איראן או סוריה?

לעניות דעתי אין סכנת מלחמה עם איראן, והיא אינה מעונינת בעימות כולל (במיוחד לא בתקופה זו בה היא מנסה לשמור על יחסים טובים עם המערב). גם רוסיה מהווה בלם רב עוצמה מול הדרדרות שכזו • שוב ושוב אנו נוכחים באמיתות דבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א • הפרשן החסידי-בטחוני בטור מיוחד • הכתבה המלאה
בעקבות תגובת ישראל • האם צפויה הדרדרות מול איראן או סוריה?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לעניות דעתי אין סכנת מלחמה עם איראן, והיא אינה מעונינת בעימות כולל (במיוחד לא בתקופה זו בה היא מנסה לשמור על יחסים טובים עם המערב). גם רוסיה מהווה בלם רב עוצמה מול הדרדרות שכזו • שוב ושוב אנו נוכחים באמיתות דבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א • הפרשן החסידי-בטחוני בטור מיוחד • הכתבה המלאה

ירי רקטות לעבר רמת הגולן

זמן קצר לפני נאום טראמפ שלשום, התפרסם כי צה"ל הורה לפתוח את המקלטים ברמת הגולן, וזאת על רקע "זיהויים חריגים" בסוריה. בערך כשעה לאחר מכן, דווח על תקיפה ישראלית בסוריה, ובכירים בישראל לא הכחישו זאת. נראה כי בתקיפה זו הושמדו בסיי"ד משגרים שהוכנו לפעולה נגד ישראל, וזאת בהמשך לתקיפה הגדולה שהייתה בשבוע שעבר ובה הושמדו מאות רקטות וטילים לטווח ארוך. תקיפות אלו ממחישות את היכולות המודיעיניות והמבצעיות הגבוהות מאוד העומדות לרשות ישראל בסייעתא דשמיא.

יחד עם זאת, היכולות הללו אינן מסוגלות לספק "כיסוי" של מאה אחוז. ואמש שוגרו לעבר רמת הגולן למעלה מ- 20 רקטות ע"י כח "אל קודס" האיראני (שהינו הזרוע של "משמרות המהפכה" האחראית לפעילות מודיעין ותקיפה מחוץ לאיראן). ככל הנראה כוונו הרקטות לעבר בסיסי מודיעין והאזנה. בחסדי ונסי ה' לא היו שום נפגעים, ולא נגרם כל נזק. למעשה, ע"פ דיווחי מערכת הבטחון, כמעט כל הרקטות נפלו בשטח סוריה, ו-4 רקטות שחדרו למרחב רמת הגולן יורטו בהצלחה מליאה (100% יירוט) ע"י סוללות כיפת ברזל.

לא אותרו שום נפילות בשטחנו בחסדי ונסי ה'!

אלו הם נסים גלויים בפועל ממש, שיש להודות עליהם לה' יתברך ולפרסם אותם בכל מקום ומקום כהוראת הרבי מלך המשיח הידועה.

בתגובה מיידית, השמידה ישראל את המשגר הרב-קני ממנו שוגרו עשרות הרקטות, ותקפה כ- 50 מטרות בשטח סוריה. הותקפו בעיקר בסיסים איראנים, מחסנים, מפקדות, מוצבי מודיעין, ומתקנים איראנים בתוך שדות תעופה סורים. נראה כי הושמדו גם מספר עמדות של חיזבאללה. זוהי התקיפה הישראלית הגדולה ביותר בשנים האחרונות.

כל כוחותינו שבו בשלום

חלק גדול מהמטרות היו באזור דמשק. אזור זה נחשב לאחד מהאמ"טים (אזור מוגן טילים) הצפופים בעולם. דהיינו שהוא מוגן ע"י מספר רב של סוללות נ"מ מסוגים שונים. ואכן, ישנם דיווחים רבים על ירי נ"מ מסיבי לעבר המטוסי חיל האוויר וכן על ניסיונות רבים להפיל לפחות חלק מהטילים הישראלים ששוגרו.

נראה כי חיל האוויר התכונן למבצע זה היטב, והופעלו בו יכולות רבות של לוחמה אלקטרונית, אמצעי הטעיה מסוגים שונים, ויתכן שגם אלמנטים של לוחמת סייבר. בחיל האוויר קיים מערך נרחב של SEAD  (דיכוי מערכי הגנה אווירית), ויחידת "עורבי השחקים" בחיל, אחראית על פעילות הל"א והשיבוש הקרקעי והאווירי, וזאת ביחד עם יכולות אינטגרליות או פודים יעודיים המופעלים ע"י מטוסי הקרב עצמם.

אולם, יכולות אלו אינן הרמטיות, וזכורה היטב לכולנו הפלת מטוס ה- I16-F  "סופה" (לפני כחודשיים), מטוס זה הינו אחד המטוסים החדישים ביותר בחיל האוויר ומותקנות עליו מיטב המערכות, ולמרות זאת הוא הופל ע"י טיל נ"מ מיושן. לכן, העובדה שכל מטוסינו שבו בשלום, למרות ירי הנ"מ המסיבי, והתקיפות הרבות בלב המרחבים המוגנים היטב של הסורים, הינה בוודאי ובבירור חסד ה', שיש להודות עליו.

בשל הירי הסורי פעל חיל האוויר ישירות מול מערך ההגנה האווירית הסורי ופגע בחמש סוללות נ"מ מסוגים שונים – ביניהן סוללת 5-SA  (שמשגרת טילים לטווח של 200 ק"מ), סוללת 2-SA  מיושנת, וכן סוללות חדישות מדגם 17-SA  ו- 22-SA   שיש להן יכולת מסוימת גם ליירט טילים ופצצות חכמות.

אציין כי למרות האינטנסיביות של התקיפה, רק חלק קטן מעוצמת צה"ל הופעל. ישנם מערכים רבים שכלל לא נכנסו לפעולה, וגם חיל האוויר – שמסוגל כיום לתקוף אלפי מטרות ביום (לאחר שינויים ושיפורים דרמטיים בשנים האחרונות) – הפעיל רק חלק קטן מעוצמתו. עובדה זו נועדה לאפשר לאיראן "לצאת בכבוד" מהעימות, ולכן גם מספר הנפגעים הוא קטן יחסית למספר הגדול של המטרות. עובדה זו ברורה גם לאיראן ולסוריה. באם תהיה תגובה איראנית על התקיפה הישראלית, אזי תוכל ישראל "לעלות מדריגה" בעוצמת פעולתה.

האם צפויה הדרדרות מול איראן או סוריה?

לענ"ד אין סכנת מלחמה עם איראן, והיא אינה מעונינת בעימות כולל (במיוחד לא בתקופה זו בה היא מנסה לשמור על יחסים טובים עם המערב). גם רוסיה מהווה בלם רב עוצמה מול הדרדרות שכזו, וזו הסיבה לפגישה הבהולה של  נתניהו עם פוטין השבוע, שבמסגרתה הציג נתניהו ככל הנראה את הצפי לפעילות מול איראן, וקיבל הסכמה כלשהי של פוטין למהלך, ולכן גם מערך ההגנה האווירי הרוסי לא פעל נגד המטוסים הישראלים. כמו כן ישנה פעילות רבה של ארה"ב ומדינות אירופה על מנת שהעימות לא יתרחב.

בצה"ל נשמרת כוננות גבוהה מול כל אפשרות לתגובה ח"ו, מערך ההגנה נגד רקטות פרוס במלואו, ומסוגל ליירט בהצלחה כל איום, וישנו מערך מודיעיני-מבצעי חזק שמגלה ומסכל בעזרתו יתברך את כוונות אויבינו.

"הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל", ושוב ושוב אנו נוכחים באמיתות דבריו הקדושים של הרבי: ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם – כל הרקטות שנורו לא גרמו לשום נזק או נפגעים, ורובן הגדול נחת בשטח סוריה עצמה...

ההפחדות של כלי התקשורת במשך השבוע חרגו, לדעתי, מכל פרופורציה, ואין שום סכנת מלחמה עם איראן או חיזבאללה (ששקוע בביצה הסורית). גם התגובה האיראנית (ירי הרקטות) הייתה רפה במיוחד, וסוכלה ע"י מערך ההגנה של כיפת ברזל, וזאת בניגוד מוחלט לכל ההפחדות על ירי טילי שיהאב מאיראן ועוד תרחישים דמיוניים שאין להם כל קשר למציאות.

ארה"ב פורשת מהסכם הגרעין

בנאום דרמטי הודיע השבוע נשיא ארה"ב על פרישה מהסכם הגרעין. טראמפ תקף בחריפות את איראן כמובילת הטרור בעולם כולו, וכמי שזורעת הרס ברחבי המזה"ת, מפתחת טילים ארוכי טווח, וזוממת בעתיד לפתח נשק גרעיני, עם תום תוקפו של הסכם הגרעין. לנאום קדם מסע לחצים אירופי כביר שלא לפרוש מההסכם, אולם טראמפ עמד במילתו. מאחורי הקלעים הפעילה ישראל לחץ חזק לפרוש מההסכם, וכך עשתה גם סעודיה ומדינות ערביות נוספות.

איראן נדחקה לפינה

היתרון העצום במצב הנוכחי עבור ישראל הינו במספר מישורים. ראשית, את הישגיו של ההסכם קשה יהיה לבטל. מאיראן כבר הוצאו 12 טון אורניום מועשר ברמה נמוכה, וכן מאות ק"ג של איראן מועשר ברמה בינונית (20%). כמו כן, הכור ליד אראכ נוטרל (לתוך חלק ממרכיביו נשפך בטון). איראן כבר פתחה את מתקניה לביקורות רבות, מערכות מעקב הוצבו בהם, ולתכנית הגרעין נגרם עיכוב משמעותי.

שנית, יש לדעת כי גם אם איראן תפרוש כעת מההסכם, היא לא תוכל להעשיר אורניום ברמה גבוהה, משום שהיא חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT). אם היא תפרוש גם מהאמנה הבינ"ל הזו, ותחזור להעשיר אורניום במתקניה הגרעיניים, הדבר ישמש הוכחה ניצחת בידי ארה"ב על מנת להציג אותה כמי שמפירה ברגל גסה את כל מחויבותיה.  במצב שכזה גם מדינות אירופה ייאלצו לפעול נגדה, והדבר יביא לבידודה הכלכלי והפוליטי המוחלט, והיא עלולה להדרדר למצב דומה למצב שהגיעה אליו צפון קוריאה. כמו כן, במידה ואיראן "תשבור את הכלים", יתכן מאוד והדבר יביא למהלומה צבאית אמריקנית ו/או ישראלית נגדה.

לכן, להערכתי, איראן תישמר, עכ"פ בתקופה הקרובה, מלפרוץ קדימה לעבר השגת נשק גרעיני. אמנם, המשטר יוכל להורות על פיתוח גרעין בחשאי, אולם סכנה זו כבר קיימת ממילא, וישראל וארה"ב פועלות לעקוב ולסכל אותה. הוצאת הארכיון הגרעיני האיראני מעידה על הצלחת פעילות זו, ועל עומק החדירה המודיעינית-מבצעית הקיימת (וזה גופא גם מרתיע את איראן). 

שלישית, המשטר האיראני צלח בקושי רב את גל ההפגנות לפני מספר חודשים. ההפגנות הנ"ל כבר התחדשו בשבועות האחרונים, בעיקר על רקע כלכלי, וניתן להעריך שהן צפויות להתגבר בחודשים הקרובים, משום שטראמפ הורה על החזרת משטר הסנקציות הנוקשה, שהיה קיים לפני חתימת ההסכם.

יש לדעת כי הסנקציות הקשות הן שהביאו את הכלכלה באיראן לעברי פי פחת, ולהסכמה לדון על הסכם גרעין, ורק מו"מ רשלני של ממשל אובמה - שוויתר מראש על הסיכוי לחייב את איראן לוותר על הפיתוח הגרעיני - הציל את הכלכלה והמשטר האיראני מקריסה. כעת טראמפ נחוש לתקן זאת, והוא כבר הודיע על החזרת כל הסנקציות לתוקפן "ברמה הגבוהה ביותר", הן כלפי איראן והן כלפי גופים וחברות שיסחרו איתה. זהו חסד ה' גלוי, וזאת משום שמהלך החלטי זה יפגע באופן חמור בכלכלה האיראנית, ויאלץ את המשטר לקצץ את תקציבי הבטחון (והפצת הטרור ופיתוח הגרעין והטילים), ויתכן שאף יביא אותו (לאחר מו"מ) להסכם חדש שיספק את דרישותיהן של ארה"ב וישראל, וזאת בשל החשש מקריסה כלכלית ומהפיכה עממית.

במצב הנוכחי, נראה סביר להניח שאיראן תנסה בתקופה הקרובה לשמור על ערוצים פתוחים עם מדינות אירופה, ובמיוחד לאור מצבה הכלכלי החמור וההפגנות הרבות בשטחה. איראן תנסה להיטיב ככל הניתן את מצבה, ולשכנע את הגופים הכלכליים והמדינתיים באירופה לשמור איתה על יחסים תקינים וקשרים עסקיים, למרות נסיגתה של ארה"ב מההסכם. זהו גורם רב משקל שימתן את פעילותה נגד ישראל.

טראמפ, למעשה, דחק את איראן לפינה. חלק מהישגי ההסכם קשה לבטל, איראן עצמה חוששת מלהפר אותו או לפרוש ממנו (בשל המחיר הכלכלי או עימות צבאי עם ארה"ב), וכעת היא "תקועה" גם עם ההסכם וגם עם הסנקציות האמריקניות...

בספר המאמרים תרצ"ב מובא כי ל"ג בעומר הינו יום ה"תנאים" בין החתן הקב"ה לבין כלתו עם ישראל. ומל"ג בעומר ועד לחג השבועות זהו זמן "משלוח סבלונות [=מתנות] מהחתן אל הכלה". דומני כי אחת המתנות הינה ביטול הסכם הגרעין שעתיד בעזהי"ת להביא לתוצאות טובות ביותר לעם ישראל.

נזכיר כי בתקופה מיוחדת זו קרו גם הנסים העצומים של מלחמת ששת הימים, וכן התקיפה המוצלחת באופן נסי של הכור בעיראק (ערב חג השבועות תשמ"א).

עינינו הרואות כי בחסדי ה', מאז חג הפסח השנה קצב האירועים החיוביים והגאולתיים רק הולך וגובר – התקיפה האמריקנית-בריטית-צרפתית על סוריה, ההכרזה של צפון קוריאה על פירוק נשקה הגרעיני (י"ב אייר, ערב היארצייט של הרה"ח וכו' ישראל אריה לייב אחיו של הרבי שליט"א), בהמשך חשיפת הארכיון הגרעיני של איראן, פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין, וכעת המכה הקשה שנחתה על איראן.  

הרבי מלך המשיח שליט"א הבטיח לנו כי הגאולה תבוא בחסד וברחמים, וכך אכן קורה בפועל ממש!

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

הכותב שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, והינו פרשן לעניני צבא ובטחון, ראש ישיבת כפר סבא, ומרצה בכיר.

לתאום הרצאות במגוון נושאים, מצגות יחודיות והתוועדויות  054-7281770

נס גלוי • האיראנים ירו מטח רקטות לעבר ארץ הקודש: אין נפגעים ונזקים

מאות מחבלים נתפסו במבצע ברצועת עזה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...