• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הפרטים המלאים על הבחור הישראלי שעצור בסיני

מדובר בבחור חב"דניק בן 18 שהגיע לעיר נואיבה שבסיני כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר, לענייני יהדות והפצת בשורת הגאולה. כל הפרטים על מה שקרה שם בשבת האחרונה וההסתבכות עם משטרת מצרים
הפרטים המלאים על הבחור הישראלי שעצור בסיני הפרטים המלאים על הבחור הישראלי שעצור בסיני הפרטים המלאים על הבחור הישראלי שעצור בסיני
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מדובר בבחור חב"דניק בן 18 שהגיע לעיר נואיבה שבסיני כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר, לענייני יהדות והפצת בשורת הגאולה. בשבת האחרונה בה הוא התכוון לשהות במצרים הציע לעשות שבת כולם יחד כל הדתיים והשומרי כשרות כדי ׳לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני׳.

בצאת השבת רצו כל הישראלים לעשות תמונה קבוצתית של כמעל למאה מטיילים ישראלים (שכולם נכחו למיקרה המדובר) הבחור החב"דניק רצה להחזיק דגל של משיח ולהצצטלם אך בעל המקום לא הרשה והבחור ביקש סליחה ובא להחזיר את השקית עם הדגל למקום, אחד מצוות העובדים של הקאמפ הגיע בלהט וכעס אל הבחור ודחף אותו לעייני כולם, כתגובת הגנה הישראלי דחף אותו בחזרה וביקש שיניח לו בעוד המצרי המשיך לתקוף אותו למרות ניסיון ההפרדה מצד הישראלים.

צוות הקאמפ החליטו לחסום בגופם את היציאה מהקאמפ והחליטו לריב עם כל הבחורים הדתיים ששההו באזור בזמן שבעל הקאמפ כיבה את הwifi ולא ניתנה האפשרות לדווח על המקרה.

למזל היו ביניהם ישראלים שרכשו סים מצרי ובכך ניתנה להם האפשרות לדווח למשפחות בארץ על המקרה בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות המצרית.

רק כאשר הישראלים הצליחו להגיע לדרג מדיני גבוה בעזרת המשפחות בארץ המצרים שלחו מיד ניידות משטרה אל הקאמפ,

הבחור החב"דניק נלקח לתחנת המשטרה בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי הקאמפ כי הם לוקחים את הבחור למשטרה רק כדי לעשות ׳סולחה׳ ולשחרר מיד את הישראלי חזרה לחבריו הישראלים, אך הבחור נלקח לפני כ-20 שעות בליווי ישראלית שטענה כי לא נתנו לו לאכול לשתות ולהתפנות ושרק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר.

הבחור היה עייף תשוש ולא מרוכז חתם כי הבטיחו לו שישחררו אותו מיד בתום החתימה וסגירת ה׳סולחה׳ אך למרבה הצער הישראלי חתם בתמימות על מסמכים בערבית כי רק רצה כבר ללכת ובשל כך השאירו אותו עצור בלי טלפון בלי אוכל כשר בלי מים ובלי תנאים בסיסיים למעצר.

יש לציין כי הבחור לא שולט בשפה הערבית ואנגלית וכי לא נותנים לחבריו הישראלים להכניס לו אוכל ושתייה וגם לא לתקשר איתו ולדעת שהכל בסדר.

מייד עם תחילת הארוע פנו חבריו למשרד החוץ, המקרה הגיע לדרגות גבוהות אך אלו לא נענו לבקשה הבסיסית לסייע לבחור.

שירן אלמדו, עו״ד המייצגת את המשפחה: הסיפור מצטייר כפרובוקציה של בחור יהודי שעטה על עצמו דגל במדינה ערבית ויצר מהומה. 

הסיפור האמיתי הוא שהבחור פעל בהתנדבות לבשל אוכל כשר למטיילים במקום האהוב עליו ביותר- סיני ועשה זאת בחודשיים האחרונים. 

סוף השבוע האחרון היה אמור להיות האחרון וכנראה שבנוסף היה קיים לחץ מבעלי גסט האוסים סמוכים, שלא אהבו את תנועת המטיילים אצל שכנם.

העיתון המקומי בכתבה על הטייס החב"דניק

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...