• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

גם בשדרות יודעים: לוחות הברית דווקא מרובעות

משנה לשנה ומזמן לזמן הולכים דברי הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא צורת הלוחות האמיתית על פי תורה, ומגיעים לקהלים ומקומות שלא נחשפו אליהם קודם
גם בשדרות יודעים: לוחות הברית דווקא מרובעות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מוטב מאוחר, מלעולם לא: רבה הראשי של שדרות הרב דרור טויל הורה לשנות את הלוגו של המועצה הדתית בשדרות – ולהחליף את הלוחות העגולות למרובעות. כזכור הרבי שליט"א מלך המשיח עורר על הענין הזה לפני עשרות שנים ומאז קריאתו החלו מוסדות תורניים רבים, כולל גם הרבנות הראשית לישראל והרבנות הצבאית, לתקן את צורת הלוחות.

השנה ימלאו 42 שנים למלחמת הקודש של הרבי שליט"א מלך המשיח "יילחם מלחמות ה' וינצח" כפי הסימן שנותן הרמב"ם בזיהויו של מלך המשיח, נגד המנהג הפסול לצייר את הלוחות עגולות, שהוא היפך הכתוב בתורה, מקורו של ציור זה הוא ממקורות נוצרים והוא נטע זר בכרם בית ישראל. 

הרבי שליט"א מלך המשיח ביקש לעשות הכל להחליף את הלוחות למרובעות ואף עורר כי זהו עניין חשוב עד מאוד (אף יותר מצורת המנורה) ויש לצייר כך בכל הזדמנות על מנת שיתפשט הדבר ולמען ישמעו וייראו את צורת הלוחות האמיתית על פי תורה.

בשיחת פרשת כי תשא תשמ"א, אז דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח לראשונה בפומבי על הנושא, הסבירו באריכות רבה על פי דברי חז"ל בגמרא: "ארון שעשה משה אמתיים וחצי אורכו ואמה וחצי רוחבו ואמה וחצי קומתו באמה בת שישה טפחים. והלוחות אורכם שישה ורוחבן שישה ועוביין שלושה, מונחות כנגד אורכו של ארון. כמה לוחות אוכלות בארון? – שישה טפחים וכו'". זאת אומרת, שעל-פי חשבון הגמרא הארון היה מלא באופן שלא נותר בו מקום פנוי".

"על-פי זה הרי בהכרח לומר שכל אחד מהלוחות היה בצורת ריבוע של שישה טפחים על שישה טפחים, ואי-אפשר לומר שהקצה של הלוחות היה בצורת חצי עיגול, כי אז יוצא שאמנם מלמטה היה הארון מלא לגמרי, אבל מלמעלה נשאר בו מקום פנוי, בגלל חצי העיגול".

מאז ועד היום הלך המנהג והתפשט, ורבים מגדולי ישראל מכלל החוגים והעדות הצטרפו לקריאת קדשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, לעורר ולתקן על צורת הלוחות האמיתית על פי תורה.

20230418_12555520230418_125912

ירי הטילים חשף את שמירת הקב"ה על ישראל

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...