• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

סערת הגיורים: דעת התורה והקשר לגאולה השלימה

הדיון הנוכחי סביב גיורי הרפורמים מסעיר חלקים רבים מעם ישראל. האם ייתכן שסערה זו קשורה לגאולה האמיתית והשלימה?
סערת הגיורים: דעת התורה והקשר לגאולה השלימה
מתן כהנא (קרדיט: By Arielinson - Own work)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

עם היוודע כוונת הממשלה, לאשר גיורים הנוגדים את ההלכה היהודית הברורה בנושא הגיור, באמצעות אישור גיורים שניתנו על ידי גופים רפורמיים, פרצה מחאה אדירה בקרב כל שכבות העם בארץ ישראל, שלא מוכנים לאפשר את פרצת סכנת ההתבוללות ח"ו.

משנת תש"ל (1970) החל הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח ללחום לתיקון חוק "מיהו יהודי", בו נאמר כי "יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה, או שנתגייר", בהשמטת המילה "כהלכה" - דבר שנתן פרצה לגיורים רפורמיים שאינם לפי דרך התורה, ובעצם יצר בלבול נורא, כאשר אדם שמוכר כיהודי מתברר לעיתים כגוי גמור, דבר שהשפיע באופן חמור על נושא ההתבוללות, כך, שלעיתים האזרח הפשוט נושא בן זוג שאינו יהודי נגד רצונו וללא ידיעתו.

מה הקשר לגאולה?

נאמר בנביא שלקראת הגאולה "יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים, והרשיעו רשעים ולא יבינו כל רשעים, והמשכילים יבינו" [דניאל יב, י]. כלומר, שהשקר הקיים בעולם יצוף ויתגלה על מנת שיוסר לגמרי מהמציאות בעזרת ה', כאשר נגיע לקיום הייעוד "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" [זכריה יג, ב].

זאת גם הסיבה שבכניסה לתקופת זמן הגאולה רואים לעיתים דיווחים בעולם על דברים הסותרים את דרך התורה.

אלא שכל זה הולך להתבטל בכל רגע נתון, כשתבוא הגאולה השלימה. וגם כעת, בעולם, ניתן להביט לעבר ההיסטוריה הלא רחוקה ולראות כיצד עם ישראל עבר את המצבים הכי קשים ולא נכנע אלא התגבר והתחזק.

התוקף היהודי

ב"ה ניתן לומר ש"לב ישראל ער", וכל ניסיון להוכיח זאת מראה יהודים הדבקים ביהדותם מתוך אמונה שלימה ללא חת. על אמונה זו של דורנו, דור הגאולה מספר המדרש, שאפילו משה רבינו התפעל מגודל האמונה של עם ישראל כיום בדור הגאולה.

מניחות תפילין בכותל - כדי לקדם נישואין אזרחיים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...