• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

מניחות תפילין בכותל - כדי לקדם נישואין אזרחיים

אז למה הן מניחות תפילין בכותל – שבכלל לא מעניין אותן? הן עונות. המאבק על הכותל הוא כדי לקדם תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים. אבל, ב"משיח בכיכר", הן הפסידו.
מניחות תפילין בכותל - כדי לקדם נישואין אזרחיים
ויקיפדיה מתווה הכותל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"אבל, את מי מעניין הכותל? הגעתן לשם פעם - פעמיים בחיים, לאיזה בר מצוה או טקס השבעה צבאי, אז למה שיעניין אתכן על מה כולם רבים"?

את השאלה הזו מציגות גב' אנה קיסלנסקי מנכ"לית התנועה הרפורמית וסגניתה בסרט חדש, בו הן מודות בפה מלא:

- "כי זה ממש לא רק הכותל".

"אי יישום מתווה הכותל מרחיק מכולנו גם את התחבורה הציבורית בשבת, וגם את הנישואין האזרחיים. מה הקשר בין הדברים? – שאלה טובה".

"המאבק על מתווה הכותל הוא מאבק סימבולי .. מתווה הכותל, שכלל הקמת רחבת תפילה שיוויונית ללא מחיצה בין גברים לנשים, אושר ע"י ממשלת נתניהו כבר ב2016 .. בלחץ החרדים המתווה הוקפא".

"אז למה הכותל עכשיו שוב בכותרות?"

- והיא עונה:

"כי עכשיו יש הזדמנות שלא תחזור. יש לנו ממשלה ללא המפלגות החרדיות, כשראשי הסיעות שמרכיבות אותה כמו לפיד, מיכאלי, וליברמן, מחוייבים ומחוייבות למתווה הכותל".

"אבל המתנגדים למתווה, שוב מתחילים להשתולל. גם הם מבינים, שברגע שהמונופול החרדי על הכותל ישבר, סוף סוף יהיה ניתן לקדם נישואין אזרחיים, ותחבורה ציבורית בשבת, ובאופן כללי, להפחית את השליטה החרדית על החיים שלנו".

אז כמו שאתן לא מוכנות שהרבנות תיכנס לכן לצלחת, לרחם, ולרכב, ככה אסור לתת לרבנות בעלות על הכותל".

= = = = =

עד כאן ציטוט מדבריהן בסרטון. אז למה הן מניחות תפילין וטלית בראש חודש בכותל – שבכלל לא מעניין אותן, כפי שהן אומרות מיד בהתחלה? כי מאבקן על הכותל הוא כדי לתפוס כותרות, ניצחונות בכנסת, ממשלה, בג"צ, ובכדי לקדם תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים!

כזכור מאירועי "משיח בכיכר", "שדולת הנשים", ו"התנועה הרפורמית" ביקשו להצטרף לדיון המשפטי כנגד האגודה למען הגאולה שדרשה אירוע בהפרדה מגדרית. כזכור, בית המשפט פסק לקיום האירוע כהלכתו בהפרדה מלאה.

בדרך להציל חיים - הצילו חיים נוספים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...