• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ד ניסן התשפ"ד (02.05.2024) פרשת אחרי מות

ימי חב"ד: כ"ח סיון - הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית הגיעו לחצי כדור התחתון

סיפורו של יום • ביום כ"ח סיון, מציינים את נס הצלתו של הרבי שליט"א מלך המשיח יחד עם הרבנית הצדקנית נ"ע, כשהגיעו צלחה לארצות הברית בעיצומה של מלחמת העולם השניה • סיפורו המלא של נס ההצלה
ימי חב"ד: כ"ח סיון - הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית הגיעו לחצי כדור התחתון
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בימי מלחמת העולם השני' שהו הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית בצרפת שהיתה נתונה תחת הכיבוש הנאצי. הרבי הריי"צ עשה מאמצים רבים על מנת להוציאם משם ולהביאם לארצות הברית.ֿ

לאחר שקיבלו, לאחר מאמצים רבים, את הויזה, נותרה בעיית היציאה, כיצד יוצאים מצרפת. האפשרות היחידה היתה לצאת לפורטוגל ומפורטוגל לספרד.

לאחר מאמצים והשתדלויות נוספות עלו הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית על ספינה שנסעה לפורטוגל ומפורטוגל הם נאלצו להבריח את הגבול הספרדי, והגיעו לברצלונה.

מהלך הנסיעה מספרד לארה"ב היתה כרוכה בסכנת הפצצה מצד הנאצים ימ"ש שירו על הספינות שחלפו שם. (לברר על הנסיעה שהרבי הריי"צ הורה לרבי לא לעלות עליה).

ביום כ"ח (יחי) בסיון ה'תש"א, הגיעו הרבי שליט"א והרבנית – "איש וביתו" – על סיפונה של האוניה "סורפא פינטא" לחופי ארה"ב. הרבי הריי"צ, שבשל מצב בריאותו לא בא לקבלם, מינה משלחת של ארבעה מחשובי הרבנים לקבל את פניהם: הרב ישראל ג'יקובסון, הרב שמואל לויטין, הרב אליהו סימפסון והרב שלמה אהרון קזרנובסקי.

בלילה לפני שהגיעה האוניה קרא הרבי הריי"צ לחברי המשלחת ואמר להם: "אני ממנה אתכם כשלוחים שתלכו ותקבלו את פניו של חותני המגיע מחר. אגלה לכם מי הןא: הוא עורך "תיקון-חצות" בכל לילה, הוא בקיא בעל פה בבלי עם הר"ן הרא"ש והרי"ף, בירושלמי ונושא כליו, ברמב"ם ובליקוטי תורה עם העיין'ס, לכו קבלו את פניו"!

על פגישתו הראשונה של הרבי שליט"א מלך המשיח עם חותנו הרבי הריי"צ שהתקיימה כעבור שלשה ימים, סיפר הרבי שליט"א מלך המשיח בהזדמנות נדירה:

". . . בדרך חשבתי האם להכנס כ"ק מו"ח אדמו"ר מיד לפני שאלך למקוה, ולאידך גיסא, הרי נכנסים לרבי . . . כשהגעתי ל-770 הודעתי על כך לרבי וחיכיתי שיקרא לי. בינתיים הספקתי ללכת למקוה, התפללתי מנחה ואח"כ מעריב, ועדיין לא קרא לי. כך עברו שלשה ימים מבלי שנקראנו להכנס לכ"ק מו"ח אדמו"ר. רק ביום השלישי בשעות אחר הצהריים שלח כ"ק מו"ח אדמו"ר לקרוא לנו, והוא ביקש שאני והרבנית נכנס בנפרד.

. . . טעם הדבר, שנקראנו להכנס בנפרד ורק אחרי שלשה ימים: כידוע היה מורי וחמי בעל רגש גדול, ואפשר לתאר את גודל ההתפעלות שהיתה פועלת עליו אם היינו נכנסים מיד, וביחד. והרי חסידות תובעת שיהיה מוח שליט על הלב. ולכן, מבלי הבט על גודל הצער שהיה לו, המתין מספר ימים, עד שראה אותנו".

כ"ח (יחי) בסיון נקבע ליום חג ומועד על נס ההצלה של הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית.

כמו כן, בו ביום החלה תנופה חדשה בהפצת היהדות והמעיינות, בייסוד שלושת המוסדות המרכזיים "מחנה ישראל", "קה"ת" ו"מרכז לעניני חינוך" (המל"ח), שנמסרו ע"י הרבי הריי"צ לידיו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

VnBsWEVxWWpzNERGVVJzRgVTU5U0VlMW51NENKSFZjPQ

(בתמונות: האוניה בה הגיעו הרבי שליט''א מלך המשיח והרבנית לחצי כדור התחתון, אשרת הכניסה של הרבי שליט''א מלך המשיח לארצות הברית)


חג השבועות • גוט יום טוב! קבלת התורה בשמחה ובפנימיות!

פדה בשלום נפשי ותנופה חדשה... סקירה של נס ההצלה של הרבי שליט״א מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...