• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ניגון לכתחילה אריבער

היום ב' אייר, יום ההולדת של אדמו"ר מהר"ש (רבינו שמואל) הנשיא הרביעי בשושלת חב"ד. אחת מהוראותיו המפורסמות, זו ההוראה של "לכתחילה אריבער", שהנהגתו של יהודי צריכה להיות באופן של "לכתחילה אריבער".
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

 

היום ב' אייר, יום ההולדת של אדמו"ר מהר"ש (רבינו שמואל) הנשיא הרביעי בשושלת חב"ד. אחת מהוראותיו המפורסמות, זו ההוראה של "לכתחילה אריבער", שהנהגתו של יהודי צריכה להיות באופן של "לכתחילה אריבער":

וזה לשון קודשו (באידיש): "די וועלט זאגט אז מען קען ניט ארונטער דארף מען אריבער, און איך האלט אז מען דארף לכתחילה אריבער", ובתרגום חופשי: העולם סבור שכאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני סבור - אומר אדמו"ר מהר"ש - שמלכתחילה צריך ללכת מלמעלה.

כלומר, אין ליהודי להתחשב בחשבונות, מדידות והגבלות ועאכו"כ במניעות ועיכובים שבעולם, כי, יהודי הוא למעלה מהעולם, ולכן צריכה להיות הנהגתו באופן של הליכה מלמעלה, "לכתחילה אריבער".

אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, שבימים אלו, זמן הגאולה, "אין לדייק בסדר העבודה אלא יש לחטוף כל דבר טוב שמזדמן לידו - גם אם מצד סדר העבודה אינו שייך לכאורה לעניין זה, ובסגנון האמור "לכתחילה אריבער". (התוועדויות תשמ"ו)

בוידאו: ניגון לכתחילה אריבער בעת התוועדות עם הרבי שליט"א מלך המשיח. 

ב' אייר: חצי יובל לקבלת המלכות

ב' אייר - יום הולדת כ"ק אדמו"ר המהר"ש (תקצ"ד)

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...