• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

אם יאמרו אומות העולם לסטים אתם

"אם יאמרו אומות העולם לסטים אתם". שבת בראשית, פירוש רש"י הראשון בתורה שהוא מעין הקדמה לפירוש רש"י.
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אם יאמרו אומות העולם

"אם יאמרו אומות העולם לסטים אתם". שבת בראשית, פירוש רש"י הראשון בתורה שהוא מעין הקדמה לפירוש רש"י.

מאז הסתלקות הרבנית חנה ב-ו' תשרי תשכ"ה, מידי שבת בראשית הרבי שליט"א מלך המשיח אומר פירוש חדש על הרש"י הראשון בתורה, ואחריו ממשיך לפרש ברש"י מידי שבת בפרשת השבוע. 

בשנת תשל"ט היו הסכמי קעמפ דייויד שבהם חתם בגין על האוטונומיה לערבים, רח"ל, המהלך שנשמך עד היום בבניית מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון רח"ל. 

בשנים תשל"ח - תש"מ התוועדויות השבת של הרבי שליט"א מלך המשיח עברו למוצאי שבת, לכאורה בגלל מצבו הבריאותי של הרבי שליט"א מלך המשיח בעקבות הארוע הלבבי בשמחת תורה תשל"ח, ודרישת רופא הלב ד"ר וייס שיוכל לפקח במוניטור על מהלך ההתוועדויות שעלולות לגרום למאמץ יתר. 

ובאופן כזה, יש לנו את ההתוועדויות הנפלאות של (מוצאי) שבתות כאלה במשך כשנתיים וחצי.

שבת פרשת בראשית בליובאוויטש היא הרי שבת מיוחדת, שכוללת את מכרת המצוות בבית הכנסת לכל השנה, וזו אוליי ההזדמנות היחידה של הקלטה של מכירת המצוות בבית הכנסת 770, ליובאוויטש שבליובאוויטש.

כאמור, בפעמים רבות הרבי שליט"א מלך המשיח מתייחס לפירוש רש"י הראשון על התורה בהדגשה מיוחדת, שזה לא רק פירוש רש"י, אלא הקדמה לכל עבודתו המונומנטלית של רש"י על כל התורה שבכתב ובעל פה, נקודה שמראה איך להתייחס לתוקף של יהודי מול אומות העולם לגבי גאון יהודי בנוגע לבעלות היהודים על ארץ ישראל, מצד הקב"ה.

הפירוש שמובא כאן באורך של כ15 דק הוא פתיחה להסבר "עניני דיומא" של מסירת האיוולת במסירת השטחים באותם ימים, תוך כדי דירדור מצב הביטחון וביזי ביזיונות של התרפסות לפני הגוי מצד השלטון הציוני במדינת ישראל לשפל כפי שהגענו אליו היום רח"ל.

כוס של ברכה מוצאי שמחת תורה

ב' ניסן • "צריך שהעם יכריז יחי המלך"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...