בפשטות. אחת הנפקא מינא להלכה מההכרזה ש"נמצאים בימות המשיח", היא, כפי שנשמע משיח זו, הנחת ד' זוגות תפילין, שזה שייך כעת לכל אחד, וכפי שמשמע גם מה"לוח היום יום" י"ט מנחם אב, שנכתב לרבים, ושם אין שום מניעה לגבי הנחת ד' זוגות תפילין.
יום שישי (תש"ג)
שיעורים: חומש: עקב, שיש עם פירש"י.
תהלים: צ-צו.
תמיא: והנה באדם...לאברהם כו'.
המתפללים בארבעה זוגות תפיליו כך נוהגים: א) מניחים תפילין של יד ותפילין של ראש של רש"י קודם אמירת פרק "איזהו", ומתפללים בהם עד אחרי "אך צדיקים גו". ב) מסירים תש"ר דרש"י, ומניחים - בלא ברכה - תש"ר דשמושא רבא וקוראים שמע גו' עד אמת ואומרים מזמורי תהלים כפי שנחלק לימי החודש, והמהדרים היו לומדים אותם עם פירש"י ו[פירושי] ה"מצודות". ג) אח"כ מניחים תפילין דר"ת - בלא ברכה - וקוראים שמע גו' עד אמת, פ' קדש גו' והזכירות שנדפסו בסידור. ולומדים פרק משניות כל אחד לפי הבנתו. ד) מסירים תש"ר דר"ת ומניחים תש"ר דראב"ד - בלא ברכה - ןקוראים שמע גו' עד אמת, ולומדים פ' חומש עם פירש"י - מפרשת השבוע: יום א' עד שני, ביום ב' פרשה ב' וכו'.
תגובות