• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ט"ו אייר תנש"א, תיעוד "יחי" ראשון

התיעוד הראשון של עידוד הכרזת הקודש יחי אדוננו ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח מיום ט"ו אייר תנש"א. אחרי ג' תמוז היו כאלה שרצו להשכיח זאת, ומעמד ב"משיח בכיכר" כ"ח סיון תשנ"ה בכיכר מלכי ישראל ת"א (היום רבין), נחשף הקטע לציבור
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ט"ו אייר תנש"א, תיעוד "יחי" ראשון

התיעוד הראשון של עידוד הכרזת הקודש יחי אדוננו ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח מיום ט"ו אייר תנש"א. אחרי ג' תמוז היו כאלה שרצו להשכיח זאת, ומעמד ב"משיח בכיכר" כ"ח סיון תשנ"ה בכיכר מלכי ישראל ת"א (היום רבין), נחשף הקטע לציבור

בכינוס הקהל כיכר מלכי ישראל תשנ"ה, הוקרן לראשונה בפומבי לפני עשרות אלפים, התיעוד של הרבי שליט"א מלך המשיח מעודד את שירת "יחי אדוננו" בט"ו אייר תנש"א.

פעם ראשונה מוצש"ק תזריע מצורע בזאל הקטן למעלה

הפעם הראשונה שהרבי שליט"א מלך המשיח עודד לראשונה את ניגון "יחי אדוננו", היתה בכניסתו לתפילת ערבית בזאל הקטן למעלה, מוצאי שבת קודש פ' תזריע מצורע תנש"א, אחרי שבאותה שבת היתה בבית המדרש 770 הכרזה על הפסק דין ש"הוא הוא", "הנה זה (המלך המשיח) בא".

הרב דוד נחשון מספר: בדרך כלל, כשהרבי שליט"א נכנס לתפילת ערבית, שרים איזה ניגון שמח, הרבי שליט"א מלך המשיח הולך בצעדים מהירים למקומו, והחזן מיד מתחיל בתפילה, לא לעכב. הפעם, באותה מוצאי שבת, ניגנו לראשונה "יחי אדוננו" הידוע במנגינה של "זאל שוין זיין די גאולה". הרבי שליט"א מלך המשיח נכנס, ובמקום להסתובב למקומו, החל לעודד את הקהל שעמד במקום בתנועות חזקות מאד, כמו שרואים לפעמים בוידאו בחול המועד סוכות, או בהתוועדויות מיוחדות. הרבי שליט"א מלך המשיח נשאר על עומדו כשפניו כלפי הקהל, והמשיך בתנועות עידוד שעה ארוכה, ובחוזק רב, ועד שדוד נחשון מתאר זאת שהרבי שליט"א מלך המשיח ממש רקד "יחי אדוננו". לאחר זמן ארוך מאד לפי ערך, דקות ארוכות, הרבי הסתובב למקומו והתחילו בתפילה. אבל, לא היתה שם מצלמה, והארוע לא תועד.

פעם ראשונה מתועדת, אור לט"ו אייר תשנ"א.

כמה ימים אחרי זה, לאחר תפילת מנחה בי"ד אייר תנש"א, (אור לט"ו אייר) היתה שיחה בעניין פסח שני, עם סיום מאד מיוחד. (סיום השיחה מתורגם בוידאו בכתבה זו).

באמצע חלוקת הדולרים התחילו לשיר "יחי אדוננו". בסיום החלוקה המשיכו לשיר, והרבי שליט"א עודד בחזקה כמה פעמים. דבר שגרם להקל התרגשות עצומה, וריקודים סוערים במשך שעה ארוכה. אחרי תפילת ערבית, שוב הרבי עודד את שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" בירידתו מהבימה ועד ליציאתו מבית המדרש.

תנועה של צדיק - שלא תישכח לעד.

ההקלטות של השיחות והתפילות היו דבר של יום ביומו, ולרוב אנ"ש לא היתה גישה לקלטות, שנמכרו במחיר די יקר, והרי יש את כל התיעודים הנוספים בכתב, ואת הקלטת תמיד אפשר לקנות, וכו'. 

גם אחרי ג' תמוז, אי אפשר היה להשיג את הקלטות בקלות, וגם, איך ניתן לשבת ולעבור על מאות קלטות וידאו כדי לחפש משהו אם הוא קיים. 

בכיכר מלכי ישראל, כ"ח סיון תשנ"ה הוידאו הוקרן ברבים לראשונה , וב"ה שמערכת "לראות את מלכנו" בשנים האחרונות נוהגת להראות אותו מידי חודש.

תנועה של צדיק, אסור לה שתישכח.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

ב' ניסן • "צריך שהעם יכריז יחי המלך"

לתת צדקה בלילה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...