• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

שלהבת הגאולה עולה מאליה

בשיחת הדבר מלכות של ש"פ בהעלותך תנש"א מדבר הרבי מלך המשיח שליט"א אודות העבודה של יהודי, שצריכה להיות מעין הדלקת המנורה - באופן של "שלהבת עולה מאליה". טור מאלף של הרב זמרוני ציק, על שיחת ה'דבר מלכות' של השבוע
שלהבת הגאולה עולה מאליה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בשיחת הדבר מלכות של ש"פ בהעלותך תנש"א מדבר הרבי מלך המשיח שליט"א אודות העבודה של יהודי, שצריכה להיות מעין הדלקת המנורה - באופן של "שלהבת עולה מאליה". 

בזה עצמו, מדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח כיצד כל אחד ואחד משלוש החלקים שבמשפט מכיל הוראה בפני עצמה, כזו שמשתלבת עם ההוראה הכללית: "שלהבת", "עולה" ו"מאליה".

"שלהבת" - משמעותה חום ואור. עבודת ה' צריכה להתפשט, להאיר ולחדור בכל הסביבה כולה. הן בתחום האישי שלו, בעבודת השם שלו - הוא עלול להקצות לעבודת השם שלו איזו שהיא פינה בנפש, אך שאר חלקי הנפש שלו שקועים ועסוקים בענינים אחרים. וכך גם ביחס לסביבה - ייתכן אדם שחדור כולו בעבודת השם, אך אינו מאיר את הסביבה. הוא עסוק רק בעצמו.

הציפיה של הקב"ה היא שנעבוד כ"שלהבת עולה מאליה". הנחת העבודה שלנו צריכה להיות, שבכל סביבתנו צריכה להיות מורגשת הנוכחות האלוקית.

מופרך אצלך? זה בדיוק היעד הבא...

יכולנו אולי להסתפק במצב סטטי. הגעתי למצב כזה בעבודת השם שבו דולק אור, ואם כן, עכשיו נדרש ממני רק לשמור על הסטטוסקוו הזה. על כך באה המילה "עולה" - צריכה להיות כל הזמן עליה, ולא סתם עליה אלא כזו שלא בערך.

לדוגמא, אדם שהרגיל את עצמו שהמקסימום שלו הוא לימוד הגמרא. נניח שהוא הולך ומוסיף בלימוד הגמרא - ללמוד עוד שעה ועוד שעה... אולי אפילו יוסיף ויעמיק: לא רק רש"י, אלא תוספות... אבל כל זה נשאר באותה המסגרת, באותו תחום. הוא יוכל לטעון: "אתמול למדתי הלכה אחת, היום אלמד שתים, ומחר שלוש - יש כאן התקדמות!"

אבל התקדמות כזו אינה עליה באין ערוך, מדרגה לדרגה. זה כמו אדם שמהלך על אותו מפלס. אותו שטח. הוא יכול ללכת ימינה ושמאלה, קדימה ואחורה - אבל נשאר באותו שטח, באותה רמה. גם לאחר כל ההתקדמות, עדיין נשארים תחומים שנראה לו שהם גבוהים מידי. 'זה לא עבורי', 'אני לא כלי לענין הזה', 'זה מופרך אצלי לגמרי!'

יהודי צריך לדעת שדוקא אותם תחומים שלמעלה מהבנתו והשגתו - הם בעצם היעד שלו! זה בדיוק יעד ההתקדמות והעליה, באין ערוך. דוקא לאותם מושגים חדשים, כאלו שהאדם מתפלא ולא מצליח להבין: "איך אני בכלל מעלה על דעתי להגיע אליהם?"...

זהו הפירוש "עולה", עליה שלא בערך.

דוקא תקופה זו היא הזמן לגלות את השלהבת העולה מאליה. אמנם השלהבת היא "נר מצוה ותורה אור", הכל חייב להיעשות במסגרת התורה והמצוות; אבל בתוך מסגרת זו, יהודי צריך לחיות באופן של "שלהבת עולה מאליה". כאשר השלהבת בוערת ביהודי, הוא לא מחכה שיבואו לעורר אותו; הוא מעצמו יוזם פעולות, שיעורים ופירסום בשורת הגאולה.

מי צריך את מי?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...