• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

999 דרכים לייצר נורה: דבר תורה לפרשת פקודי

מדוע הקדוש ברוך הוא החריב פעמיים את בית המקדש, במקום לבנות אחד נצחי? תומאס אדיסון התחיל כמוכר ממתקים, ובסוף הפך לממציא הנורה החשמלית - מה אנחנו לומדים ממנו?
999 דרכים לייצר נורה: דבר תורה לפרשת פקודי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

זה לא שלי

כמעט אין בנמצא אדם שלא השכיר בחייו חדר במלון או בדירת נופש. בכלל, רוב בני האדם מתגוררים בשכירות ולא בבית משלהם.

למה אנו עושים את זה ?

מחוסר ברירה.

מכירים את השיר "לו הייתי רוטשילד"?

אכן אם הייתי עשיר הייתי קונה הכל ולעולם לא הייתי משכיר דבר, אך לצערי אינני כזה. וכעת אין ביכולתי להרשות לעצמי לקנות דירה או לרכוש לעצמי את דירת הנופש הנכספת.

'עשר להכל'

אלוקים אינו מוגבל, אצלו לא שייך "אילו" ובכל זאת פרשת השבוע 'פקודי' פותחת במילים "אלה פקודי המשכן משכן העדות" - המילה " משכן" שבמשמעותה מסמלת את השראת שכינתו של הבורא פה בעולם חוזרת על עצמה. אלוקים רומז לנו על שני המקדשים שעתידים להיחרב!

כשהייתי ילד שיחקתי עם החברים תופסת. במקום לספור היינו אומרים 'עשר להכל' ויוצאים ידי חובה.. מדוע אלוקים אינו בורא את המקדש בפעם אחת. אלא נותן את האפשרות שייחרב?!

למה צריך שלושה מקדשים

המשכן המתואר בפרשתינו נבנה על ידי עם ישראל במדבר, כל כמה ימים היו מפרקים אותו ובונים אותו במקום חדש, המשכן אינו נבנה במקום מסודר - הוא נבנה 'כמקום אחסון' עבור ארון הקודש שנשא בתוכו את לוחות הברית - תמצית התורה הקדושה.

לעומתו בית המקדש (הראשון והשני) נבנו עבור עם ישראל, לארון הקודש היה מקום (במשכן) ואילו לעם ישראל לא היה מקום מסודר להתפלל בו, לכן ה' צווה לבנות את המקדש. 

לעומת זאת בית המקדש השלישי יבנה, בקרוב ממש, עבור בורא העולם בכבודו ובעצמו ללא מסכים וצמצומים הוא יכיל בתוכו את כל קדושתו יתברך ומשם יופץ האור לכל העולם.

המטרה הסופית

החוט המקשר בין בתי המקדש והמשכן נרמז בארון הברית המובא בפרשתינו. מטרת הגלות והשיעבוד אותו אנו עוברים הינו קיום התורה והמצוות בשלימות ומתוך מנוחת הדעת.

שלושת השלבים: הארון, בתי המקדש (ראשון ושני) ובית המקדש השלישי יבנה במהרה בימינו אמן אינם נפרדים כלל וכלל. תחילה עלינו לקבל את התורה, לאחר מכן עלינו לישמה בפועל על ידי קיום המצוות עד לשלימות בה נהיה לאחד עם בורא העולם.

ללמוד מתומאס!

כשתומאס נולד החיים קיבלו אותו ברגל שמאלית בועטת, הוא סבל מחירשות חלקית ואף לא החזיק מעמד בבית הספר, הוא לא היה ילד רע אבל לתומאס היה רע מאד.

בזמן שכל בני גילו הלכו לבית הספר הוא נשאר בבית ואמו היתה מלמדת אותו. כשגדל עבד במכירת מיני מתיקה בתחנת הרכבת, במכירת ירקות בשוק ולבסוף אף עבד בתור מפעיל טלגראף.

מאדם כמו תומאס היינו מצפים להתייאש ולומר נואש, אך לא כך היה עם תומאס אדיסון. הוא הרגיל את עצמו להסתכל קדימה, הוא ידע להבחין בין עיקר לטפל ומוחו החל לפתח 'פטנטים' שחלקם אף התפרסמו בכל העולם! אחד הפטנטים שזכו לתהודה בכל רחבי העולם הינו 'הנורה החשמלית' גם דרכו עדי הנורה לא היתה סוגה בשושנים, הוא לקח מספר נורות קיימות ובמשך ארבע שנים עבד על השילוב ביניהם עד שהגיע לתוצאה המוגמרת נורה חשמלית בעלת אור זך המחזיקה לאורך זמן!

באחת מהתבטאותיו ניתן להבין את אופן חשיבתו: מעולם לא נכשלתי, פשוט מצאתי 999 דרכים איך לא להכין נורה!

You got the power

לכל יש את הכוח לסיים את הגלות ולהביא את הגאולה האמתית והשלימה תיכף ומיד! עלינו להשקיע את כל מרצנו בלימוד התורה ובקיום המצוות וכך נביא לשלב השלישי - מקום משכן לאלוקים פה בעולם בבנין בית המקדש השלישי, האחרון והנצחי תיכף ומיד!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

מה עושים כשהאבא מסתתר?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...