• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

"כי בשמחה תצאו"

ברגע האחרון נראה היה שכל המאמצים יורדים לטמיון. בני הזוג בקוש שרצו לנסוע לג'ונגלים במקסיקו כדי לפגוש את בן הדוד האבוד פיספסו את הטיסה... מה עושים עכשיו?
"כי בשמחה תצאו"
בהנחת תפילין נרגשת, בלב הג'ונגל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מה מחפשים זוג חב"דניקים, בגיל 60, בלב הג'ונגל שבמקסיקו? מי שמכיר את בני הזוג הרב דוד ורעייתו נעמי בקוש, יודע שהתשובה תהיה פעילות של הפצת יהדות.

"לרגל הגיענו לגיל ששים, מספרת גב' נעמי, החליט בעלי שניסע למקסיקו לתוככי הג'ונגלים. לא טיול מסעיר עמד על הפרק, אלא סיפור משפחתי ישן, על בן דודי, שלפני כעשר שנים החליט לנתק את הקשר עם כולם, ועבר לחיות שם במקום ללא קשר כמעט עם אף אחד.

"ניקח איתנו מזוזות ותפילין וכמה ספרי קודש ונפתיע אותו, הציע בעלי, כשנחזור ממקסיקו נעבור כמובן ממרכז אמריקה לארצות הברית, שם נעשה שבת ב-770, אצל הרבי שליט"א מלך המשיח ומשם נחזור לארץ" סיים את התכנון, ופנה ליצור קשר עם סוכן הנסיעות, כדי לרכוש כרטיסים למסע הלא פשוט.

ואכן ביום המיועד התכוננו לצאת לדרכנו, אלא שגורמים בלתי מתוכננים גרמו לכך שנפספס את הטיסה המתוכננת. כאמור לא מדובר רק בטיסה אחת, אלא ברצף של טיסות, שכעת נראה היה שירדו לטמיון...

בעודנו עומדים בשדה התעופה ולא יודעים מה לעשות, נזכרתי שבאמתחתי נמצא תמיד כרך י"א (מהדורת כיס) של אגרות קודש. מהר פניתי אל הרבי שליט"א מלך המשיח וביקשתי את ברכתו. כשפתחתי את הכרך בעמודים רכ"ב-רכ"ג נפלו עיני על השורות האחרונות בעמוד: "ואין לך דבר העומד בפני הרצון, ואם ירצה באמת תצליח שליחותו זו בידו".

נזכרתי בברכה שקיבלנו לפני שהחלטנו לצאת לדרכנו, באותו כרך בעמוד רכו, שם נכתב: "והרי רואים במוחש שדברים וענינים הנאמרים כאילו דרך אגב, היינו לא בתור שיעור אלא במשך שיחה וטיול נקלטים ומתקבלים בטוב ובנקל יותר...".

החלטנו לנסוע לבית של בתנו המתגוררת בעיר לוד הסמוכה, ולהמתין שם לכרטיסים חדשים שהסוכן יסדר לנו. יצרנו איתו קשר וביקשנו ממנו לבדוק לנו את האפשרויות העומדות לנסיעה המתוכננת (מחדש).

אחרי זמן קצר הגענו אל משפחתה של בתנו, אלא שברגע שהסוכן התקשר, הבנו שיש לנו בעיה. "תראו, הוא אמר, ניסיתי למצוא לכם כרטיסים חדשים. סיבוב שכזה שכולל את הנסיעה למקסיקו ומשם ל-770, יצא לכם יותר מחמש עשרה אלף ש"ח".

מה נעשה? שאלנו את עצמנו. איך אפשר לעמוד בכאלו הוצאות?

באותו רגע חשתי שמשהו נשבר בי, ירדתי מהבית למטה והתקשרתי למשפיעה שלי, הגב' נחמה נוטיק מירושלים.

בדמעות בעיני סיפרתי לה את כל השתלשלות הדברים, ואמרתי: "הרי כל הנסיעה שלנו אינה למטרת טיול, אלא פשוט להציל נפש מישראל. האם כעת ניאלץ לוותר על כך בגלל העלות הגבוהה? הרי אין לנו אפשרות להוציא סכום גדול כל כך".

הגב' נוטיק שמעה את דברי, ומיד אמרה לי: "אין שום סיבה לבכות, צריך להיות בשמחה. יש לך את הברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח, כעת עלייך להתחיל לשמוח!"

מחיתי את הדמעות, העליתי חיוך על פני ובו במקום החלטתי להיות בשמחה. עליתי לבית וממש באותו רגע צלצל הטלפון, הסוכן אומר לנו בהתרגשות: "תצאו עכשיו חזרה לשדה התעופה. השגתי לכם כרטיסים באלף דולר".

ואכן ב"ה הנסיעה פעלה רבות, הפתענו את בן דודי עם חלות טריות ושאר חפצי הקדושה והוא התרגש להניח שוב תפילין, כשבכך אנו מצליחים לחדש את הקשר שלו עם הקב"ה". 

תפקידו של הרופא

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...