• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

תפקידו של הרופא

כשקצין המשטרה שמע על האפשרות לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח, הוא ביקש את ברכתו לילדים. גם כשהרופאים צפו שחורות, הוא התחזק בבטחון ואמונה שהברכות תתממשנה
תפקידו של הרופא
דוד אוריאן (משמאל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כל תלמיד בישיבת חב"ד, יוצא לפחות אחת לשבוע לפעילות של "מבצעים", הכוונה ליציאה לדוכני התפילין, או במסלולים בין העסקים והמשרדים, בהם הוא מציע ליהודים, להניח תפילין.

כל מפגש שכזה, יכול להתפתח, וכפי שקורה לא פעם, לקשר חם ורציף, שבמסגרתו הופך אותו בחור, לכתובת לעניני יהדות, בעבור אותו אדם, שמהנחת תפילין ממשיך לשאול ולהכיר עוד מצוות, ובמיוחד שומע ומכיר את האפשרות העכשווית, לקבלת ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

במסגרת תפקידיו בישיבת חסידי חב"ד בצפת, שם למד הת' דוד אוריאן בשנת הלימודים האחרונה, הוא עסק במספר היביטים לוגיסטיים, הקשורים לתפעול הדוכנים המופעלים במירון.

מתוקף תפקידו, הוא יצר קשר חם עם אחד מקציני משטרת הצפון, האחראי על מתן האישורים לאירועים השונים, כשמידי פעם, הם משוחחים בטלפון ואף נפגשים לעיתים, כשבכל פעם הוא משפיע על ידידו להתחזק בקיום התורה ומצוות.

באחד מהמפגשים, שח לו אותו קצין על הבעיה החמורה המציקה לו ולרעייתו מזה שנים ארוכות: "מאז נישואינו בשעה טובה, לא נולד לנו ילד. מאוד היינו רוצים כבר לחבוק ילד משלנו, אבל אנחנו לא יודעים מה עוד אפשר לעשות?!" אמר אותו קצין.

דוד ששמע על הבעיה, מיהר להשיב לו: "במקרים כאלו, יש רק כתובת אחת! אתה צריך לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו, ובוודאי תזכו להוושע בקרוב ממש".

השבוע, בעודו עושה את דרכו לטיסה ל-770, לקראת תחילת לימודיו ב'קבוצה' הלומדת בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, סיפר דוד את הנס לו הוא זכה להיות שותף.

"הסברתי לו כיצד כיום כותבים לרבי שליט"א מלך המשיח, ולאחר ההכנות המתאימות, הוא הכניס את מכתבו לתוך כרך אגרות קודש, שהבאתי עימי.

התשובה היתה ברורה: ברכה לזרע חיה וקיימא. כשאני מסביר לו שהתשובה לא מותירה ספק: "בקרוב אתה ואשתך תחבקו ילד!"

אם היו לו אי אלו ספקות, הרי שגם הם נעלמו בתוך תקופה קצרה, כאשר ב"ה אשתו בישרה לו את הבשורות הטובות, וכי בקרוב הם יהפכו להיות לראשונה - אבא ואמא! ההתרגשות הייתה בשיאה. אך זמן קצר לאחר מכן, נראה היה שהכל נעצר...

בדיקות שגרתיות גילו על מומים בוולד. הרופאים שלחו אותם לבדיקות מקיפות יותר, ולאחריהם המסקנה היתה מבחינתם בלתי נמנעת: עליכם לעשות הפלה, הוולד לא מתפתח בצורה תקינה...

דוד מספר שבפעם הבאה שהם נפגשו, סיפר לו הקצין על המצב, והוא הציע לו: 'אז תכתוב שוב לרבי שליט"א מלך המשיח ותבקש את ברכתו'.

התשובה הפעם הכילה ברכות, והתייחסות מיוחדת מהרבי שליט"א מלך המשיח על כך שבתורה נאמר על הרופא "ורפוא ירפא" - מכאן שתפקידו של הרופא הוא רק לרפא, ולא לתת דיאגנוזות שחורות ולצפות דברים לא טובים - שאין זה מתפקידו.

לצד מילים אלו הופיעה ההוראה ללמוד חסידות. בו במקום למדנו מתוך ה'דבר מלכות' שהיה אצלי...

אתמול הוא התקשר אלי בהתרגשות כדי לבשר לי, שב"ה נולדה להם בת, בריאה ושלמה. "כל מה שהחזיק אותי כל הזמן, היו הברכות שזכינו לקבל, זה מה שעודד אותי מול כל דברי הרופאים" אמר האב הטרי בהתרגשות ניכרת". 

תפילין לבן האובד

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...