• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כשלא הולך במבצעים...

ר' כפיר בלאס מרמת אביב, הפועל נמרצות מידי יום בדוכן שכזה בשכונה בה הוא לומד בכולל של ישיבת תומכי תמימים ברמת אביב, ראה כבר את התוצאות החיוביות אפילו מ"חוסר היענות". לעיתים אפילו הוא בעצמו לא יודע לשער את ההצלחה הטמונה בעצם הפניה לאדם. לפעמים אותו אחד אכן יניח מאוחר יותר בזכות אותה פניה, ולפעמים מתגלה המשך הסיפור רק בהשגחה פרטית...
כשלא הולך במבצעים...
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפעמים עומד חסיד במשך זמן ארוך, בדוכן הנחת התפילין ומציע לעוברים והשבים לזכות במצווה, אך משום מה, אין מי שניגש לקיים את המצווה.
"כבר הנחתי בבית", או "אניח מאוחר יותר" הינן רק חלק מהתשובות הנימוסיות שניתן לשמוע, כשחלק מהמשיבים בוחרים לענות אף בצורה אחרת.
ר' כפיר בלאס מרמת אביב, הפועל נמרצות מידי יום בדוכן שכזה בשכונה בה הוא לומד בכולל של ישיבת תומכי תמימים ברמת אביב, ראה כבר את התוצאות החיוביות אפילו מ"חוסר היענות".
לעיתים אפילו הוא בעצמו לא יודע לשער את ההצלחה הטמונה בעצם הפניה לאדם. לפעמים אותו אחד אכן יניח מאוחר יותר בזכות אותה פניה, ולפעמים מתגלה המשך הסיפור רק בהשגחה פרטית...
לאחרונה, באירוע "כינוס השלוחים" בישיבה, כשביקשו ממנו לדבר על מעלת הפעילות בדוכן, בחר הוא לשתף את הנוכחים בסיפור אליו נחשף:
"היה זה לאחר יום בו חזרתי מפעילותי בדוכן ה'מבצעים', אך אף אחד לא הסכים להפשיל את שרוולו לקיום המצווה.
פה ושם הצלחתי לתת לכמה מהאנשים כרטיס משיח (כרטיס ביקור עם תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח ותפילת הדרך), אך רצוני היה לזכות יהודים במצווה החשובה, מה שלא הצלחתי.
כמה ימים לאחר מכן, מגיע לדוכן אחד מאותם יהודים שעברו באותו יום ברחוב וקיבל ממני כרטיס שכזה.
"הצלת לי את החיים! אתה לא מאמין!" קרא לעברי, ואני שומע ממנו, סיפור מצמרר על חייו שהתדרדרו מאוד לאחרונה, עד כדי כך שהוא לא מצא טעם בחייו, ואף העלה בדעתו ליטול נפשו - חלילה וחס.
"אני גר בקומה גבוהה, ומשהגעתי לכלל החלטה, פסעתי לעבר החלון לפותחו... ואז, באותו רגע, אני מבחין על השידה הסמוכה, בתמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח.
היה זה אותו כרטיס שקיבלתי קודם לכן ממך.
הרגשתי את עיניו הטהורות מביטות בי ועוצרות אותי מלבצע את המעשה הנורא. עצרתי, נשימתי שבה אלי, והנה אני היום באתי לספר לך מה פעלת בכרטיס בודד שהבאת לי"...
אגב, מספר כפיר, לא היתה זאת הפעם הראשונה בה נתקלתי בתופעה הכל כך עוצמתית.
לפני מספר חודשים, כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח על פעילותי ב'מבצעים' מידי יום ואף ציינתי כי במיוחד בשכונה שלי, לעיתים רבות נראה שאין תוצאות ממשיות מהפעילות.
לא פעם עומדים בדוכן במשך שעות, ואפילו הנחת תפילין אחת לא מצליחים לעשות, שלא לדבר על תוצאות מעבר לכך.
בתשובה, כתב לי הרבי שליט"א מלך המשיח מכתב מאוד מעודד שבו נאמר שלמרות שאינו רואה ניצנים בפעילותו, הרי אינו יודע מה הוא פועל ובקרוב אף יראה ניצנים...
למחרת בעודי עומד בדוכן, ניגש אלי בחור צעיר, ושואל אותי "אני מאוד רוצה ללמוד תורה, איפה אני יכול למצוא שיעור תורני כאן באיזור?" הפניתי אותו לכתובת הישיבה שלנו, וב"ה מאותו יום שהוא הגיע לשיעור אחד הוא נשאר ללמוד בישיבה...

 

(שיחת הגאולה גליון 1274)

ניסי מבצע חגורה שחורה

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...