• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רוכשים לכתחילה אריבער

זאת היתה גם השאלה שהונחה לפתחם של ראשי ישיבת חב"ד בצפת. לפני כשנה וחצי יצאו הם בקריאה נרגשת לציבור לתרום להצלת בניין הישיבה הגדולה במלון רקפת, עלות הפרוייקט הענק עמד אז על עשרים וארבע מליון (!) ש"ח שגוייסו מהציבור בניסי ניסים • מתוך מדור 'נפלאות עכשיו' בגיליון שיחת הגאולה 1257 • לקריאה
רוכשים לכתחילה אריבער
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

זכה דורנו להדר במיוחד במצוות הצדקה. מאז קריאתו של הרבי שליט"א מלך המשיח להוסיף במבצע צדקה, הולכים ומתרחבים הרעיונות והאפשרויות לנתינת הצדקה ב"ה.

בתוך כך פרצו בשנים האחרונות מיזמי ההתרמה ההמוניים, המגייסים סכום גדול במיוחד בתוך זמן קצר. חלקם משתמשים בשיטת ההכפלה ע"י נדיבים הנותנים סכום כנגד התרומות הנאספות עד למועד וחלקן ללא הכפלה אך עם הצבת יעד לגיוס ולכיסוי פרוייקט זה או אחר.

בדרך כלל, כאשר מוסד ציבורי, יוצא בקריאה שכזו ובמיוחד כאשר במדובר הוא בפרוייקט ייחודי הדורש מהקהל תרומות משמעותיות, הרי שלא במהרה ניתן לפנות לציבור ולבקש את עזרתו שוב בתוך זמן קצר. משכך התרגלו מנהלי המוסדות לצמצם את ימי ההתרמה הגדולים והמשמעותיים לכדי פרוייקט גדול במיוחד, תוך ידיעה שלא יוכלו בטווח הקרוב לבקש את עזרת הציבור באופן דומה.

זאת היתה גם השאלה שהונחה לפתחם של ראשי ישיבת חב"ד בצפת. לפני כשנה וחצי יצאו הם בקריאה נרגשת לציבור לתרום להצלת בניין הישיבה הגדולה במלון רקפת, עלות הפרוייקט הענק עמד אז על עשרים וארבע מליון (!) ש"ח שגוייסו מהציבור בניסי ניסים, ותוך מאמץ אישי רב הן של הצוות והן של הציבור הרחב שנענה לקריאה ותרם מהונו למטרה החשובה.

במקביל במהלך שלש השנים האחרונות ניהלו הם מו"מ לרכישת מבנה 'מלון רון' הנמצא אף הוא בסמוך למבנה אולם הלימודים והפנימיה, תוך תיכנון שזה ישמש את הישיבה הקטנה המתפתחת ב"ה בשנים האחרונות בעיר.

אלא שעלותו הגבוהה של הבנין - שש עשרה מליון ש"ח, הצריכה פניה נוספת לציבור להתגייס ולתרום, וכאן עלתה השאלה האם הציבור אכן ישתתף בעין יפה בפרויקט ענק שכזה בסמיכות גדולה.

ראש הישיבה הרב יוסף יצחק וילישאנסקי סיפר בראיון וידאו: "אם היו שואלים אותנו לפני שנה וחצי אתם יכולים לצאת תיכף לעוד קמפיין? היינו אומרים בוודאי שלא".

בשלב זה הם פנו לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו להצלחת הקמפיין.

בתשובה בכרך ח' עמ' רסה, יצא מכתב שנכתב לסבו הרב בצלאל ווילשנסקי: "מה שכותב אודות קניית הבנין בשביל הישיבה, הנה נהניתי וואס מען האט זיך געשטעלט ברייט (=שהעמידו את עצמם בהרחבה), ובמילא צריך להמשיך בזה גם כן מיט א ברייטקייט (=בהרחבה)".

אחד הנוכחים במעמד כתב דו"ח לרבי שליט"א מלך המשיח והכניס את הדו"ח לאותו כרך, שהפעם נפתח בעמ' פד: "...בנוגע לשאלתו בענין הבנין לישיבה אם להסתפק לזמן הראשון בבנין פחות או להשתדל ברכישת בנין גדול ומהודר, הנה ידוע פתגם כ"ק אדמו"ר מוהר"ש..." ואז מביא את משפטו המפורסם "העולם אומר כשאי אפשר ללכת מלמטה - הולכים מלמעלה, ואני אומר מלכתחילה אריבער = מלמעלה". ובהמשך המכתב: "ומובטחני שאם רק ישתדלו בזה באופן המתאים בודאי תהי' הצלחה גם בזה".

ואכן, לפני כשבועיים הם פתחו בקמפיין גיוס ההמונים. מה שבתחילה היה נראה כמשימה שאולי אפילו בלתי אפשרית הלכה ורקמה עור וגידים. תרומה לתרומה הצטברה כשביום חמישי הקודם, הם בירכו על המוגמר בהגיעם ליעד הנכסף: 16.000.000 ש"ח.

את הכרת הטוב להשי"ת הם ביטאו כבר באותו ערב בהתוועדות שמחה מיוחדת בהיכל הישיבה בצפת.

צופה הכל

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...