• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

צופה הכל

שאלתי אותו: האם קיבלת החלטה? אמרתי לו שאני לא שואל מהי ההחלטה, רק שיחליט בעצמו. הוא איש מסורתי ואמר שקיבל על עצמו לומר תהלים. לפני שהכניס את המכתב, אמר שלוש פעמים 'יחי אדוננו' ו'אנו רוצים משיח עכשיו'. והכניס לאגרות קודש • מתוך סיפור המופת בגליון שיחת הגאולה 1256 • מרתק.
צופה הכל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הרב יעקב מנחם רייניץ מהעיר לוד, משתדל לספר בכל הזדמנות והתוועדות חסידית מופתים מהרבי שליט"א מלך המשיח, במיוחד כאלו שהתרחשו לאחרונה באמצעות האגרות קודש.

בתור מי שלביתו מגיעים במשך השבוע עשרות יהודים כדי לכתוב ולקבל ברכה ועצה, הוא עד בעצמו ללא מעט מקרי מופת מדהימים.
לא מזמן סיפר את הסיפור הבא: "פרשת חוקת תמיד מזכירה לי את הסיפור הבא. הגיע אלי הביתה יהודי לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח, הוא עובד במקום מסוים, מרוצה מהעבודה ויש לו פרנסה טובה, אבל הוא לא מסתדר עם המנהל שלו. הוא בא לשאול האם לעזוב את העבודה הזו וללכת לחפש פרנסה אחרת.

בדרך כלל, כל מי שבא – אני מראה לו את המענה שקיבלתי לפני שנים ארוכות מהרבי שליט"א מלך המשיח, שם מדובר על חשיבות קבלת ההחלטה הטובה, ומבקש ממנו לגשת וליטול ידיים כמו בבוקר, להפריש כמה מטבעות לצדקה, להגיד את הפרק של הרבי שליט"א מלך המשיח בתהלים, ואת הפרק שלו בתהלים, ולהחליט החלטה טובה בקיום תורה ומצוות, ואחרי שהוא עושה את זה אנחנו פותחים את כרך האגרות קודש ומחפשים שם בכתוב, את התשובה לשאלתו.

שאלתי אותו: האם קיבלת החלטה? אמרתי לו שאני לא שואל מהי ההחלטה, רק שיחליט בעצמו. הוא איש מסורתי ואמר שקיבל על עצמו לומר תהלים. לפני שהכניס את המכתב, אמר שלוש פעמים 'יחי אדוננו' ו'אנו רוצים משיח עכשיו'. והכניס לאגרות קודש.

אני מתחיל לקרוא את התשובה, אבל לא רואה שום קשר למה שכתב. זה היה מכתב באחד הכרכים הראשונים של אגרות קודש, והיה שם דיון הלכתי ארוך בקשר לפרה אדומה. הוא לא הבין מה הרבי שליט"א מלך המשיח רוצה ממנו.

ביקשתי שימשיך לקרוא עד הסוף. בשורות האחרונות נאמר שהעניין של פרה אדומה היה בזמן שבית המקדש היה קיים, שכאשר מישהו היה במצב של אבי אבות הטומאה – היה הולך לכהן שהיה מזה עליו וזה היה מטהר אותו, אבל כיום שאין לנו בית המקדש, מה יעשה אדם שנמצא במצב של אבי אבות הטומאה? ילך לרב שלו והרב ייתן לו תיקון על המצב שלו ויתכפר לו.

אני סיימתי את המכתב ולא ראיתי כל קשר למה שכתב, אבל הוא הגיב בהתלהבות יוצאת מן הכלל – "יש לי תשובה! כאילו והרבי שליט"א מלך המשיח נכנס לי לתוך הראש" הוא אמר. "תראה איך שאני רועד, שהשערות שלי עומדות". הוא היה מרוגש מאוד, עמדתי משתומם ולא הבנתי על מה הוא מדבר.

ואז הוא מספר לי שהוא חי בזוגיות שניה, למרות שטרם התגרש כדין מאשתו הראשונה. "ובמכתב כאן הוא אומר לי: אתה נמצא במצב של אבי אבות הטומאה, ואין לך מה לעשות עכשיו רק לבלבל לי את הראש על פרנסה, זה מה שמונח לך בראש?! לך לרב ותבקש ממנו תיקון על מעשיך..." כך הוא אומר לי. הוא היה מאוד מרוגש.

השעה הייתה כמעט עשר בלילה, אמרתי לו שאני צריך לצאת להתפלל ערבית. הוא הודיע מיד שהוא בא איתי. הוא עמד שם והתפלל ובכה כמו שאנשים עומדים בנעילה ביום כיפור. היה נראה שמשהו זז לו בנפש. אחר כך סיפר שבעבר כבר היה לו קשר עם חב"ד "אבל זה פעם ראשונה שהרבי שליט"א מלך המשיח תופס אותי ככה חזק" סיים.

תפילין ממלך המשיח

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...