• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

הביקור בימי הקיץ

"הוא נעצר והואשם בהעלמת 144 מיליון ביר (כ-26 מליון שקל). הרשויות עיקלו את כל חשבונות הבנק שלו, והחרימו כלים הנדסיים בשווי עשרות מיליוני דולר. לעומת זאת, מר לוי הצליח להראות פעם אחר פעם, בכל הדיונים בבית המשפט כי המספרים שהוצגו מופרזים ומופרכים לחלוטין ונועדו רק להביא אותו לפשיטת רגל כדי שניתן יהיה להשתלט על נכסיו". מתוך שיחת הגאולה 1253 • מרתק
הביקור בימי הקיץ
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

איש העסקים מר מנשה לוי, חי ועבד באתיופיה במשך שבע שנים. חברת "תדהר חפירה וחציבה", שהוא עומד בראשה סללה כבישים, מחלפים, גשרים, מנהרות וביצעה פרויקטים בקנה מידה גדול מאוד שהוגדרו "לאומיים". עד מעצרו לפני ארבע שנים נחשבה החברה לאחת מחברות התשתית הגדולות באתיופיה. הממשל המקומי פתח את החקירה נגד לוי בחשד להעלמות מס - אך לוי טען כי מדובר ברדיפה מצד גורמים אינטרסנטיים שרצו להשתלט על החברה והפעילו קשרים פוליטיים נגדו.
הוא נעצר והואשם בהעלמת 144 מיליון ביר (כ-26 מליון שקל). הרשויות עיקלו את כל חשבונות הבנק שלו, והחרימו כלים הנדסיים בשווי עשרות מיליוני דולר. לעומת זאת, מר לוי הצליח להראות פעם אחר פעם, בכל הדיונים בבית המשפט כי המספרים שהוצגו מופרזים ומופרכים לחלוטין ונועדו רק להביא אותו לפשיטת רגל כדי שניתן יהיה להשתלט על נכסיו.
מצבו החמיר, כאשר לפני שנתיים וחצי, תקף אותו עציר סודני פעיל ארגון הטרור דאעש. הכלא שם הינו חדר ענק המאכלס כמאתיים עצורים, ושם התאפשרה הפגיעה בו. בגלל החשש המוחשי לחייו הוא אושפז במרכז הרפואי של בית הכלא, שם הוא הושאר לאורך השנים בנסיון לבודד אותו מפוגעים נוספים היל"ת.
על מה שהתרחש בהמשך, מספר הרב אליהו חביב, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ומנהל בית חב"ד באדיס אבבה, אתיופיה:
"כאשר הוא נאסר, לפני כארבע שנים, נחשפנו באופן די מהיר למקרה. מצאנו את עצמינו מטפלים במקרה, במקביל לטיפולה של ממשלת ישראל, השגרירות, ושרים בכירים מאוד כדוגמת שר החקלאות שפעלו למענו.
המקרה הנורא של תקיפתו, רק החמיר מאוד את מצבו, וניסינו לראות מה ניתן לעשות בעבורו.
ככל שחלף הזמן, הוא הצליח להוכיח, באמצעות עורכי הדין שייצגו אותו, כי הטענות שהועלו הינן שקריות. אך בכל פעם שהוא הזים טענה אחת, היה מי שדאג להעלות טענה אחרת נגדו, באופן שחזר על עצמו...
בנוסף, לפני כשנה, ביתו, מנהלת הכספים בחברה שהייתה בארץ הקודש, לא חשה בטוב, וכל הפעילות הכספית של המשפחה נעצרה, כאשר אנחנו נותרים אנשי הקשר כמעט היחידים עם העולם החיצון.
בשלב זה, ניסינו לראות האם יש דרך לשחררו... קיבלנו התחייבות ברורה מאנשי ממשל, כי תמורת סכום גדול מאוד, הם מוכנים לשחררו ללא תנאי לביתו בארץ.
התחלתי לברר בקרב אנשי גיוס כספים והתרמות האם לדעתם יש אפשרות להשיג סכום גדול שכזה, כשאנו מתחילים לתכנן להוציא לפועל את המהלך הגדול של 'פדיון שבויים'. אלא שקודם לכן פניתי לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח, האם עלי להתעסק עם נושא זה.
היה זה בחורף האחרון, בתאריך י"ז חשון, כשכתבתי את השאלה והכנסתי אותה לתוך כרך טז, שם צדו את עיני המילים: "בהנוגע לשאלתו על דבר אפשריות ביקורי באה"ק ת"ו (=בארץ הקודש תבנה ותכונן) בראשית הקיץ...".
"ראו, אמרתי לבני המשפחה, אני בטוח שעוד בקיץ הקרוב מנשה יגיע לארץ הקודש". את הדברים כמובן גם מסרתי לאסיר עצמו.
בשלב זה, נכנסו לתמונה גם ארגון אל"ף הפועלים למען אסירים יהודיים ברחבי העולם, וב"ה בפעילות הנמרצת של עורכי הדין, הוחלט בשבוע שעבר לשחרורו.

סיפור אישי: מכתב אחד, נס כפול

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...