• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

דווקא בזה שהתחתון מצד עצמו מגיע למסקנה זו, ללא שמישהו דיבר איתו ושכנע אותו, בכך דווקא רואים את כוחו האלוקי הבלתי מוגבל של מלך המשיח, שפעולותיו בעולם הם כל כך בעומק, עד שהתחתון מצד עצמו מגיע למסקנות הנכונות ועושה מצד עצמו את השינוי הנדרש
מי עשה את המהפיכה ברוסיה?
RIA Novosti
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בשיחות ג' תמוז תנש"א, משפטים תשנ"ב, תולדות תש"נ, ועוד כמה וכמה פעמים, מבאר הרבי שליט"א מלך המשיח מי עשה את כל המהפכה האדירה ברוסיה. שהייתה זו מהפכה עולמית. ממצב של רוסיה הסובייטית, מעצמה עולמית אדירה בשם ברית המועצות, שכל העולם כולו רועד מפניה, משטר של דיכוי שאינו מאפשר לאיש לצאת משם, ואינו מאפשר ליהודים לקיים תורה ומצוות, משטר שחרט על דגלו לא רק את המלחמה נגד הפצת היהדות והחסידות, אלא את ה"אתאיזם", את הכפירה ח"ו בבורא העולם ומנהיגו – למצב הפוך לגמרי של החלפת המשטר, למשטר שחותר לצדק ליושר ולשלום (שוב, גם אם עדיין ישנם חריקות פה ושם, משום שעדיין איננו רואים את הגאולה ממש, אבל הכיוון הוא בהחלט כזה) על יסוד האמונה בבורא העולם ומנהיגו, ומאפשר ואף עוזר ליהודים לקיים את התורה והמצוות בהידור, וכן לצאת משם לארץ הקודש ולמדינות אחרות ללא שום הגבלות.

כל מהפיכה עולמית זו, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, אינה אלא פעולתו שלו - של "כ"ק מו"ח אדמו"ר", ובמיוחד "כפי שהוא באופן שלאחר ההסתלקות". פעולה שהתחילה במאבק נגד משטר זה מיד בתחילתו, באמצעות שלוחיו בחשאי ובמסירות נפש ללא חשבונות. הם הקימו חדרים, ישיבות, שיעורי תורה, בתי כנסת ולהבדיל מקוואות, ועודדו יהודים לשמור את השבת ואת הכשרות ולתת חינוך יהודי לילדיהם וכו'. מאבק זה נמשך שנים ארוכות בתנאים איומים ובמסירות נפש מופלאה. כתוצאה ממאבק זה נאסר אז הרבי הריי"צ והיה בסכנת חיים מוחשית, עד הגאולה שהתחילה בג' תמוז ובי"ב-י"ג תמוז. ומאז המשיכו הפעולות שם בחשאי ובמסירות נפש. ופעולות אלו הם אלו ששינו את המצב אט אט, עד שעתה הסתיימו בניצחון מוחלט בכך שהמשטר התחלף לגמרי.

ומדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח כי למרות שלכאורה לא רואים כיצד הוא פעל כאן להפלת המשטר הקודם ולכינונו של משטר חדש, אלא הייתה זו פעולה של העם שהתקומם על השחיתות שהייתה במשטר הקודם וכו' – הרי אדרבה, דווקא בכך רואים את עומק פעולתו.

כי פעולתו היא דווקא באופן שהדבר לא בא רק מלמעלה, בכוחו האלוקי, שאז התחתון מצד עצמו עדיין לא השתנה באמת. אלא על ידי התחתון עצמו מצדו הוא, שהוא עצמו מגיע למסקנה שהמצב הקודם לא ייתכן וחייבים לשנותו. ולכן הוא עצמו בכח עצמו משנה את המצב ואת המשטר.

דווקא בזה שהתחתון מצד עצמו מגיע למסקנה זו, ללא שמישהו דיבר איתו ושכנע אותו, בכך דווקא רואים את כוחו האלוקי הבלתי מוגבל של מלך המשיח, שפעולותיו בעולם הם כל כך בעומק, עד שהתחתון מצד עצמו מגיע למסקנות הנכונות ועושה מצד עצמו את השינוי הנדרש.

וזו גם הסיבה, מדוע הדבר לקח זמן כה רב, יותר מששים שנה מאז המאסר והגאולה בג' תמוז ובי"ב-י"ג תמוז, והרי כל כך הרבה ייסורים היו בדרך – כי הכוונה היא לעשות שינוי מוחלט בעולם, שגם התחתון שאין תחתון למטה הימנו, גם הוא יגיע למסקנה, ומצד עצמו דווקא, לנהוג כפי שצריך להיות על פי רצון ה'. ולכן לקח כל כך הרבה זמן, עד שהתחתון יגיע מצד עצמו למסקנות הנכונות ויפעל בהתאם.

החסיד שטיכס עצה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...