• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

החסיד שטיכס עצה

הרב שמואל פרומר, משפיע בית הכנסת משיח צדקנו שנלב"ע השבוע, היה עתיר זכויות. סיפור אחד עלום בו פעל רבות להעמקת פרסומו של הרבי שליט"א מלך המשיח
החסיד שטיכס עצה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היה זה שעת בוקר מוקדמת, יום שישי כ"ח ניסן תנש"א (1991) כשהטלפון בבית משפחת ציק צילצל. על הקו היה ר' יוסי ציק, מחדר המזכירות בניו יורק כשבפיו חדשות מרעישות: "הרבי שליט"א אמר הלילה שיחה מיוחדת מאוד, שהסתיימה לפני זמן לא רב, כל 770 רועש וגועש, לא ממש הבינו את כוונת הדברים, אבל נאמר שם כי הוא סיים לעשות הכל, והוא מוסר אלינו את המשימה להבאת הגאולה האמיתית והשלימה, הוא אף אמר שיטכסו עצה מה לעשות כדי לפעול זאת".

היתה זו ה"שיחה הידועה", בה אמר הרבי שליט"א מלך המשיח את המילים "עשו כל שביכולתכם", באותו זמן השיחה טרם יצאה מוגהת, והחסידים העבירו האחד לשני את עיקרי הדברים כפי שהובנו באותם רגעים. "מה עושים עכשיו?" שאל הרב זמרוני, שקיבל את שיחת הטלפון. אשתו מיהרה לענות: "תתקשר ל'אחיך' בטוח הוא יידע להגיד מה צריך לעשות". 'אחיך' הוא הכינוי לחסיד הרב שמואל פרומר מקרית שמואל, מי ששימש משפיע בבית הכנסת 'משיח צדקנו', והיה אחד מהבולטים ביותר ברעיונות לביצוע הוראות הרבי שליט"א מלך המשיח.

שיחת טלפון זריזה לרב פרומר הולידה את הרעיון, לקיים את ההוראה פשוטו כמשמעו. במוצאי שבת הקרוב, ממש למחרת התקיימה אסיפה רבתית בבית הכנסת 'בית מנחם' בכפר חב"ד, לשם נהרו מאות חסידים מתוחים, כשהם מאזינים בקשב לדברי הרבנים והמשפיעים שניסו איש איש להציע רעיונות שונים מה ניתן לעשות כדי לפעול את ההתגלות בפועל ממש.

מה שלא היה ידוע לאיש, הוא שמלכתחילה סיכם מנחה ומארגן האירוע, הרב זמרוני, עם ידידו הרב פרומר, כי בסימן מוסכם מראש, יעזוב הראשון את המיקרופון, כשהשני יתפוס אותו בספונטניות ויכריז קבל עם ועולם כי יש לפסוק פסק דין שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח. היה בדברים אלו משום חידוש מרעיש, סגנון בו לא היו רגילים לדבר בפרהסיה באותם ימים.

"אני מציע שהרבנים שנמצאים כאן, יחתמו על פסק דין, שיקבע שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח. ידוע עד כמה כוחו של פסק דין לפעול את הענין, ובטוח אני שבאים יצא פסק דין הלכתי שכזה, יהיה לדבר השפעה עצומה לאין שיעור". כך היו תוכן דבריו.

במקום פרצה מהומה גדולה, אלו צידדו ואלו ניגשו אל הרבנים שישבו על הבמה, על מנת לבקש מהם שיוציאו את פסק הדין באופן מיידי. לאחר דין ודברים, הכריז הרב דוד חנזין, זקן רבני חב"ד, כי הרעיון נכון ויש להוציא פסק שכזה בהקדם.

שיקויים פסק הדין

עוד באותו לילה יצאה טיוטה ראשונית של פסק הדין, שמאוחר יותר חתמו עליו רבנים נוספים מכל רחבי העולם. בתוך שעות ספורות יצאה משלחת של כמה חסידים ל-770, שם מסר הרב דוד נחשון את הפסק לידיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ולאחר מכן נשלח לקרוא את פסק הדין על ציוני רבותינו נשיאנו ברוסיה.

הרב שמואל פרומר, שיקויים בו בקרוב ממש "הקיצו ורננו שוכני עפר", היה מאלו האומרים ועושים, גם כשהדבר נראה היה כקשה במיוחד עד בלתי אפשרי, דמות של חסיד, המתמסר במלא כוחו לקיום רצונו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בוודאי ממשיך גם כעת בפעולותיו ודורש מעצמות ומהות, כי הגיע הזמן לקיום פסק הדין בפועל ממש!

פרופסור ירמיהו ברנובר מספר על היחידות עם הרבי שליט״א מלך המשיח

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...