• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המוהל - כינוי שהפך לשליחות

פרשת לך לך היא פרשת השבוע המזוהה יותר מכל עם אחת המצוות הבסיסיות והחשובות ביותר - ברית מילה. החל מציווי אלוקים לאברהם אבינו אודות ברית מילה המופיע בפרשתנו, זוכה כל תינוק יהודי בגיל שמונה ימים להיכנס לברית נצחית עם הקדוש ברוך הוא. סיפרו של המוהל הרב מנחם מרדכי ישראלי \ מתוך שיחת הגאולה מדור אור החיים גליון 1316.
המוהל - כינוי שהפך לשליחות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

פרשת לך לך היא פרשת השבוע המזוהה יותר מכל עם אחת המצוות הבסיסיות והחשובות ביותר - ברית מילה. החל מציווי אלוקים לאברהם אבינו אודות ברית מילה המופיע בפרשתנו, זוכה כל תינוק יהודי בגיל שמונה ימים להיכנס לברית נצחית עם הקדוש ברוך הוא. במשך אלפי השנים שחלפו מאז ידע עם ישראל לא מעט ניסיונות התנכלות לקיום מצווה זו, דבר שגרם ליהודים רבים למסור את נפשם למען עריכת הברית.
למצווה זו יש קשר מיוחד לגאולה, כפי שאומרים בתוספת הנאמרת בעת ברכת המזון בסיום הברית: "הָרַחֲמָן הוּא יִשְׁלַח לָנוּ מְשִׁיחוֹ הוֹלֵךְ תָּמִים, בִּזְכוּת חֲתַן לַמּוּלוֹת דָּמִים, לְבַשֵּׂר בְּשׂוֹרוֹת טוֹבוֹת וְנִחוּמִים, לְעַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים". שזוהי בעצם תפילה לגאולה בעקבות מצוות ברית המילה.

ברית כאמצעי הפצה
מעניין הוא סיפורו של המוהל הרב מנחם מרדכי ישראלי, שבתיקו – מלבד כלי המילה – צרור מעשיות ותובנות: "בהיותי בצבא", הוא משתף, "הסתובבתי תמיד עם 'פק"ל תפילין' – תיק שחור שהכיל תפילין, קופת צדקה, 'אגרות קודש' ועוד. בעיני החבר'ה בבסיס זה היה נראה 'תיק של מוהלים', והם הצמידו לי את הכינוי 'המוהל'. כעבור מספר שנים נתקלתי בפרסום על לימוד אומנות המילה, והחלטתי לנסות זאת. כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח שהעניק לי את ברכתו, וכך לא עבר זמן רב והנה, ההלצה הפכה לעובדה והכינוי לתואר רשמי".
אם פעם חשב שעריכת בריתות קשורה רק למצווה מסוימת זו של המילה, הרי משנכנס לתחום הוא גילה שמדובר באמצעי הפצה כביר, ועד לשליחות של ממש. ב'דרשת המוהל' אותה הוא נושא לעיתים תדירות, הוא מספר לנוכחים על נשיא הדור, נבואתו הברורה ובשורת הגאולה, ומה נוכל אנחנו לעשות כדי לזרז ולקדם את ביאתו.

 

ליווי עם חיוך
"פק"ל התפילין שליווה אותי בימי השירות הצבאי, ממשיך ללכת איתי לכל ברית, שם זוכים יהודים רבים לקיים את המצווה המיוחדת", הוא מספר. "זוהי גם הזדמנות מעולה לפגוש את עם ישראל היפה במלוא זיוו והדרו – יהודים מכל הגוונים, חברים ובני משפחה המשתתפים באירוע, ומלאים בשאלות ורצון לדעת. בנוסף, גם תהליך הליווי אותו מקבל הילד הנימול ומשפחתו, הופכים לקשר רחב שמשמש גם לקידום כללי שלהם בתורה ומצוות והכנה לקבלת פני משיח".
ברית המילה כשלעצמה היא אירוע שעלול להיות מלחיץ, בפרט לאמא הטריה ששולחת את תינוקה לעבור מעין ניתוח קטן. עוד בתחילת דרכו כמוהל, כשנפגש בחוויה הלא נעימה של ההורים, החליט לעשות כל שביכולתו להפוך את האירוע למרגש ומשמח. לשם כך הוא נעזר בחיוך ומאור פנים, ולעיתים גם במעט הומור שמשפר את האווירה.

 

העולם מוכן לגאולה
"לא אחת אני מוזמן לחוגים חרדיים 'חזקים' לערוך בריתות", מספר הרב ישראלי. "אם ארצה ואם לא, כיפתי הגדולה עליה כתוב 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד' מצביעה בדיוק לאן אני משתייך וגורמת לאנשים לשאול ולהתעניין. לשמחתי הרבה, גם שם נהנים לשמוע על נשיא הדור ונבואתו, והפנימו כי הגאולה בפתח. מקרה זה ועוד רבים, הוכיח לי מעל לכל ספק כי אכן כדברי קודשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, העולם מוכן לגאולה באופן מלא, וכל מה שנותר לנו הוא אך ורק לקבל את פניו ולעשות עוד צעד אחד קטן מאיתנו להתגלות המושלמת".
"אליהו הנביא מלאך הברית הוא גם מבשר הגאולה", הוא אומר, "ותקוותי שלא אצטרך לחכות לברית נוספת כדי לפגוש אותו, כיוון שיבוא ויבשר ברגע זה ממש על הגאולה האמיתית והשלימה".


האתר שלי: http://mmi.org.il

"לאמריקאים אין בחירה חופשית"

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...