• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פקיד המכס אחמד הניח תפילין ב"קנדי"

הרב אבי פיאמנטה נחת בשדה תעופה קנדי בניו יורק, ושם בעמדת המכס ביקש ממנו הכושי להשליך לפח את הפירות שלקח איתו. הסתבר שהכושי הזה נולד במצרים, אבי החליף איתו כמה מילים בערבית, והתברר שסבתו של הכושי אחמד ש"אוהב לעזור ליהודים", התחתנה במצרים עם ערבי, ואמא שלו נולדה לאמא יהודיה... הם הלכו לחדר צדדי ופקיד המכס האמריקאי אחמד, הניח לראשונה תפילין בהתרגשות רבה.
פקיד המכס אחמד הניח תפילין ב"קנדי"
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ביום ראשון השבוע, ב' ניסן, נערך בבית חיינו "770" בניו יורק, ערב מיוחד לישראלים, כינוס הקהל, המתקיים כמידי שנה לקראת י"א ניסן יום הולדת הרבי שליט"א מלך המשיח. זה הזמן לספר אותות ומופתים של זמן הגאולה. על השגחה פרטית גלויה של זמן הגאולה, "טריה" ממש, סיפר אחד הדוברים הראשוניים בערב, הזמר החסידי, הרב אבי פיאמנטה.

אבי פיאמנטה בכינוס לישראלים ב770

"הגעתי לאירוע הערב ממקסיקו לשם הוזמנתי לכמה הופעות. לקראת טיסתי לניו יורק לקחתי איתי לטיסה פירות, שיהיה לי מה לאכול.
כשנחתתי בניו יורק, נתרו בידי חלק מהפירות וכך כשהגעתי לעבור בנקודת ביקורת המכס, הפנה אותי השוטר לנקודת הביקורת של משרד החקלאות, שם אמורים לבדוק אותי בהקשר לפירות שהיו ברשותי.
"הכל השגחה פרטית", אמרתי לעצמי ונגשתי לשם. קיבל את פני בחיוך רחב, שוטר כהה עור, כאשר על חולצתו התנוסס שמו אחמד.
חיוכו הרחב המיס את תחושת האי נוחות שהייתה לי מכל המעמד. השוטר שאל אותי בנימוס, כיצד אני מרגיש? והמשיך, אתה הרי יהודי, הנה יש לי חבר יהודי, מה דעתך לדבר איתו?
אמרתי לו "בחפץ לב". הוא התקשר אל חברו היהודי ונתן לי אותו בטלפון. התברר שזה יהודי מבורו-פארק וכששמע את שמי הוא התלהב וסיפר כי מאז ילדותו הוא שומע את השירים שלי.
היהודי סיפר כי חברו השוטר אוהב יהודים בצורה בלתי רגילה ומחפש לעזור להם.
לאחר שדברנו כמה משפטים, החזרתי את הטלפון לשוטר והתחלתי לדבר איתו.
התברר כי הוא בא ממצרים. שאלתי אותו אם כן נדבר קצת בערבית ואכן החלפתי איתו כמה מילים בערבית. תוך כדי השיחה שאלתי למוצאו, מוצא הוריו ואז לתדהמתי התברר, כי סבתו מצד אימו הייתה יהודיה ובתה דהיינו אימו נישאה לגוי וחייתה כמוסלמית, אבל אמה שלה הייתה יהודיה.
אני עצמי לא ידעתי כיצד לאכול את זה. אמרתי לו אם כך אתה יהודי!
כעת ביקשתי שוב את חברו היהודי ואמרתי לו אתה יודע שחברך השוטר הוא יהודי!
"אתה טועה, הוא אינו יהודי..", ענה לי. אמרתי לו, אם כך קח אותו ותשאל אותו כמה שאלות ותראה שהוא יהודי.
ואכן הוא דיבר איתו כמה מילים עד שהסכים לדעתי. כעת ביקשתי ממני, דבר איתו שיבוא איתי לאיזה שהוא חדר כדי שאוכל להניח לו תפילין.
השוטר אחמד הסכים..
השארתי עפ"י הוראתו את המזוודות וניגשנו לחדר צדדי הפשלתי לו את השרוול והניחתי לו תפילין.
במהלך הנחת התפילין נכנסו אנשים שונים, שהיו בהפתעה מוחלטת, לא הבינו מה קורה. הוא עצמו היה בהתרגשות עצומה, הייתה זו הפעם הראשונה בחייו.
היה זה מחזה לא רגיל, רק שייך לימות המשיח. בסופו של דבר הוא השאיר לי את הטלפון של חברו היהודי וכעת עלי להמשיך את הקשר איתו.
השגחה פרטית מדהימה של ימות המשיח קיבוץ גלויות, קיבוץ נדחי ישראל. כי לא ידח ממנו נידח.

עוד תמונה של אבי מהכינוס.

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

  • בנימין קלוגער , י"ב ניסן התשע"ו, 09:31

    ראיתי דיון שלם באינטרנט לגבי הכתבה הזו. לבסוף מחקו כי הצלחתי לשכנע ש"כושי" הוא לאו דווקא ביטוי גזעני בשפה החרדית אלא כל מי שבא מאפריקה מזוהה כי כושי, מארץ כוש... אולם כדאי לשים לב להתפתחות השפה העברית ובימינו "כושי" נחשב לביטוי גנאי כלפי אדם שחור ולכן לא ראוי להשתמש בו, ובפרט לא בכותרת ראשית כאשר הוא עלול לפגוע באנשים.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...