• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אסור להצביע להם!

דעתו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח, עליה הוא מעיד כי היא לא נשתנתה, שאין לתמוך בבחירות במפלגה שתסייע להקמת ממשלה שתנהל משא ומתן עם הערבים וכפי שמבהיר שם בהמשך הדברים, שעצם הרעיון לתמוך במועמד לראשות הממשלה שמוכן לנהל מו"מ שכזה הוביל לפגיעה בחייהם של יהודים • מתוך מדור 'שיח חסידים' בגיליון שיחת הגאולה 1260 • לקריאה.
אסור להצביע להם!
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"ישנם שני סוגי חוקים: א) חוק שיוצר חיים. ב) חוק שנוצר מהחיים. חוקים אנושיים נוצרו מהחיים, לכן הם בכל שונים בכל מדינה, לפי תנאי המדינה. תורת ה', היא חוקה אלוקית שיוצרת חיים. תורת ה' היא תורת אמת, התורה היא בכל המקומות ובכל הזמנים בשווה, תורה היא נצחית" (היום יום כ"ב שבט).

אסור לבחור בהם!

השינוי ההולך ומתבסס עם השנים בדעת הקהל, כמעט ואינו מורגש. דעות שפעם היו נחשבים על ידי כלל הציבור למוקצים וכאלו שלא ניתן לתת להם ביטוי, הופכים לדעה רווחת. מה שפעם היה נחשב לדעתם של שוליים הזויים אם בכלל, הופך לדעה לגיטימית, והאדם הממוצע, העומד מול שטף הרעיונות עומד חסר אונים בבואו להחליט על דרכו האישית. הדברים נכונים במגוון רחב של מוסכמות חברתיות ואנושיות, אך בימים אלו, כאשר עונת הבחירות בעיצומה, באים במיוחד לידי ביטוי בנושא המעסיק ביותר את הציבור, והיא דמותה של הממשלה הבאה.

בנושא זה, הציבור הולך ומאבד עם השנים את ה'קו האדום' הברור והזועק שליווה אותו, ואט-אט מחלחלים דעות כוזבות, דעות שפעם היו נחלתם של אי אלו אנשים שאפילו בעיני חבריהם נחשבו להזויים, הפכו כיום לנחלת כלל. מוסכמות מוחלטות כי אסור לנהל שום סוג של מו"מ עם ארגוני מחבלים, כי ירושלים והר הבית לא יעלו לעולם לשום דיון שהוא, ועוד ועוד. נושאים שלפני עשרות שנים היו נחשבים לדעת הכלל (כולל מנהיגי כל המפלגות), הפכו לזעקתם של בודדים.

הסיבה לכך היא נקודת המוצא המוזכרת בפתיחת המאמר, מי הוא הקובע את ה'קו האדום', האם זו דעת הקהל, התקשורת או פוליטיקאים, או שמא החוקים והמוסכמויות נקבעים על ידי הבורא, יוצר הכל. וברור שכאשר הדברים מגיעים ממנו יתברך, הם אינם ניתנים לשינוי.

וכך מעיד הרבי שליט"א מלך המשיח, א' חול המועד פסח תש"נ: "עמדתי מאז ומקדם זה כמה עשיריות שנים – וגם נתפרסם כמה-וכמה פעמים במשך שנים אלה – שמטעמי פיקוח נפש (מן הערבים) אסור לתמוך במפלגה המנהלת משא ומתן עם הערבים על דבר החזרת שטחים מארץ הקודש (יש"ע – יהודה, שומרון, עזה) להערבים – במפלגה בעת בחירות, ואיסור תמיכה במנהיגיה בנוגע לארגון והקמת ממשלה, כי אז בדרך ממילא זוהי תמיכה באחריותם נגד הערבים, החזרת השטחים – יש"ע ועוד – פיקוח נפש דבני ישראל שליט"א, ועמדתי זו לא נשתנתה כלל וכלל". (ההדגשות אינם במקור).

יאמר ברורות: דעתו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח, עליה הוא מעיד כי היא לא נשתנתה, שאין לתמוך בבחירות במפלגה שתסייע להקמת ממשלה שתנהל משא ומתן עם הערבים וכפי שמבהיר שם בהמשך הדברים, שעצם הרעיון לתמוך במועמד לראשות הממשלה שמוכן לנהל מו"מ שכזה הוביל לפגיעה בחייהם של יהודים (וכפי שאנו רואים גם כיום היל"ת).

לצערנו הרב, כל המפלגות המתמודדות בימים אלה על מקום בכנסת הבאה, הצהירו בצורה ברורה כי יתמכו בהקמת ממשלה שתובל על ידי מי שינהל מו"מ עם הערבים. ובמצב שכזה ברור שחל איסור מוחלט לתמוך, להצביע ולסייע בעדם!

לאלו החוששים מתוצאות הצהרה שכזו, נזכיר כי ב-י' שבט תשנ"ב, הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח כי הוא בעצמו יפעל להפלת ממשלת ה'ימין', בגלל מעשיהם, למרות התוצאות של המהלך! וכדבריו הק': "לא יתכן שיהודי המאמין בה' ובתורתו יהיה ח"ו שותף לעניינים כאלו . . ממילא אם אנשים שלא מאמינים בקב"ה היו עושים את זה היה אפשר להבין, אבל אנשים שמאמינים בקב"ה שמהם תבוא חתימה אודות מסירת חלקים מארץ-ישראל הרי זה חילול ה' . . באם ימשיכו בכיוון זה אודות דיבורים כאלה אזי אני מנחם מענדל אהיה הראשון שאלחם בכל התוקף ובכל הכוחות שלי נגד שמיר שתתפרק הממשלה!".

ומסיימים בטוב: "ועוד והוא העיקר - אני מקווה שתיכף ומיד יהיה ראש הממשלה שם משיח צדקנו". (מדברי הרבי שליט"א מלך המשיח ל'קול ישראל', ו' ניסן תש"נ).

מקור: שיח חסידים שיחת הגאולה 1260 (עמ' 3).

עוד בנושא: "אסור להצביע לאף מפלגה" נאומו של הרב בנצי פרישמן בחגיגת סיום הרמב"ם

מה גרם שהגוי בא לבקש לעשות שלום

לא לעצור במלחמה מול לבנון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...