• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לעשות את מה שטוב לישראל

השבוע סוף-סוף הכריזה הממשלה כי לא תיכנע ללחצים המופעלים מארצות הברית. כעת נותר לראות את הדברים מתממשים בשטח בפעילות המכוונת רק על ידי מומחי הביטחון ללא שיקולים זרים
לעשות את  מה שטוב לישראל
מלחמת לבנון הראשונה. ארכיון דובר צה"ל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שבוע שכולו גאולה עבר עלינו. שבוע שהתחיל בחג הפורים המסמל את הגאולה "בימים ההם בזמן הזה" כפי שבירכנו לפני קריאת המגילה, ומסתיים ב'שבת פרה' בה קוראים על הטהרה הנדרשת לקראת הקרבת קרבן פסח בחג הבא עלינו לטובה.

כאשר דנה הגמרא בנושא השנה המעוברת, כמו זו שאנו נמצאים בה כעת, האם צריך לחגוג את חג הפורים בחודש אדר ראשון או בחודש אדר שני, נפסקה ההלכה כי החג ייחגג דווקא בחודש השני, מהטעם של "מסמך גאולה לגאולה" כדי להסמיך ולחגוג את שני החגים המסמלים את הגאולה, פורים ופסח, בזמן סמוך ככל הניתן.

ובענייננו, מסמך גאולה לגאולה, את גאולת חג הפורים אנו מסמיכים לגאולה האמיתית והשלימה שתבוא תיכף ומיד ממש, נאו!

לפעול נכון

ואכן, ניצנים של זקיפות קומה נראו השבוע, כאשר ראש הממשלה הכריז כי לא יתחשב בלחצי ארצות הברית, ובפעם הראשונה מתחילת המלחמה, ניתן להניח כי סוף סוף ישראל תתחיל לפעול למען האינטרסים שלה עצמה.

אם אפשר להסתכל על כל תקופת המלחמה, הרי שלצערינו חלק מהטעויות החמורות שנעשו במלחמות העבר, חוזרות על עצמן שוב, ובנושא אי הפעולה ברפיח, ובמיוחד ההתמהמהות מלפתוח שם במתקפה, הרי שזו כבר קרתה בעבר בעת מלחמת לבנון הראשונה. אז ישראל היתה קרובה להשמיד את ארגון הטרור הרצחני שהתמקם בבירות, אך לחצים של ארצות הברית ומדינות אירופה עצרו את הפעולה, עד שהובילו ליציאתם המסודרת של המחבלים, מה שהוביל מאוחר יותר לאסון אוסלו הנורא.

כעת נדרשת ממשלת ישראל לתקן את טעויות העבר, לא להתחשב בשום קריאות פומביות, ולחתור ללא הרף ובמיוחד ללא התמהמהות - לנצחון מוחלט ולהשמדת כל המחבלים ברצועת עזה (וכמובן גם בשאר הגזרות).

בנושאים אלו, כפי שאומר הרבי שליט"א מלך המשיח, יש להקשיב רק למומחי הביטחון, אלו המביעים את דעתם ללא שיקולים פוליטיים, אלא בצורה ענינית ישירה. בדיוק כשם שאדם עם בעיה רפואית יאזין רק לדברי המומחים לרפואה, ולא ישמע לעצתם של בעלי אינטרסים זרים, כך גם בנושא הביטחון, המשליך על חייהם של מליוני יהודים כאן בארץ הקודש ואף בעולם כולו.

לחזק את ההגנה

לצד הפעולות ההגנתיות, ישנן הפעולות הרוחניות המוסיפות בשמירה הצלה והגנה על כל אחד. בראש ובראשונה הנחת תפילין, לה יש סגולה מיוחדת להטלת פחד על האויב, כדברי חז"ל על הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" - אלו תפילין שבראש. לצד זאת חשוב מאוד לוודא כי מזוזות הבית והתפילין נבדקו ונמצאו כשרות במהלך 12 החודשים האחרונים. ובנוסף, בכל חדר בבית, יש לקבוע קופת צדקה שתהיה מחוברת לקיר.

בימים אלו, לקראת י"א ניסן, ניתן לפנות לכל אחד ממוקדי חב"ד הפזורים בכל שכונה, מושב ויישוב ולכתוב את בקשת הברכה לרבי שליט"א מלך המשיח, ברכה לכל אחד מעם ישראל, עדי הגאולה האמיתית והשלימה, שתבוא תיכף ומיד ממש.

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...