• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הנצחון האלוקי בשדה הקרב

אחרי עשרים שנות הצקות ופיגועים מתקבלת ההוראה השמיימית לצאת לקרב ולהכניע את האוייב המר המשתלט על הארץ. ברק יוצא לקרב כשלצידו דבורה הנביאה, אך הנצחון המוחץ מגיע בדרך ניסית
הנצחון האלוקי בשדה הקרב
הר תבור, שם אסף ברק את אנשיו לפני הקרב בנחל קישון. ויקיפדיה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

גיוס המילואים הביא אל המערכה את החיילים נחושים ודרוכים. אחרי עשרים שנות פיגועים, הגיעה השעה להשיב מלחמה השערה. שנים ארוכות נדחתה המערכה, עד שכבר לא נותר מנוס, צריך לצאת לקרב. אלא שברק, מי שהיה צריך לתת את פקודת ההסתערות, חיכה כל אותם שנים לסימן אלוקי שאכן עליו לצאת לקרב הקשה. והסימן הגיעה בהוראה ישירה מאת בורא העולם.

מאז שכבשו עם ישראל את הארץ המובטחת, היו אלו התושבים המקומיים שלא גורשו, שנשארו לשבת בלב הארץ ומשם החלו את פעולות הטרור הבלתי פוסקות. כעת ציוותה דבורה הנביאה על ברק, צא להלחם ביבין מלך כנען, הגיעה העת לגרש את האוייב ולהביא שקט לעם ישראל, שקט אותו אפשר להשיג רק במלחמה שתביא אחת ולתמיד להכרעת האוייב.

נצחון ניסי

אך גם לאחר ההוראה המפורשת עדיין מסרב ברק לצאת למערכה, ומציב תנאי לדבורה הנביאה, אני מבקש שאת תבואי יחד איתנו אל הקרב הצפוי. דבורה נענית לבקשה, אך אומרת לברק שבגלל בקשתו, הניצחון לא ירשם על שמו, אלא על שם אשה.

ואכן, ביום המיועד יצאו עשרת אלפים מבני ישראל אל הקרב, כשמולם ניצב הצבא הגדול והחזק ביותר באיזור, קרב שלא היה לו סיכוי בדרך הטבע, ואז לפתע נפתחו ארובות השמיים, ומטר ניתך ארצה, כשנחל קישון עולה על גדותיו וגורם לכל מרכבות הברזל של האוייב להתקע בבוץ, כשבני ישראל תופסים אותם בקלות ומכניעים אותם. סיסרא ניסה להמלט מהקרב, וסופו שהומת על ידי יעל אשת חבר הקיני באומץ רב.

סיפור זה, הנקרא בשבת זו בבתי הכנסת בעת ההפטרה, מסתיים בשירת דבורה ונחתם במילים "ותשקוט הארץ ארבעים שנה". ללמדך, כי אם יוצאים לקרב בהוראת הנביא, הרי שיש בכוח הצבא להגיע לשקט המיוחל.

חלפו יותר מאלפיים שנה, והסיפור חוזר על עצמו. יותר מידי זמן שהאויב שנמצא כאן בתוך הארץ המובטחת עושה כרצונו ומטיל את אימתו על עם ישראל, הגיע כעת הזמן להכרעתו. הגיע הזמן להקשיב לקול הנביא המזהיר מפני כל משא ומתן עם הערבים. הרבי שליט"א מלך המשיח, אוהבם של ישראל, הזהיר מפני מהלכי הכניעה, בדיוק לפני 32 שנה, ביום י' שבט, כאשר אמר כי דיבורים אלו יביאו לתוצאה מסוכנת. כיום כשכולם מבינים עד כמה צדקו דבריו, הרי שצריך להקשיב גם לדרך בה הוא מנבא את הניצחון, שכולל גירוש מוחלט של כל המחבלים ואי מסירת אף שעל שנכבש על ידי ישראל.

הנש"ק של הנשים

וברוח הניצחון של אז, שהגיע לידי גמר דווקא על ידי אשה, כך גם בדורנו, עליו אמרו חז"ל כי אנו ניגאל בזכות נשים צדקניות. זה הזמן לחזק את מבצע נרות שבת קודש (נש"ק), המאיר את העולם. הרבי שליט"א מלך המשיח קורא לקיום המצווה, מידי ערב שבת וחג, על ידי כל אשה ובת, בברכה. לפני ההדלקה הנעשית בשעה הנקובה בלוחות השנה, יש לתת צדקה ולנצל את הזמן המיוחד של הדלקת הנר, לבקשת ברכה בכל המצטרך ולבקשת הגאולה האמיתית והשלימה בהכרזת: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

המקום שמאיר את כל העולם

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...