• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המקום שמאיר את כל העולם

באותו מקום בו קיבל הרבי שליט"א מלך המשיח את הנשיאות ביום י' שבט, הוא ממשיך לפעול ולהשפיע על העולם כולו. 770 הוא המקום בו יתגלה תחילה בית המקדש השלישי ומשם יעבור על עננים לירושלים
המקום שמאיר את כל העולם
770 בית משיח (צילום: שניאור נבון)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הדיווחים הרבים בכלי התקשורת בעולם מהנעשה ב-770 בניו יורק בשבוע שעבר, לא היו צפויים. במדינות הכי רחוקות הוקדשו דקות שידור, על מנת לספר על הנעשה ב-770. לו היה מישהו מספר לפני כשבועיים כי דבר שכזה יכול להיות, היו עונים לו, כן, זה יקרה ברגע התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

ובכל זאת. מה יש באותו בנין מפורסם, שהופך אותו למוקד התענינות כה גבוה?

למעשה, כל סיפורה של תנועת חב"ד בדורנו מתחיל בבנין זה. כאן בבית המדרש הקטן, הנמצא בקומת הכניסה, קיבל על עצמו הרבי שליט"א מלך המשיח, בדיוק לפני 73 שנה, בי"א שבט תשי"א (1951) את הנשיאות. כאן אמר את המאמר המפורסם "באתי לגני" בו גילה את מעלת דורנו, הדור השביעי, הזוכה לגאולה האמיתית והשלימה, וזאת בכח עבודת עם ישראל הנעשית למעלה מטעם ודעת - "שטות דקדושה".

מברוקלין לירושלים

כאן בבנין זה, בקומת המרתף שלו, שוכן כיום בית הכנסת של הרבי שליט"א מלך המשיח, במקום בו נערכות שלוש פעמים ביום התפילות במחיצתו, ההתוועדויות מידי שבת ונאמרות השיחות.

כאן באותו בית מדרש, ביום י' שבט בשנת תש"ל (1970) נערך הסיום ההיסטורי של ספר התורה המיוחד, שהתחיל לכתוב רבי יוסף יצחק (הריי"צ) שיום ההילולא שלו חל ביום זה, ספר תורה שנועד לקבלת פני משיח צדקנו.

כאן במקום זה בשנת תשנ"ג (1993), באותו יום בדיוק, נערך המעמד העולמי, בו מכל קצוות עולם הכריזו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", בעידודו הנמרץ ובאישורו של הרבי שליט"א מלך המשיח. אירוע שאף שודר אז בכלי התקשורת המרכזיים בעולם.

ובכל זאת, סיפורו של הבית אינו הסיפור ההיסטורי המלווה אותו במשך שמונים ומשהו השנים האחרונות. ייחודיותו של הבית מתבטאת בכך, שהוא מקומו של נשיא הדור, המקום ממנו פועל הרבי שליט"א מלך המשיח ומשפיע על העולם כולו, מקום של קדושה אליו פונים רבבות אלפי בית ישראל, ועוד מעלות רבות אותן גילה בקונטרס המיוחד שהוציא הרבי שליט"א מלך המשיח, הנקרא בשם "קונטרס בית רבינו שבבבל". באותו קונטרס מגלה כי בית המקדש העתידי יתגלה תחילה במקום זה ומשם יעבור, יחד עם כל בתי הכנסיות הנמצאים בחוץ לארץ, להקבע בירושלים, שם 770 יהיה צמוד לבית המקדש השלישי.

משימת חיינו

בשבת זו, חל י' בשבט, היום בו הסתלק הרבי הקודם, רבי יוסף יצחק (הריי"צ) והחלה תקופת נשיאותו של חתנו, הרבי שליט"א מלך המשיח. אין ספק כי הכרזתו ההיסטורית כי אנו הדור הזוכה לגאולה, הולכת ומתממשת לנגד עינינו. העולם כולו מוכן יותר מאי פעם לגילוי הנפלא ולמעבר לעידן החדש.

ביום זה, על כל אחד מאנשי הדור להתבונן בתפקיד ההסטורי אותו הועידה לנו ההשגחה העליונה, אשר שלחה אותנו לפעול בעולם - להביא בפועל את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי מעשינו ועבודתינו. את הכח אנו שואבים מנשיא הדור - הרבי שליט"א מלך המשיח, המעודד כל אחד ואחת לפעול בעוד מעשה, ואפילו דיבור או מחשבה טובה את הגאולה האמיתית והשלימה.

הדרך לניצחון במשפט הבינלאומי

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...