• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הדרך לניצחון במשפט הבינלאומי

כך בחרו בעבר את מי שייצג את עם ישראל במשפט הבינלאומי, כאשר באו האומות לטעון על חלקם בארץ ישראל, זו התשובה הניצחת שגרמה להם למהר ולברוח, זו הדרך בה עלינו לפעול גם כיום מול האומות
הדרך לניצחון במשפט הבינלאומי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

טענות כנגד ישראל בפני בית המשפט הבינלאומי, אינן חדשות. ההיסטוריה אוצרת בתוכה מקרים לא מעטים שכאלו, כאשר בכל פעם עלו טענות שונות כנגד עם ישראל ובכל פעם היו צריכים ישראל לעמוד כנגד אותן טענות שונות ומשונות.

אלא, שבניגוד למקרה הנוכחי המדובר בתקופה זו, ובניגוד למי שנבחר לייצג בשם ישראל בפני המשפט הבינלאומי, בעבר, ידעו חכמי ישראל כי בויכוח שכזה, צריך לבחור בחכמה רבה את מי שייצג אותנו.

כזה היה גביהה בן פסיסה, מי שהיה חי בתקופת בית שני, ונשלח כמה פעמים להשיב בשם עם ישראל לטענות שעלו.

הימים, ימי שלטונו של הכובש הגדול, אלכסנדר מוקדון, התובעים הם בני ישמעאל ובני קטורה, צאצאיו של אברהם אבינו שבאו בדרישה לקבל את חלקם בארץ ישראל, שהובטחה על ידי הקדוש ברוך הוא, לאברהם ולבניו אחריו.

ייצוג משפטי הולם

לפני שניגשו עם ישראל למשפט, היה צריך לאתר נציג מתוכם שיוכל לייצג את האינטרסים הברורים של העם. מי שנידב את עצמו למשימה, היה אותו גביהה בן פסיסה. הוא הגיע אל החכמים ואמר להם, שלחו אותי לייצג אתכם במשפט שעתיד להיות, באם ינצחו אותי תאמרו "הדיוט שבנו ניצחתם", אך אם אנצח תאמרו להם: "תורת משה ניצחתכם!". תכונות של ענווה.

מול המלך אלכסנדר מוקדון שטחו שלושה אנשי חמס את תביעתם לקבל את חלקם בארץ ישראל ולנשל את עם ישראל מאדמתם. שאל אותם גביהה, מהיכן אתם מביאים ראיה? אמרו לו: מהתורה. אמר להם, והלא בתורה נאמר כי אברהם נתן מתנות לבניו ושילחם, האם יש ראיה ברורה מכך שהוא לא התכוון לתת לצאצאיו האחרים את הארץ (מלבד ליצחק).

כך היה גם בהזדמנויות האחרות בהם תבעו האומות את בני ישראל, פעם היו אלו המצרים שביקשו החזר על הזהב והכסף שנטלו בני ישראל ממצרים והפסידו בבושת פנים כשענה להם שעליהם לשלם עוד לבני ישראל על עבודתם בפרך. וכך היה גם מול בני כנען, שטענו לבעלות על הארץ, בטענה שנאמר בתורה כי היא ארץ כנען, אך הוא השיב להם שעליהם להיות עבדים לבני ישראל, כנאמר בתורה. אז התרחש גם נס נוסף כשאלו ברחו מפחד שיהפכו להיות עבדים, וכל שדותיהם המלאות כל טוב, עברו לידי בני ישראל, ששמחו לקבל את הסחורה הטריה, בעיצומה של שנת השמיטה.

ילחום מלחמות ה'

מסיפור זה, לומד הרבי שליט"א מלך המשיח, כי "שכשאומרים לגוי שארץ ישראל שייכת ליהודים - אין לומר לו זאת משום שכך קיסינג'ר או מרקס אמרו, או שמא מפני שלישראל יש כלי נשק - מסיבות אלו הגוי כלל לא מתפעל. רק כשאומרים לו שארץ ישראל שייכת ליהודים כיון שכך כתוב בתורה - אזי מתפעל הוא מכך, עד שהוא בורח".

כך גם היום. מול טענות האומות כנגד עם ישראל, יש לענות להם בתקיפות: "כך כתוב בתורה" זו הדרך היחידה לנצח את האומות, זו דרכו של הרבי שליט"א מלך המשיח, אשר מסימניו הוא הניצחון על האומות, בפועל ובגלוי לעין כל, בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

הגילוי הגדול שכולנו נראה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...