• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שבעים שנה של מהפך מחשבתי

מול כל הסיכויים, אז לפני שבעים שנה, קרא הרבי שליט"א מלך המשיח לצאת ולהציע לכל יהודי לקיים את מצוות החג בצורה פומבית לעיני העולם. היום ניתן לראות את שינוי התודעה של דור שלם - דור הגאולה
שבעים שנה של מהפך מחשבתי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

חג הסוכות הנוכחי, בשנת תשפ"ד, הינו ציון דרך היסטורי, בו מציינים שבעים שנה לפריצת ה"מבצע" לזיכוי הרבים בנטילת ארבעת המינים, בהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שהתחילה אז, בשנת תשי"ד (1953).

מדובר בשנות הנשיאות הראשונות, של הרבי שליט"א מלך המשיח, אם נרצה לתאר את מצבם של החסידים באותן שנים, לא יהיה מוגזם לומר שמדובר היה בכמות ממש לא גדולה מבחינה מספרית. חלק לא מבוטל נספו במהלך שנות האימה שעברו על העולם בעשור הקודם, חלק ניכר עדיין היו מאחורי מסך הברזל, כשנמנע מהם קיום של אורח חיים יהודי כדת וכדין, והם נרדפים על חייהם. הקומץ שנותר לפליטה בארץ הקודש ובארצות הברית, לא עמד באותה שעה על התפקיד הגדול שנכון לו בדור הגאולה: להפיח רוח של חיים בכלל ישראל ולהביא את העולם לגאולה האמיתית והשלימה.

מחלום למציאות

במציאות הנוכחית, קשה לתאר את צורת החיים של יהודי ארצות הברית. חלקם הגדול נטמע באופן מלא בסביבתם, כשהם משליכים מאחורי כתפם את האוירה התמימה ששלטה בעיירה באירופה. כאן ב"עולם החדש" הם ניסו להדמות בחיצוניות לשכניהם, כשהם משתדלים להצניע את יהדותם. הסיסמא "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך" היתה לסיסמא לפיה חיו רבים את חייהם.

הרבי שליט"א מלך המשיח, שאך כשנתיים וחצי קודם לכן, עלה לנשיאות ונטל על עצמו את שרביט ההנהגה, ביקש להפוך את ההגדרה, ולהביא כל יהודי לקיום תורה ומצוות, מתוך גאווה בכך. מהפיכה של ממש.

כיום מכירים כולם את פעילות חב"ד ברחבי העולם, חנוכיות הענק הניצבות בכיכרות המרכזיים ביותר, טנקי המצוות הכורזים ברחובות העיר ודוכני התפילין הפעילים בכל קרן רחוב. המחזה הטבעי של יהודי המפשיל את שרוולו לעיני העוברים והשבים לקיים את מצוות בוראו, המשפחה היהודית הניצבת בעיניים בורקות לצד החנוכיה כשהם שמחים ליטול חלק בקיום המצוות בפומבי, היו מחזות, שאז, באותן שנים, היו נחשבים לדמיוניים אם בכלל.

אחד הסנוניות הראשונות של ההמשך, הרבה לפני "מבצע תפילין" ושל כל שאר המבצעים, היה "מבצע ארבעת המינים". קריאתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, לצאת ולזכות יהודים בכל מקום, כולל בפארקים ובכיכרות המרכזיים בברכה ונטילת הלולב, היו נחשבים לפריצת דרך של ממש, והחסידים לא היססו, וגם אם לא יכלו לצפות את השינוי העולמי שיתחולל ממבצע זה, הרי שהם נענו בחפץ לב לקריאה, ויצאו לזכות את הרבים במצווה.

כל אחד יכול

שבעים שנה אחרי, ניתן לקבוע בוודאות, הרבי שליט"א מלך המשיח פעל את המהפך היהודי הגדול מכולם. קשה לזהות באומה היהודית של היום את תרבות ההסתרה שאפיינה אז רבים - דור הגאולה, אותו דור עליו מדבר הרבי שליט"א מלך המשיח מאז עלותו לנשיאות, הפך לעובדה קיימת - דור שכולו זכאי.

את חג הסוכות הנוכחי ננצל כולנו כדי להוסיף במבצע ארבעת המינים, לזכות עוד ועוד יהודים נוספים במצווה, ובכך נזרז את הגאולה האמיתית והשלימה.

50 שנה. האם הלקחים הופקו?

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...