• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

להסתכל חיובי ולראות את הברכה

הגיע הזמן לשנות את ההסתכלות. במקום להתמקד בחסרונות ובמה שלא טוב, לתת את הדגש על החיובי ועל הצדדים הטובים יותר. זו העבודה הנדרשת מכל אחד בחודש חשבון הנפש, כהכנה לגאולה האמיתית והשלימה
להסתכל חיובי ולראות את הברכה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

להסתכל למציאות בעיניים - זו אחת האמרות הנפוצות בהזדמנויות שונות, כאשר מתבקש האדם לבחון את העובדות ולקבוע רק על פיהן. או במילים אחרות: עם עובדות לא מתווכחים.

בשנים האחרונות, הפכו גם העובדות הפשוטות והיבשות לחומר גלם, אותו ניתן להציג כרצון המגיש. כך לדוגמא בנושא רצונם של תושבים מישראל לעזוב את הארץ ולהגר לחו"ל מסיבות שונות, הציגו הכותרות בשבוע שעבר את העובדה כי כשליש מהנשאלים בסקר הביעו את רצונם בכך, וכלי התקשורת מיהרו לקשור זאת למצב הקיים בחודשים האחרונים בארץ. מהר מאוד צפו סקרים שנעשו לפני מספר שנים, בהם עלו נתונים זהים, אלא שאז הכותרות סיפרו לקוראים כי מרבית הנשאלים הודיעו כי לא יעזבו את הארץ. ללמדך כי גם על עובדות, ישנה האפשרות להציגם ולפרשם כפי רצון המציג.

ענין של פרספקטיבה

בדיחה עתיקה מספרת, כי ברית המועצות השתתפה פעם בתחרות מול ארצות הברית, לאחר שהאחרונים ניצחו בתחרות, בישרו למחרת כותרות העיתונים הרוסיים כי האמריקאים הגיעו למקום אחד לפני האחרון, בעוד הנציגים מרוסיה הגיעו לסגנות האליפות. כן, העובדות כולן נכונות, אלא שהמסגרות שלהן נעשים בתחכום רב, ומציגים לקורא מצג שונה מהמציאות האמיתית.

כל מי שיסתכל במתחולל בעשורים האחרונים, יבחין כי בכל מדד אפשרי העולם הולך ומתפתח בצורה חיובית. נכון אמנם שלא הכל מושלם ובתחומים רבים קיים הצורך והנחיצות לשינוי ותיקון, אך בראיה רחבה ניתן לראות את השיפור הניכר ברמת החיים, ההתפתחות הטכנולוגית ששינתה לחלוטין את המאמץ הנדרש מהאדם בכל משלח יד, האפשרות הקלה להשגת ידע בכל תחום שהפכה להיות זמינה מאי פעם ועוד...

למרות זאת, לא פעם נשמעים אנשים שונים, המצביעים דווקא על החסרון, דווקא על הטעון תיקון ומבקשים לראות בחסרונות אלו את חזות הכל.
יהודי נדרש להודות כל העת להקב"ה, להתבונן בעין חיובית ולמצוא את חצי הכוס המלאה, שלא פעם מייצגת הרבה יותר מהחצי המלא, אלא כוס מלאה כמעט עד גדותיה.

בפרקי אבות הנלמדים בשבתות הקיץ, אנו מוצאים את דברי רבי אליעזר האומר כי הדרך הטובה שידבק בה האדם היא 'עין טובה'. כך גם הלימוד מפרשת השבוע הקוראת לכל אחד "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה".

הרבי שליט"א מלך המשיח קורא: "להכריז ולפרסם בכל מקום – בדברים היוצאים מן הלב – שהקב"ה אומר (ע"י עבדיו הנביאים) לכאו"א מישראל "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה", ועד שהיום ממש רואים בעיני בשר ברכת הגאולה האמיתית והשלימה".

חשבון נפש חיובי

עם כניסתנו לשבת מברכים חודש אלול, מוטלת עלינו החובה להתעורר ולהתבונן בכל הטעון תיקון. לא באופן שלילי של ראיית החסרון, אלא באופן של התבוננות בחיובי והגברת הטוב הקיים, להוסיף בקיום התורה והמצוות בהידור ובהשפעה על הסביבה, כולל בראיה חיובית של כל הסובבים אותנו ושל כלל עם ישראל. זו הדרך המזרזת ומביאה את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה, עכשיו ממש.

אסור לוותר על אף שעל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...