• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תוכנית חירום לחיזוק האחדות

דווקא הויכוח הציבורי והטונים הגבוהים של השבועות האחרונים, מגלים כי העם, על כל חלקיו, מרגיש צורך לפנות אל הצד השני ולדבר איתו. כעת עלינו לבצע שינוי בגישה ולמצוא את הדרך לקיום מבצע אהבת ישראל
תוכנית חירום לחיזוק האחדות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חודשים ארוכים של מאבק וויכוח ענק, הגיעו השבוע לשיא של פעולות אלימות, בהם הרשו לעצמם אזרחים להשתולל האחד כנגד השני. אלו מתבצרים בעמדתם לשינוי החוק, מתוקף הכח שקיבלו בבחירות, ואלו מגיבים בהיסטריה חסרת פורפורציות.

לכולם ברור, שהשפעת תיקון עילת הסבירות, כמעט ולא תורגש, אם בכלל. השינוי שצריך היה להיות, היה צריך להיות תיקון מלא של ריסון הכח הבלתי מוגבל שנטלו לעצמם, במשך השנים, שופטי בג"ץ, שלמעשה, הם הפכו את ישראל, עם השנים, למקום בו הכל נקבע לפי דעת השופטים בלבד.

אך לאידך, ברור שגורמים אינטרסנטיים, מיהרו לקחת את הדיונים בכנסת, על מנת להעצים את הויכוח שקיים בארץ, בין הצדדים, במשך שנים ארוכות, כדי להביא להפגנות מחאה חסרות תקדים.

כך או כך, המצב כמעט ויוצא משליטה, וכעת ברור שיש צורך לשינוי במהלך החשיבה של כולם.

עקיבא ניחמתנו

איך אפשר בכלל להסתכל על המצב הקיים ולחשוב כי ישנה אפשרות לשינוי?

השבוע קוראים בבתי הכנסת את ההפטרה "נחמו נחמו עמי" הפותחת את שבעת שבתות הנחמה, בהם עם ישראל מתמקד בבשורת הנחמה - הגאולה האמיתית והשלימה.

אחד מסיפורי הנחמה, מתאר את דמותו של רבי עקיבא, בעודו צועד עם חביריו אל עבר העיר רומי (הכובשת), כשהם שומעים את ההמולה בעיר שוקקת החיים. בזמן ששאר החכמים מצטערים ובוכים על הניגוד המושלם שבין ירושלים החרבה ממנה באו, לעיר התוססת אליה הם מתקרבים, החל רבי עקיבא לצחוק, כשהוא מסביר לחבריו שדווקא תמונה זו, היא שמעודדת אותו לחשוב כמה שכר טוב שמור בעתיד לעם השומר על רצון ה'.

כך היה בפעם נוספת, כאשר הגיעו הם למקום קודש הקדשים, המקום הקדוש ביותר, שעמד חרב, וראו שועל מסתובב על החורבות, כשהם אפופים צער ובגדיהם קרועים לנוכח המראה. בעוד הם בוכים רבי עקיבא הסביר שקיום נבואת החורבן, מחזקת אצלו את הביטחון שגם נבואות הגאולה, שהובטחנו בהם כי עתידה ירושלים להמלא שחוק ושמחה לעתיד לבוא, בוודאי תתקיימנה.

החכמים ששמעו את הסברו של רבי עקיבא, ענו ואמרו לו "עקיבא ניחמתנו, עקיבא ניחמתנו". ההסתכלות הרואה ומגלה בכל ירידה את הטוב שצפוי בעתיד, היא זו המעניקה כוחות להתמודד גם עם מראות קשים ביותר.

לשנות את הגישה

דווקא קיומו של הויכוח הציבורי הנוקב, מעיד כי אכן, העם מרגיש מחובר בכל חלקיו. למרות קריאות קיצוניות חסרות אחריות, כאילו ויש קרע בעם, הרי שעצם הזעקות משני עברי המתרס, מעידות כי כולם פה חשים מחוברים ומצפים שהצד השני יכיר בצרכיהם.

כעת מוטלת החובה האישית, אך לא פחות מכך גם על ראשי השלטון, למצוא בהקדם את הדרך לקיום מבצע "אהבת ישראל", המבצע הראשון של הרבי שליט"א מלך המשיח, להוביל לגילוי האחדות בעם, אחדות שבוודאי מביאה את כולנו לגאולה האמיתית והשלימה.

מראים לנו את בית המקדש

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...