• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דווקא עכשיו, בגאווה יהודית

ההתנכלויות לדוכני התפילין, הביאה להתעוררות ציבורית רחבה, כאשר רבים התייצבו בדוכנים אלו, על מנת לקיים את המצווה בגאון יהודי. אירוע זה בחודש הגאולה, מחזק את הציפיה לגאולה האמיתית והשלימה
דווקא עכשיו, בגאווה יהודית
דוכן תפילין חדש, שנחנך לאחרונה על ידי תלמידי המכינה לישיבה בחולון, לזיכוי הרבים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הבדיחה שנשמעה בבתי הכנסת בשבת האחרונה, היתה סיפור "ההצלחה" של אותם גורמים שוליים, שביקשו הפעם להתנכל ולהציק לדוכני הנחת התפילין, ברחובות הערים.

סופר כי באחד המקומות שם עמד מאן-דהוא ומחה קלושות כנגד הדוכן בערב שבת, הגיע למחרת וציין בסיפוק כי מחאתו הצליחה ובגדול. עובדה שביום השבת לא נראה אפילו דוכן אחד בקרן הרחוב...

צחוק צחוק, אבל אותם אנשים, שבדרך כלל יוצאים במחאות פומפוזיות, הנובעות מבורות ומחוסר ידע יהודי בסיסי, עושים מעצמם צחוק. כאשר כתגובה בריאה למראות ההצקות, יצאו המוני יהודים, ניגשו לדוכנים והפשילו שרוול לקיים את המצווה. זמרים מפורסמים נטלו על עצמם מימון של דוכנים שכאלה, ורבים הצטלמו בגאווה ופרסמו את תמונתם כשהם עטורים בתפילין.

המבצע ששינה את הרחוב

על מהפך תודעתי זה, אחראי הרבי שליט"א מלך המשיח, כשלפני מלחמת ששת הימים יזם את "מבצע תפילין" ששינה ללא היכר את פני הציבוריות היהודית בעולם. כחלק משרשרת פעולות שנועדו להעצים את הגאווה היהודית, כמו אירועי חנוכה במרכזי הערים, ושיעורי יהדות בתקשורת, פתח הוא אז, ערב המלחמה במבצע זה.

מול תחזיות קודרות, היה זה נביא הדור, הרבי שליט"א מלך המשיח, שהבטיח את הניצחון שאיש לא חלם עליו, ואף ניבא כי בקרוב הכותל המערבי יהיה בידינו, כפי שאכן אירע. אז באותם ימים מתוחים, הוא הכריז על "מבצע תפילין", במסגרתו כל יהודי מגיל בר מצווה יוזמן לקיים את המצווה החשובה.

מבצע זה, הוא חלק מעשרת המבצעים, עליהם הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח, במהלך שנות הנשיאות לשמירה והגנה והצלה. מתוך כל המבצעים, אין ספק כי דווקא דוכני התפילין, תרמו רבות לחיזוק הזהות היהודית. כיום לא מחזה נדיר הוא לראות, בכל הערים המרכזיות בעולם, את החסידים (ולא רק) עומדים ומציעים לעוברים והשבים להניח תפילין ונענים בשמחה רבה.

גם כאלו שלא ניכר עליהם (בנתיים) זהותם היהודית, הרי שלבקשה זו הם אינם מסרבים. למעלה מיובל שנים של פעילות בתחום זה, הפכו את מה שהיה נחשב פעם למחזה חריג ובלתי שגרתי, במסגרתו אדם יקיים את המצווה, שלא בבית הכנסת (או בביתו), בצורה המביאה לקידוש שם שמים.

דווקא בחודש הגאולה

המחאה שפרצה בשבועות האחרונים, והתגובה היהודית הבריאה, של הגברת קיום המבצע בדוכני התפילין, אירעו דווקא בחודש תמוז, בו מציינים את יום הגאולה של האדמו"ר רבי יוסף יצחק מליובאוויטש ממאסרו ברוסיה הסובייטית, בגין פעולותיו לשמירת הגחלת היהודית.

מאז שיחרורו נקבעו ימי חודש זה, ל"חודש הגאולה", חודש שבו מתגברת הצפיה והדריכות לקראת הגאולה האמיתית והשלימה, במיוחד בין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב, בהם מרבים בלימוד עניני בית המקדש. מה שבעבר היה נלמד רק ברעיונות היסטוריים, הופך ללימוד מעשי, הנצרך לביצוע ברגע זה ממש, בהתגלותו המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח, עוד לפני חודש מנחם אב, בגאולה האמיתית והשלימה, עכשיו ממש.

להתכונן - במחשבה, דיבור ומעשה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...