• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

להתכונן - במחשבה, דיבור ומעשה

לפני כל פעולה שעושים צריך לעשות הכנות מדוייקות. כך גם כאשר בני ישראל עשו את הגורל במדבר, על מנת לחלק את הארץ, עשו זאת בצורה המושלמת. כך גם אנו צריכים להתכונן לגאולה האמיתית והשלימה
להתכונן - במחשבה, דיבור ומעשה
מבצע בית וגן של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין (דובר צה"ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כאשר אדם או אשה ניגשים למטבח, על מנת להכין מאכל כל שהוא (כשר כמומן), ראשית כל, פונים אל המתכון, אותה הדרכה המסבירה כיצד יש להכין את המאכל. רשימה זו מחולקת תמיד לשני חלקים, בחלק הראשון מופיעים המצרכים, ורק לאחר מכן ההדרכה כיצד יש להכין בפועל את המאכל. לא ניתן להתחיל לעבוד, לפני שרשימת המצרכים והכלים ברורה ומוכנה להפעלה. אם מישהי תנסה לדלג על רשימה זו, היא תמצא את עצמה באמצע העבודה, כשהיא לא יכולה להשלים אותה.

כך זה בכל דבר בחיים. תיכנון נכון והערכות מוקדמת, מובילה לתוצאות מדוייקות. ככל שההכנות נעשות בצורה מושלמת, כך התוצאה תהיה מוצלחת יותר.

הנס שהשלים

בפרשת השבוע אנו למדים על הגורל שנערך, לפני כניסת בני ישראל לארץ. גורל זה נועד כדי להחליט על ידי הקדוש ברוך הוא, על אופן חלוקת הארץ, לשנים עשר השבטים, כשכל שבט יקבל את הנחלה המותאמת לו ביותר.

למרות שעוד לפני שעלו הפתקים בגורל, היה אלעזר הכהן הגדול אומר על פי האורים ותומים, כי עומדים כעת לצאת הפתקים, בהם יופיע שמו של השבט ושם הנחלה, הרי שמיד עם צאת הגורל, התחיל הוא בעצמו לצווח ולומר: "אני גורל פלוני השבט עליתי לו במקום פלוני", כמו שנאמר: "על פי הגורל".

שואל הרבי שליט"א מלך המשיח, לשם מה היה צריך הקדוש ברוך הוא, לחולל נס שכזה, שלאורה אין לו מחוייבות, הרי גם ללא שהגורל היה מדבר, היו יודעים כולם כי מדובר בפעולה מדוייקת, לפי דבריו של אלעזר הכהן.

והתשובה לכך היא, שכל רעיון כיבוש הארץ מידי הגויים, והפיכתה לארץ הקודש, מקום בו יגורו יהודים ויקיימו מצוות, הרי היא תכלית בריאת העולם, לשם ירדו הנשמות על מנת להפוך את העולם הזה לדירה לו יתברך. ואם כן, לכל פרט בפעולה זו, של כיבוש הארץ, יש משמעות לכל יהודי בעבודתו היום-יומית.

לכאורה, פעולת הגורל הינה פעולה צדדית, שלא מבטאת את כיבוש וחלוקת הארץ עצמה, אלא רק את ההכנות אליה, אך גם פעולה שכזו, צריכה להעשות בשלימות על ידי המחשבה, הדיבור והמעשה, כשברור שהיו שם מחשבה בהכנת הגורל ומעשה בעצם הוצאת הגורלות, עשה הקב"ה נס שהגורל היה מדבר, ובכך נכנס גם שלב הדיבור לפעולה זו.

תוצאה של תכנון

הפעולה הצבאית שנפתחה השבוע בג'נין, היא תוצאה של תיכנון מוקדם ואיסוף מודיעיני במשך חודשים ושנים. מבלי להכנס לתוצאות "בית וגן", שבשעת כתיבת שורות אלו, עדיין מוקדם להעריכה, אפשר כבר לתת צל"ש על ההפתעה המוחלטת בה נתפסו ארגוני המחבלים, שהוציאו לפועל בחודשים האחרונים את פיגועי האבנים והירי הבלתי פוסקים.

כך גם כל אחד ואחת, בעומדינו כעת ממש, על סף הגאולה האמיתית והשלימה, וכעת נדרש מאיתנו להתכונן אליה כראוי. את השבועות הבאים, בהם מרבים בלימוד עניני בית המקדש, בכל מוקדי חב"ד, יש לנצל את תום, ליטול חלק בהרצאות והשיעורים, ללמוד ולדעת יותר ובכך להיות מוכנים להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

המאבק המחתרתי והניצחון הגאולתי

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...