• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המאבק המחתרתי והניצחון הגאולתי

בשבת זו ולמחרתו, מציינים את חג גאולת הרבי הריי"צ ממאסרו ברוסיה הסובייטית, שם נאסר בגין פעילותו לשמירת גחלת היהדות. שנים לאחר מכן ניתן לראות את ניצחונו וראייתו למרחוק מול התחזיות השונות
המאבק המחתרתי והניצחון הגאולתי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחת התכונות החשובות הנדרשות ממנהיג, הוא הראיה למרחוק, לא הסתכלות קצרת טווח, אלא כזו הרואה גם מעבר למתרחש כאן ועכשיו.

כך היה הרבי הריי"צ (רבי יוסף יצחק) האדמו"ר הקודם מליובאוויטש, בשבת זו ולמחרתו, אנו מציינים את חג הגאולה, יום שיחרורו ממאסרו ברוסיה הסובייטית, לפני תשעים ושש שנה, אז נאסר בגין פעילותו להפצת התורה והיהדות.

למרות הקושי הרב לשמירת הגחלת, מול משטר עויין, שהפך להיות מעצמה עולמית, עם שליטה מוחלטת בחייהם של מאות מיליוני בני אדם, לא חת הרבי הריי"צ מאיש, והקים את המחתרת החסידית, כשהוא שולח את חסידיו לפתוח עוד תלמוד תורה מחתרתי, עוד ישיבה בה ישבו תלמידים וילמדו מתחת לאפם של אנשי הבולשת, יפתחו מקוואות ובתי כנסת, כתחליף לאלו שנסגרו בהוראת השלטון, תוך שכל אחד מהם מסכן את חייו, באם ייתפס חלילה, ואכן רבים מהם נתפסו ולא שבו.

ניצחון הרוח

מאסרו באישון לילה, והובלתו לבית המאסר הידוע לשמצה, הסתיים ביום ג' בתמוז, עת נשלח לגלות בעיר נידחת, כשלאחר פחות מעשרה ימים קיבל את בשורת שיחרורו ביום י"ב בתמוז (יום בשורה) שהוא גם יום הולדתו, ולמחרת ביום י"ג בתמוז (יום גאולה) יצא לגאולה.

שנים ארוכות לאחר מכן, עם קריסת מסך הברזל והתמוטטות השלטון הכפרני, ציין הרבי שליט"א מלך המשיח (שהיה היחיד שצפה זאת מראש ברוח קודשו) כי זהו המשך ישיר לאותה גאולה שהתחילה עם שיחרורו ויציאתו של הרבי הריי"צ מאותה מדינה.

למעשה, עם כינונו של השלטון החדש, העויין ליהדות, הדבר ההגיוני היה, למלט את עצמו בהקדם מתוך ציפורני הרשע, אך הרבי הריי"צ לא חת מאיש, והחליט להשאר ולצאת למאבק, שנראה היה חסר סיכוי בהסתכלות רגילה, אך כיום, עם פריחת היהדות ברחבי אותן מדינות, ניתן לקבוע בצורה ברורה כי הרוח היא זו שניצחה את הרובה המאיים.

וכך גם חתנו, הרבי שליט"א מלך המשיח, שעם עלותו לנשיאות המשיך את הפעילות המחתרתית כשהוא מפעיל את חסידיו מעבר למסך הברזל, באופן שמיטב הארגונים החשאיים יכולים ללמוד ממנו, ראה למרחוק, את הניצחון הגדול ולא ויתר על אף יהודי, גם כשלא נראה היה שיש סיכוי למאבק זה.

הצופה למרחוק

כמו נחליאלי המבשר על הגשם המתקרב, נורו השבוע טילים מכפרי הערבים בצפון השומרון לעבר ערי ישראל. ב"ה האירוע הסתיים בניסים, כאשר אלו מתפוצצים בשטחי הכפרים הערביים, אך מי שחשב, כי ממשלת ישראל למדה את הלקח מהמתרחש ברצועת עזה, ותצא למתקפה שתגדע כל נסיון כזה, התבדה, כאשר שוב החליטה הממשלה להמשיך בדרכה משכבר הימים ולהבליג על ירי זה. הרבי שליט"א מלך המשיח, הצופה למרחוק, שהזהיר ממדיניות שכזו, ואמר כי יש לטפל בטרור באופן חד, כשזו הדרך היחידה שתבטיח את ביטחונם של עם ישראל, היה זה שצדק, כאשר כיום כולם מודים בכך.

רק ציות מוחלט לדבריו, יביא את השלום והבטחון בהתגלותו לעין כל, בגאולה האמיתית והשלימה.

עמידה בתוקף מביאה גאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...