• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

המהפיכה הנשית בדור הגאולה

השלט הקטן עליו נכתב "אני בת של מלך" הוביל לדיון ציבורי, שחשף את העמדות השונות בין מי שבוחרים בערכים מזוייפים אותם הם מנסים לכפות על הציבור לבין מי שבוחרות ללכת בדרכו של בורא העולם
המהפיכה הנשית בדור הגאולה
הרבי שליט"א מלך המשיח בכינוס נשים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

דווקא שלט תמים, עשוי בעבודת יד ביתית, לא גדול במיוחד, הצליח להצית דיון ציבורי. בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר, בקריאה לביצוע הרפורמה המשפטית ללא פשרות, החזיקה אחת המשתתפות שלט מעשה ידיה, עליו היה כתוב "אני בת של מלך...".

השלט כוון כנגד מיצגים מעוררי חלחלה שניסו לדמות את שומרות התורה ומצוות לשפחות הנשלטות בידי אדונים, כאילו כל מי שבוחרת באורח חיים זה, הינה משולה לאמה המשועבדת לאדונה המכתיב לה את אורח חייה. צלם זריז שהנציח את השלט ופירסמו ברשתות החברתיות, עורר דיון נרחב סביבו. מתברר כי אלו הדוגלים בערכים מעוותים הנקראים בפיהם כשיוויון וחופש אינם מסוגלים לקבל את העבודה הפשוטה, שיש מי שבחרה באורח חיים צנוע, כחלק מדרך של קיום רצון הבורא, ללא צורך בערכים מזוייפים שיעניקו לה את התחושה של חופש ריק מתוכן.

העצמה נשית

זמן קצר אחרי עלותו לנשיאות, הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח בשנת תשי"ב (1952) על הקמת ארגון נשי ובנות חב"ד שהיה בין ארגוני הנשים הראשונות בארצות הברית כולה.

המושג "העצמה נשית" נשמע כבר אז כחלק ממטרות הארגון שהוקם כדי לחזק את הנשים, בין היתר באמצעות לימודי התורה והחסידות באופן המותאם לקהל היעד. הרבי שליט"א מלך המשיח, הביע אז את עמדתו בצורה נחרצת שאין להגביל את לימוד התורה לגברים בלבד, כפי שהיו כאלו שגרסו אז, והוסיף ואמר כי הלימוד הנשי של תורה וחסידות מספק תוכן ומשמעות לדרך החיים היהודית הנשית, על ידי הדגשת התפקידים והכוחות הנשיים הייחודיים וכחלק בלתי נפרד מתפקידן.

הארגון עוסק גם בהפעלת תוכניות הביאות את אור ויופי היהדות לנשים ובנות החסרות ידע זה. חשוב לציין כי במשלך השנים, משתתף הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו באירועי הוועידות השנתיות של הארגון, כשהוא נושא שיחה מיוחדת בפני הנשים המשתתפות במעמד, אז גם מוגש לו הדו"ח השנתי על התפתחות והתרחבות פעילות הארגון.

דרך זו, הינה חלק בלתי נפרד בפעילות דורנו - דור הגאולה, כנאמר שבזכות נשים צדקניות נגאלנו ממצרים ובזכותן עתידים עם ישראל להגאל. פעולותיהן הייחודיות של הנשים, ובתחומים בהם הם מצטיינות במיוחד, מחוללות שינוי עצום בקרב כל העם, וכפי שהיה לאורך כל ההיסטוריה היהודית, כשהכל נעשה כמובן מתוך הקפדה על כללי הצניעות הנדרשים.

בת של מלך

אם נרצה, זה ההבדל בין מי שרואה את עצמה נאצלת ומשוחררת בזכות הבנה אישית המוכתבת על ידי תנועות השואבות את הגותן מאופנה חולפת, לבין מי שרואה את עצמה כ'בת של מלך', השואבת את עוצמתה הפנימית בזכות חחבור אמיתי עם בורא העולם וקיום הוראותיו הנצחיות.

בדורנו אנו, נדרשת כל אחד, להיות זו המובילה את ביתה וסביבתה, לעידן של גאולה. בכוחה של כל אם בישראל וכל אחת מדור זה, ליצור את השינוי הפנימי, כזה שיוביל את כולן לגאולה האמיתית והשלימה.

כל התורה במשפט אחד

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...