• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ממצרים לגאולה האמיתית והשלימה

הויכוח הלוהט איים לקרוע את העם, כל קבוצה התבצרה בעמדתה בתקיפות, אך מלמעלה ניתנה ההוראה שאין להקשיב לאף אחד, אלא - ללכת קדימה. גם היום יש לנו את הזכות לציית להוראותיו של מלך המשיח
ממצרים לגאולה האמיתית והשלימה
כולם עשו סדר עם חב"ד. השתתפות המונית בכל מקום, בליל הסדר שאירגנו שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אחרי צעדה בת מספר ימים, מצאו את עצמם העבדים שזה עתה סיימו מאות שנות סבל, עומדים בדרך ללא מוצא. מכל כיוון סגרו עליהם. מאחוריהם האויבים, אותם אלו מהם הם ברחו, משני צידיהם מדבר שורץ חיות טרף, ומלפניהם הים.

באותו רגע התחיל הויכוח הגדול שקרע את העם. ארבע קבוצות החלו מתדיינות מהי הדרך הנכונה, חלק אמרו במצב שכזה עדיף ליפול לים... חלק גרסו כי כדאי להלחם מול המצרים, לעומתם היו שטענו כי לנוכח הנסיבות רצוי ביותר להכנע ולחזור למצרים ואילו הנותרים הצביעו על הפתרון היחיד הבא בחשבון והוא תפילה זכה לאלוקים שיושיע את העם ממצוקתו. משה רבינו פונה אל הקב"ה בשאלה, מהי הדרך הנכונה מבין ארבעת האפשרויות, והתשובה מלמעלה פוסלת את כולן: "דבר אל בני ישראל - ויסעו", לא קיבלתם את ההוראה לעצור ולעשות משהו אחר - עליכם להמשיך וללכת לכיוון הר סיני...

באמונה פשוטה

בחג הפסח אנו חוגגים את יציאתנו לחירות, יומו הראשון של החג, מצויין באותו יום בו יצאנו ממצרים, ואחרי כשבוע אנו מציינים את היום השביעי של פסח, בו נקרע בפנינו הים, לאחר שנחשון בן עמינדב קפץ אל המים והתחיל פשוט לצעוד קדימה.

באופן כללי מתייחדת היהדות בכך שסיפור תולדותיה ובמיוחד אותה התגלות אלוקית בהר סיני, אינו אירוע שנטען כלפיו כי אירע באופן מצומצם לאדם או למעט אנשים. ליל הסדר אותו אנו מציינים בכל שנה, מעביר במשך מאות דורות, מאב לבנו את הסיפור אליו כל העם היה חשוף. לא ניתן היה לבוא לעם שלם, בנקודה כל-שהיא בהיסטוריה ולשכנעו כי היתה התגלות לכל העם. כל אחד היה יכול לשאול את עצמו מיד, אם כן, מדוע אבי לא סיפר לי על כך? 

דווקא הלילה בו המשפחה כולה ישובה, מידי שנה סביב השולחן, סיפור יציאת מצרים העובר בדקדקנות מדור לדור, הינו ההוכחה הברורה ביותר לאמיתות סיפור נתינת התורה.

אותו רגע מכונן, שסופר לנו על ידי חז"ל, כאשר נחשון בן עמינדב, קפץ אל מי ים-סוף והמשיך את המסע קדימה, היה הרגע בו נקבע, כי ההיצמדות לדברי משה רבינו, הינם לא תלוים בשכל ובהיגיון, אלא באמונה פשוטה; שכאשר שליח הא-ל מורה בשם הקב"ה לעשות משהו עלינו לעשותו ללא שאלות. רק לאחר מכן הורה הבורא למשה רבינו להרים את ידו בכך נקרע הים כשכל העם עובר בתוכו.

קשר ישיר

וכאז גם היום. נמצאים אנו בתקופה מיוחדת במינה, וכל אחד מוצא את עצמו לא פעם בצמתים חשובים בחייו, כאשר הוא נדרש להכריע לכאן או לכאן. זכינו לקבל דווקא בתקופתנו את צינור הקשר הישיר לרבי שליט"א מלך המשיח הנקרא "אגרות קודש" וכל אחד, יכול בכל רגע נתון לגשת למוקד חב"ד, או להכנס לאתר המיועד לכך, לכתוב את שאלתו או בקשת הברכה ולקבל הכוונה בהירה וברורה מה עליו לעשות.

ובעמדינו בסמיכות ליומו האחרון של חג הפסח, זה הזמן להזכיר לכל אחד ליטול חלק ב'סעודת משיח', הנערכת בכל מקום. ניתן לעקוב אחרי הפרסומים בנושא ולהצטרף.

"שמחתי באומרים לי בית ה' נלך"

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...