• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

סוד ההצלחה של עם ישראל

מקריאת סיפור המגילה, ניתן ללמוד על הדרך היחידה בה מצליח עם ישראל לעצור את המתקפה כנגדו. לא באמצעות הסתמכות על הנציגים בשלטון, בכירים ככל שיהיו, אלא רק על ידי ציות מוחלט לנביא הדור!
סוד ההצלחה של עם ישראל
ליהודים היתה אורה ושמחה. הרבי שליט"א מלך המשיח, אוחז בידיו הק' את המגילה בתוך נרתיק הכסף, בסיום התפילה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

על חודש אדר נאמר כי בו בריא ותקיף מזלם של עם ישראל. לנוכח האירועים הקשים וגל האינתיפאדה הקשה שפוקד בשבועות האחרונים את ערי ישראל, מתעוררים יהודים רבים, בדרישה מהממשלה לעשות מעשים שיעצרו את הטירור הנשמעות בעוז. גם רבים מאלו ששמחו לפני זמן קצר, כאשר הוקמה הממשלה החדשה, שהוגדרה על ידי ראשיה כממשלת ימין מלא מלא, באים כיום בתביעה נחרצת, שלא להסתפק בגינויים והצהרות, דבר שיכלו לעשות גם מספסלי האופוזיציה, אלא יש לפעול בצורה שונה לחלוטין מכל מה שהתרגלנו אליו.

אלא, שנראה שראש הממשלה, ממשיך במעלליו. הפסגה המדינית שהתקיימה השבוע בעקבה, תוך כדי הפיגוע הנורא בחווארה, והודעת הממשל האמריקאי על ההסכמה להקפיא את הבניה ביהודה ושומרון, מעידים כי אין כל חדש (לצערנו) תחת השמש... אזהרותיו התקיפות של הרבי שליט"א מלך המשיח, כי עצם הדיבורים עם הערבים, הם הגורמים לפיגועים, מוכחות שוב כצודקות, אך אין מי שיעצור את השיחות המסוכנות.

בימים ההם, בזמן הזה

גם אלו שיצאו השבוע כדי למחות ולהביע את עמדתם התקיפה כנגד המצב בשטח, כבר לא יודעים מה עוד ניתן לעשות, לאחר שכל התקוות שהיו עם הקמת הממשלה הנוכחית, הולכים ומתבררים כתקוות שווא.

בדיוק בתחושה זו, היו עם ישראל בשעה שיצאה גזירת המן. השבוע, ביום שני בערב וביום שלישי - חג הפורים, יתכנסו עם ישראל, בכל מקום כדי לשמוע את המגילה, מצווה אותה צריך לקיים פעמיים, הן בלילה והן ביום, לצד שאר מצוות החג, אותם מקיימים ביום הפורים. קריאת המגילה, מעבירה אלינו מסר, וכפי שפירש הבעל שם טוב, את דברי המשנה, "הקורא את המגילה למפרע - לא יצא" במשמעות שקריאת המגילה, אינה רק סיפור שקרה אז "בימים ההם" אלא יש בו מסר אקטואלי "בזמן הזה". תחושות דומות לאלו המצויים כיום בקרב רבים, שררו גם אז בזמן הגזירה.

רבים תלו תקוות במלכה החדשה בבית המלך, אסתר, אחייניתו של מרדכי היהודי שבוודאי תפעל אצל המלך לביטול הגזירה. אלא שכאשר פנה אליה דודה בבקשה לפעול אצל המלך, היא בחרה לדחות את בואה אל המלך. ראשית ביקשה היא שהעם הנמצא בשושן, יצומו ויתפללו במשך שלשה ימים. בכך העבירה היא את המסר, באמצעות מרדכי היהודי, שביטול הגזירה, לא תלוי בפעולתה של אשה אחת, בכירה ככל שתהיה, אלא רק ברצונו של הקדוש ברוך הוא.

ואכן, כפי שכל אחד מכיר את הסיפור, מרדכי היהודי, כינס לתפילה את עם ישראל, עורר בקרבם את נקודת היהדות, זו שעליה אף יהודי לא מוותר בשום מצב, ובכך נסללה הדרך לביטול הגזירה האיומה.

מצוות הפורים

וכאז גם היום. הדרך הבטוחה ביותר והיחידה לפעול את עצירת הטירור, היא ציות מוחלט לדברי נביא הדור - הרבי שליט"א מלך המשיח, רק ציות מוחלט לכל עצותיו יביא לשקט המיוחל ולגאולה האמיתית והשלימה.

הבה ננצל את חג הפורים, לקיום כל מצוות החג, המתחילות באות מ"ם - מקרא מגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים ומשתה ושמחה, ובכך נזכה לקבל את המ"ם המיוחל - התגלותו של מלך המשיח ("מנחם שמו"), תיכף ומיד ממש.

לבחור את השופט, להקשיב ליועץ

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...