• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

לבחור את השופט, להקשיב ליועץ

העיסוק ההולך וגובר במהות תפקידם של השופטים, ובעיצוב דמותם של היועצים, הינו רק שלב ההכנה לקבלת העצות וההדרכות של השופט והיועץ של דורנו - נביא הדור, הרבי שליט"א מלך המשיח
לבחור את השופט, להקשיב ליועץ
יום הולדת 102 בבית חב"ד. היהודי ששמו מלך, נזכר בשמו היהודי אחרי 95 שנה, כשעלה לתורה לרגל יום הולדתו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הנושא המדובר ביותר בשבועות האחרונים, הוא כמובן סביב 'הרפורמה המשפטית' שעברה השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, שנועדה לצמצם את כוחו של בית המשפט, בפסילת החוקים. בין יתר רעיונות הרפורמה עומדת גם הדרישה להכתיב מחדש את התנאים לעבודתם של היועצים המשפטיים.

על נחיצות המהלך, אין צורך להרחיב, מה עוד שלפי נסיון העבר, כלל לא בטוח שחוקים אלו, יצליחו אכן לשנות במשהו את החלטות הממשלות. אך עוד חזון למועד. די לראות את ההודעה הלקונית של ראש הממשלה, באותו יום בו עבר החוק, בו הוא מודה כי הוא נכנע (שוב, בפעם המי יודע כמה) לתכתיבים מאמריקה, המגבילים על מגורי יהודים ברחבי ארץ הקודש. הודעה שלא זכתה אפילו לגינוי רפה מצד חברי הממשלה הימנית. וכפי שכל בר דעת שואל את עצמו, אם כך, במה באה לידי ביטוי ההחלטה להשיב את כוח ההחלטה לידי הממשלה, כשהיא בעצמה אינה רוצה לבצע את המדיניות אותה היא אמורה לבצע.

החזון מתממש

אך בתוך כל להט העיסוק בנושא דמותו של השופט ותפקידו של היועץ, נדמה כי נשכחה ההתייחסות של התורה לתפקידים חשובים אלו. וכפי שהגדיר זאת הנביא ישעיהו: "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה".

הרבי שליט"א מלך המשיח, בשיחתו המפורסמת שנאמרה בשבת פרשת שופטים תנש"א, מתייחס לנבואה זו, המוזכרת גם בתפילה אותה נושא כל יהודי שלש פעמים בכל יום: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה", ושואל על כך, הרי בתורה נאמר שיש לשים שופטים ושוטרים בכל עיר, אם כן להיכן ייעלמו לעתיד השוטרים ומהיכן יצוצו היועצים?

אלא, שבכך מציב הנביא את חזון הגאולה. השופטים שואבים את כוחם מכוח התורה המעניקה להם את הזכות לדון ולשפוט לפי כלליה. בעבר היה צורך בשוטרים, על מנת שאלו יאכפו את קיום פסק השופטים, כאשר היו כאלו שלא רצו בקיום דברי פסק השופט, ואילולי השוטרים הרי שלא היה מי שיאכוף את קיום הפסקים. אלא שבגאולה האמיתית והשלימה, הלא כל אחד ירצה ויחפוץ לקיים את דברי השופט, וזאת משום שהוא יבין עד כמה כדאי לו לקיים את דברי התורה, בזכות פעולת היועץ.

היועץ, בניגוד לשופט הפוסק את הדין מ'למעלה', הרי שהוא מייעץ לאדם מ'למטה', ומסביר לו עד כמה חשוב לציית לדברי התורה.

מיהו השופט והיועץ המיוחד הזה? הלא הוא נביא הדור, הרבי שליט"א מלך המשיח, אשר הינו גם השופט, המעביר את דברי הקדוש ברוך הוא לכל יהודי, ומצד שני, דואג כיועץ שכל אחד ירצה ויחפוץ לקיים דברים אלו.

ציות לנביא

זכינו שהקב"ה בחר ומינה את ה"שופטייך" ו"יועצייך" ונביא הדור, שמורה הוראות ונותן עצות בעבודת כל בני־ישראל וכל האנשים של דור זה, בכל עניני תורה ומצוות, וגם בעניני חיי היום־יום הכללים. נבואתו העיקרית של הרבי שליט"א מלך המשיח היא ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא"! ציות להוראותיו מזרז ומביא את הגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש.

להעניק חינוך יהודי לכל ילד וילדה

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...