• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

להעניק חינוך יהודי לכל ילד וילדה

כחמישים שנה חלפו מהכרזתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על "מבצע חינוך" במסגרתו כל ילד וילדה יהודיים יקבלו חינוך על פי יהדות אמיתית. עכשיו הזמן להכריז על קיום הוראותיו ולהביא למהפיכה הערכית
להעניק חינוך יהודי לכל ילד וילדה
קבלו את פני משיח. ביוזמת נשי חב"ד, פרסום בשורת הגאולה, בכבישי מנהטן, וחשיפה לכמיליון איש ביום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

רגע קצר במהלך אחד הראיונות שהתקיימו השבוע עם המשפטן הבכיר לשעבר, אהרון ברק, חשף נקודה מהותית שצריך לתת עליה את הדעת, בתוך כל אוירת ההתלהמות שפקדה השבוע את ארצנו, סביב אישור התיקונים הנדרשים, לריסון כוחה של המערכת המשפטית. בדבריו הודה ברק, כי אינו מכיר מספיק את יסודות תורתנו הקדושה, וכי הוא מצר על כך: "אני לא מכיר מספיק את המקורות היהודיים. אני מצר על כך. אני הייתי בעד שילמדו יותר יהדות את השופטים שלנו".

דווקא משפט זה, מטיב לתאר יותר מכל, את מהות הויכוח המתחולל בשבועות האחרונים סביב אישור הרפורמה, או אפילו את הויכוח של השנים האחרונות בין חלקי העם. מצד אחד, ניצבים אלו שזכו לינוק חינוך שורשי ומחובר למקורות, אלו מבקשים לחזק את הזהות היהודית ולהדגישה כראוי, ומהעבר השני זועקים אלו שבמשך שנות דור, נמנעה מהם חשיפה ליסודות היהודיים, שאת תוצאותיו ההרסניות ביותר, ניתן היה למצוא בדברי העידוד שנשמעו לפרובוקציות זולות המתחוללות בשריד בית מקדשנו ופגיעה במקום הקדוש.

חינוך יהודי לכל ילד

לפני כחמישים שנה, הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח על "מבצע חינוך", במסגרת עשרת המבצעים שנועדו לעורר את העם להתחזקות בקיום המצוות. (עשרת המבצעים הם: מבצע אהבת ישראל, מבצע בית מלא ספרים, מבצע חינוך, מבצע טהרת המשפחה, מבצע כשרות האכילה והשתיה, מבצע מזוזה, מבצע נרות שבת קודש, מבצע צדקה, מבצע תורה ומבצע תפילין).

בשיחתו הקדושה, בה הכריז על 'מבצע' זה, הדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח: "מכריזים על שנה זו כ'שנת החינוך' ו'מבצע חינוך', שעניין זה קשור לענין של 'והגדת לבנך' - ענין החינוך: שלא ישאר בן או בת שלא יקבלו חינוך יהודי. וזוהי ההכרזה, שהשנה תהיה הדגשה לראות שכל ילד יהודי יקבל חינוך על פי יהדות אמיתית".

הרבי שליט"א מלך המשיח אף הדגיש את חשיבותו של מבצע זה בכך שהוא מהווה את היסוד לכל חיי הילדים, ומשפיע עליהם לכל ימי חייהם, והגדיר את מטרתו לדאוג שלא ישאר אף ילד יהודי שלא יקבל חינוך יהודי כשר.

לצערינו, למרות השנים הרבות שחלפו מאז, לא נעשה די כדי לגרום שאכן לא ישאר בן או בת שלא יקבלו חינוך יהודי. את תוצאות החסר, אנו חווים היום בציבוריות הישראלית.

להקשיב לדברי הנביא

ועדיין לא מאוחר. בדומה לכל הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ניתן עוד היום לחולל שינוי יסודי בתחום זה. אילו היינו מקשיבים אז, ברור שהכל היום היה נראה אחרת. הוא שעליו נאמר ראש בני ישראל, חווה ומרגיש כל יהודי ודואג לו באופן אישי, הוא שמצביע מראש על הנדרש כדי להביא כל אחד למצבו המושלם.

כך גם בנושא הביטחון לכל יהודי ובמיוחד לאלו הדרים בארץ הקודש. אחד עשר הנרצחים בשבועיים האחרונים בפיגועים הקשים בירושלים וחזרת שגרת ירי הטילים בדרום, מהווים תזכורת נוספת, לכך, שכיום נדרש שינוי מוחלט בכל הקשור להתנהלות הממשלות בנוגע לשלימות הארץ וביטול כל ממשלה המוכנה לדון בפשרות עם הערבים, עדי הגאולה האמיתית והשלימה, נאו.

שלשת השלמויות של מלך המשיח

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...