• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כשהדרוזים מנהלים "משא ומתן"

תקרית החטיפה בשבוע שעבר של צעיר מהמגזר הדרוזי, הראתה לכולם איך אפשר להכניע את המחבלים במהירות. רק דרך תקיפה מול האוייב מובילה לניצחון. עלינו לציית להוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח
כשהדרוזים מנהלים "משא ומתן"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המקרה בשבוע שעבר, שהפנה את אור הזרקורים למגזר הדרוזי, מחייב עשיית חשבון צדק ציבורי ביחס למקרה ולהשפעתו. הכל החל בתאונה שהתרחשה בעיר ג'נין, בה היו מעורבים דרוזים בעלי תעודת זהות ישראלית, אחד מהפצועים פונה במסוק לאשפוז בישראל, בעוד השני נותר באשפוז בתוך העיר. חמושים שהופיעו במקום ניתקו את הפצוע ממכשיריו וחטפו את גופתו.
המחבלים החוטפים ניסו להציג לישראל רשימת דרישות, בהם שיחרור מחבלים בתמורה לשיחרור הגופה, אלא שאז הודיעה משפחת החטוף שהם לא מוכנים שחיילים יסתכנו בפעולת שיחרור צבאית. במקביל, חטפו מספר דרוזים פועלים ערבים מהשטחים וצילמו אותם מאויימים שבאם לא תשוחרר הגופה הם יוצאו להורג. תהלוכת ענק של עשרות רבות של כלי רכב, התארגנה לצאת לכיוון העיר ג'נין, על מנת לפתוח במלחמה... בשלב זה מיהרו המחבלים להכנע ולהחזיר את הגופה, ונדמה היה שהכל בא על מקומו בשלום, תוך שכרגיל גורמים רשמיים נטלו אחריות לשיחרור ותלו זאת בהידברות מול הרשות הפלסטינית.
כבדהו וחשדהו
סיפור מורכב עם מסקנות מורכבות לא פחות. ראשית, הציבור הישראלי ראה בשידור חי איך אמורים להגיב למחבלים. איך מגיבים לאירועי טרור ומשתיקים אותם. לא פעם מנסים מקבלי ההחלטות לחשוב בראש מנומס של הידברות המקובלת בין שכנים אירופאים מנומסים, בלי להבין את השפה אותה דוברים שונאינו. תגובת המחץ הדרוזית הראתה איך עונים למקרה שכזה ומכניעים את האוייב. יחד עם זאת, יש לתת את הדעת, ויפה שעה אחת קודם, לכמויות כלי הנשק המסובבים באופן גלוי במגזר. כלי נשק שמסכנים אותם בעצמם, אך לא פחות מכך עלולים להיות מופנים כנגד כל מי שלא מוצא חן בעיניהם. הפעם הנשקים הופנו לכיוון ג'נין, אך מי יודע מה יקרה בעתיד. יש לבצע בהקדם פעולה לאיסוף הנשק הרב מהמגזר הדרוזי, ולא פחות חשוב מכך מהמגזר הבדואי.
בהתייחסו למגזר זה, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, (ב' סיון תש"ל (1970)): "וכפי שרואים שיש בארץ ישראל שבט שנקראים "דרוזים", שהם מלומדים במלחמה, ובמשך 22 שנה עומדים הם על משמר גבולי ארץ ישראל להגן על בני ישראל, ורבים מהם נהרגו בגלל זה, כך, שלא יכול להיות ענין נעלה יותר; ואף על פי כן, הם רשומים בתור גויים, ולא עלה בדעת אף אחד שיהיו יהודים, וגם הם לא חשבו על זה; הם לא רוצים להיות יהודים.
כיון שהם מגינים על ארץ ישראל - צריך לתת להם "מדליה", למנות אותם ל"שרים" (אלא שזה דבר גדול יותר מדי שלא רוצים למסור להם...), אבל מחשיבים אותם בתור גויים, ולכן לא סובלים מהם צרות".
לציית לנביא הדור
חודש כסלו, חודש הגאולה, בו אנו נמצאים, הינו זמן מסוגל ביותר לפעול ולהביא בפועל להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, זאת בין היתר, על ידי קיום הוראותיו וציות מוחלט להם. נבואותיו לכלל הציבור שהתגשמו בצורה מדוייקת עד לפרטים הקטנים ביותר, מחייבות את כולנו לציית לו. כולנו ניטול חלק בהתוועדויות ה'הקהל' שייערכו לרגל חג הגאולה בשבוע זה ובשבוע שלאחריו, ומתוך שמחת הגאולה האמיתית והשלימה.

לומר את האמת מול כל העולם

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...