• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

בשנת הקהל נוסעים למלך המשיח

לצד קיום כל המנהגים המיוחדים בימי חודש אלול, יש להתכונן לקראת הנסיעה לרבי שליט"א מלך המשיח בחודש תשרי. השנה לקראת שנת הקהל מורגשת הכנה רבתית לנסיעה בקרב המונים מכל העולם
בשנת הקהל נוסעים למלך המשיח
(צילום: דוב בער הכטמן)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חודש אלול אליו אנו נכנסים משבת זו, מביא בכנפיו מספר מנהגים המאפיינים את עבודת החודש. בראש ובראשונה שמיעת השופר בכל יום חול: על פי הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, ייצאו בימי החודש חסידי חב"ד על מנת לזכות את הרבים בקיום המנהג שמטרתו לעורר את הלבבות לקראת הימים הנוראים. בנוסף אומרים מידי יום בתפילת שחרית ומנחה את פרק כ"ז בתהלים הנפתח במילים "לדוד ה' אורי וישעי", מרבים בנתינת צדקה, בודקים את התפילין והמזוזות באם הם לא נבדקו בשנה האחרונה, אומרים בכל יום שלשה פרקי תהלים לפי הסדר שקבע הבעל-שם-טוב (כמפורט בלוח שבסוף התהלים) ומאחלים איש לרעהו ואשה לרעותה: כתיבה וחתימה טובה - לשנה טובה ומתוקה.

נוסעים ל-770

אלא שבנוסף לכל מנהגים חשובים אלו, ישנם רבבות העושים בימי חודש זה את ההכנות לקראת הנסיעה לרבי שליט"א מלך המשיח. מאז ומעולם לאורך כל ימי החסידות, תפסה הנסיעה לרבי מקום חשוב בהנהגת החסיד.

ואכן, לאורך כל ימות השנה, ניתן לראות ב-770 שבניו יורק, אורחים רבים, חלקם המגיעים לביקור קצר במקום, בפעם הראשונה ויוצאים בתחושה מלאת התפעלות, תוך שהם מתארים את ההשפעה הרוחנית האדירה, האופפת כל אדם המגיע למקום, וחלקם כאלו, החוזרים שוב ושוב כדי לחוות את אותן תחושות נעלות שאין להן אח ורע בשום מקום אחר בעולם. מכל רחבי העולם הם מגיעים; בליל של שפות, קולות ומראות, אבל בלב כולם נקודה אחת - לגלות את דרגת הנשמה הגבוהה ביותר - דרגת ה'יחידה' אותה אפשר לגלות בשהות אצל הרבי שליט"א מלך המשיח, שהינו ראש בני ישראל - 'יחידה הכללית', כפי המובא בזוהר הקדוש.

לא לחינם הפכה נסיעה זו, לאבן יסוד בדרך עבודת ה' לפי החסידות עוד מימי הבעל שם טוב, כאשר גדולי תלמידיו עמדו על משמעות הנסיעה וגדולתה, כפי שהיא תופסת מקום בחיי החסיד. לא מעט תיאורים סופרו לאורך הדורות על כאלו שויתרו על אפשרויות רבות בחייהם, ובמקום זה העדיפו לנסוע שוב אל הרבי, כך שהם זכו בהתעלות רוחנית גבוהה אותה זכו להשיג.

כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח, קובע בקונטרס המפורסם שהוציא לאור "בית רבינו שבבבל", שמקומו העיקרי והיחיד של נשיא הדור הוא רק ב-770 (בגימטריה "בית משיח") הרי ברור, שכל מי שרוצה לקבל ממנו את כל שפע הברכות וההשפעות, עליו להגיע אליו, בגשמיות, ולהתברך מפיו. ניתן לעשות זאת בכל אחד מהמעמדות הקבועים לכך, כבשעת חלוקת הדולרים לברכה, התפילות, ההתוועדויות ואמירת השיחות.

כולנו יחד

לקראת תחילת השנה הבאה עלינו לטובה, בה יציינו את 'שנת הקהל', שנה בה מושם דגש מיוחד על הנסיעה, כשם שהיו עם ישראל מקיימים את מצוות ההתקהלות אצל המלך, בחג הסוכות שלאחר שנת השמיטה בבית המקדש, כך עושים גם כיום כאשר רבבות צפויים להגיע ל-770 בחג הסוכות הקרוב. זה המקום והזמן לקרוא לכל אחד ואחת ליטול חלק באירוע היסטורי זה, לעשות את כל הנדרש כדי להוציא לפועל נסיעה זו שבוודאי תהיה לבית המקדש השלישי, בהתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלמה, תיכף ומיד ממש.

לנצל כל רגע ולהביא גאולה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...