• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

לנצל כל רגע ולהביא גאולה

מכל דבר שהאדם רואה עליו ללמוד הוראה בעבודת ה'. אחרי שנה בה התרגלנו לראות את חברי הממשלה פועלים במרץ ובמהירות להגשמת החלטותיהם, עלינו ללמוד מכך את הדחיפות הנדרשת מכל אחד בעבודתו
לנצל כל רגע  ולהביא גאולה
כיף וערכים לילדים. ילדים מכל רחבי הארץ נוטלים חלק בפעילות 'יהדודס'. גם בחדרה יצרו את סמל צבאות ה'
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חודש אלול, החודש האחרון בלוח השנה, אותו נברך בשבת זו, הוא חודש הנקרא "חודש החשבון", ובו עושים את החשבון הנפשי לקראת ימי ראש השנה, הבאים עלינו לטובה. זה הזמן של כל אחד, לבדוק את המאזן, לשקול את טיב עבודתו, ולראות האם אכן עשה את מה שנדרש ממנו כדי להביא בפועל ממש את הגאולה האמיתית והשלימה.

מכל דבר שהאדם רואה, עליו ללמוד מכך הוראה בעבודת ה'. ואחרי כשנה בה פעלה הממשלה שלאחרונה איבדה את האמון בכנסת, ניתן ללמוד גם מדרכה ומפעילותה כיצד על האדם לעבוד ולפעול בעולם.

הנוהג היה עד היום, שכאשר ממשלה חדשה נבחרת ועולה לשלטון, היא אינה מבצעת רפורמות ושינויים מהותיים בין לילה. התרגלנו לראות ממשלות הפועלות בעצלתיים, גם כאשר היה מדובר בשינויים הכרחיים ואפילו כאלו שחבריה זעקו על הצורך והחשיבות שיש בשינויים אלו.

ללא מורא

ניקח לדוגמא את השינויים ההכרחיים, לכל הדעות, בפעילות המערכת המשפטית. לא פעם מושם דגש על השיטה הקלוקלת בה פועלים השופטים, הממנים את קרוביהם ומקורביהם בשיטת חבר מביא חבר, וכך שומרים על טוהר מערכת המשפט, שלא יסתננו אנשים בעלי דעות המנוגדות לדרכם של אלו השולטים במערכת.

אנשים הדוגלים בהתערבות הרשות השופטת, כאלו החפצים לבצע רפורמות שיפגעו בחיי הדת כאן בארץ ישראל, כאלו המשמשים חותמת גומי לכל החלטה או בקשה שמטרתה לעקור עוד בית יהודי בארץ ישראל, אך לאידך יידעו למצוא את כל ההצטדקויות כדי למנוע פינוי פולש ערבי לאדמה לא לו. וכן עוד על דרך זה. כל בר דעת מבין ששינוי מערכת זו, היתה פותרת מכבר, חלק ניכר מהבעיות המאיימות על זהות העם ושלימות התורה והארץ, אך בבירוקרטיה הישראלית, גם נבחרי ציבור פועלים לאיטם.

כך התרגלנו לחשוב במשך שנים, עד להקמת הממשלה לפני כשנה. הטירוף שאחז במערכת, ההשתלטות המוחלטת של השרים על המשרדים, תוך שהם מפטרים וממנים כאוות נפשם, החלטות שהם מיהרו לבצע, כולל כאלו שיש בהם השפעה לטווח רחוק מאוד, כל אלו לא היו מוכרים לאזרח הממוצע, שהתרגל לראות את נבחריו פועלים לאט, וממתינים לכל שינוי שכזה במשך זמן ניכר. ההסבר הסביר לכך, הוא הרגשתם של חברי הממשלה, מלכתחילה שימיהם בשלטון הינם קצובים ולכן עליהם להזדרז ככל יכולתם ולבצע את המהלכים השנויים במחלוקת, אפילו אם אלו יעוררו ביקורת ציבורית עזה, כי אחרת, לא יוכלו לבצע זאת לעולם.

לפעול בכל המרץ

כל אחד מאנשי דורנו קיבל את משימת חייו, לשמה ירדה נשמתו לעולם: להכין את עצמו ואת סביבתו לקבלת פני משיח צדקנו. אל לנו להתמהמה ואין למה לחכות, אפילו לא למחר. העבודה היא בוערת ועלינו לתפוס ולבצעה עכשיו, בכל הדחף האפשרי.

בשבת זו, בה כאמור, מברכים את חודש אלול, נקבל על עצמנו החלטה טובה לפעול ולהביא להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, וכך בוודאי נזכה לכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה - שנת הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש. 

המזל של ישראל והלקחים מהמבצע

הסימן של הפרשה וסימני המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...