• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מתכוננים לעלות לבית המקדש

כל מי שלמד על בית המקדש, בוודאי תיאר לעצמו את מעמד העליה לרגל ההמוני, אז עלו מיליונים למקום הקדוש ביותר בעולם. כעת זה עומד לשוב, בכל שבת וראש חודש, בבית המקדש השלישי, תיכף ומיד ממש
מתכוננים לעלות לבית המקדש
מתרחבים בחברון. בית נוסף נרכש לטובת הישוב היהודי בחברון, ההולך ומתרחב ב"ה, למרות ההפרעות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"אני מאמין בביאת המשיח . . אחכה לו בכל יום שיבוא", כך נאמר בשלש עשרה העיקרים, אותם קבע הרמב"ם ליסודות האמונה היהודית, כפי שנתקבעו בקרב עם ישראל.

הציפיה הדרוכה להתגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח (בכל יום), מקיפה את חיי היהודי במשך כל ימות השנה, ופעם אחר פעם מוצאת ביטוי לאורך חייו האישיים, השמחות המשפחתיות, התפילות ושאר הפעולות, בהם שזורות אמירות ותפילות לביאתו הקרובה.

אך כאשר בלוח השנה מופיע חודש מנחם אב, מתעצמת ציפיה זו, והופכת להשתוקקות עצומה. שמו של חודש זה, שמבטא את הנחמה שיביא הקדוש ברוך הוא לעם ישראל - כמו גם המטרה הפנימית בחורבן הבית שאינה אלא לבנות את הבית השלישי בחודש בו נחרבו קודמיו - מגבירים את השיח סביב נושא זה.

אל המקום הקדוש

ואכן, כהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, במשך כל שלשת השבועות עד לתשעה באב, עוסקים קהילות ישראל בלימוד אינטנסיבי של עניני בית המקדש, ההופכים את האמונה, לדרך חיים בעלת השלכות מעשיות, שיבואו לידי ביטוי ברגעים הבאים.

כל מי שנחשף לתיאורים המלבבים המתארים את העליה ההמונית, שלש פעמים בשנה לבית המקדש, העלה בדמיונו את מראה השיירות העצומות העושות את דרכם מכל רחבי ארץ ישראל (ואף מחוצה לו...) כשהם צועדים בהתרגשות. משפחות משפחות עזבו את בתיהם ושדותם, והצטרפו אל עולי הרגל הנרגשים שצעדו בשירה וזמרה אל ירושלים, לשם הגיעו כולם. במרכזה של העיר, על הר המוריה, ניצב בית המקדש. הבית המפואר ביותר בעולם, המקרין מאורו לכל.

השהות במקדש ובירושלים בימי החגים, כמו בכל השנה כולה, לוותה בניסים גלויים ובהתרוממות רוח מיוחדת שהקיפה את כל באי המקום הקדוש, כשכולם זוכים לינוק שפע של קדושה וברכה לכל ימות השנה.

תיאורים אלו ודומיהם, שמאפשרים הצצה חטופה לדרך החיים שליוותה את עם ישראל במשך אלפי שנה (מזמן הקמת המשכן, ועד לחורבן בית שני, למעט תקופת החורבן הקצרה בין הבתים), היו חלק בלתי נפרד מחיי עם ישראל. כך היה נראה יהודי בימים ההם, כך נראתה שגרת חייו - סביב בית המקדש.

גם היום

התיאורים בדברי חז"ל על מה שמצפה לנו בבית המקדש השלישי, אף עולים על המראות מהעבר - מהבית הראשון והשני: בית גדול ביותר, אליו נוהרים בכל שבת וראש חודש מיליונים על גבי מיליונים, לצד ביטול אומות העולם למקום הקדוש ביותר ביקום.

מעין זה ודוגמה לכך, מתקיים כבר כעת ב-770 שבניו יורק, מקומו של מלך המשיח, והמקום בו יתגלה בקרוב ממש בית המקדש השלישי, כאשר לאורך כל השנה נוהרים למקום אלפי יהודים כדי לקבל את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. בימים אלו נעשות ההכנות לקליטת ההמונים בחודש החגים הבא עלינו לטובה, אז תחל 'שנת הקהל', במסגרתה יגיעו רבים למקום, כשכל זה בוודאי יקרה כבר בבית המקדש השלישי, בגאולה האמיתית והשלימה.

למצוא את הדרך הישרה לחיים

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...