• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תורה חדשה מאתי תצא

עוד לפני התגלותו השלמה של הרבי שליט"א מלך המשיח, מגיע אליהו הנביא על מנת לבשר לבית הדין את בשורת הגאולה. לבית דין זה, יגיע גם מלך המשיח על מנת לקבע את הפסיקה ההלכתית של זמן הגאולה
תורה חדשה  מאתי תצא
אורו של רשב"י בסיום הרמב"ם. במהלך מעמד סיום הרמב"ם בחזית 770, בערב ל"ג בעומר הודלקה המדורה לכבוד רשב"י
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מתכוננים לקראת חג מתן תורה. זה הזמן להיזכר באחד מיעודי הגאולה הנאמרת בלשון הנביא "כי תורה מאתי תצא" אותה פירשו חז"ל: "תורה חדשה מאתי תצא, חידוש תורה מאתי תצא". שני פירושים יש לאותה נבואה, האחד מדבר על חידושי תורה נפלאים, אשר יתגלו מתורת הסוד, והשני מגלה כי לעתיד לבוא יתגלו חידושים גם באופן הפסיקה הידועה לנו. דוגמא לכך, היא אותה שחיטה מפורסמת, בה יישחט שור הבר, בסנפירי הלוייתן, לקראת הסעודה הגדולה שיעשה הקדוש ברוך הוא לצדיקים.

זהו חידוש עצום. כאשר אנו יודעים שאין להוסיף, לשנות או לגרוע חלילה מכל מה שנכתב בתורה שניתנה לנו על ידי משה רבינו בהר סיני.

שילוב החכמה והנבואה

ההסבר לכך הוא, שמלך המשיח הוא זה שילמד את אותן סודות שיתגלו. על מלך המשיח נאמר ברמב"ם, ש"באותן הימים תרבה הדעה והחכמה והאמת . . שאותו המלך שיעמוד מזרע דוד (המלך המשיח) בעל חכמה יהיה יתר משלמה, ונביא גדול הוא קרוב למשה רבינו, ולפיכך ילמד כל העם ויורה אותם דרך ה'", "ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כוח האדם".

כוחו של מלך המשיח ישלב בין הנבואה הגדולה ביותר, לחכמה העצומה שניתן להעלות על הדעת, ובכוח זה יוריד הוא אל העולם את דברי ה' הנבואיים, שימחישו לכל העם היכן מופיע בתוך התורה אותו היתר לשחיטה ייחודית זו, שכיום אסורה. בכח חכמתו האין סופית, יסביר הוא את אותו גילוי נעלה, לכל האדם, כך שהפסיקה תתקבל בדעת בית הדין כאן למטה, אלו שלהם ניתנה הסמכות לפסיקה ההלכתית.

לאורך הדורות, נשמע עם ישראל לחברי הסנהדרין. בית הדין הגדול, אשר מקום מושבו היה בלשכה מיוחדת בבית המקדש, בהר הבית שבירושלים. משם היתה יוצאת הפסיקה לכל העם, כאשר הם הסמכות העליונה ביותר לקביעת הנהגת העם.

לפני חורבן בית המקדש, גלו חברי בית הדין ממקומם, ומקום מושבם נקבע בנקודות שונות, כאשר המקום האחרון בו הם התכנסו, היה בטבריה. לשם הם אף עתידים לחזור ולהתכנס לקראת שובם למקומם, בבית המקדש השלישי - "שבטבריא עתידין לחזור תחילה".

תפקיד בית הדין

למרות שנעשו מספר נסיונות להחזיר את הפסיקה לידי בית דין מוסמך שכזה, (האחרון הידוע שבהם היה לפני כחמש מאות שנה, על ידי מהר"י בירב, סמיכה שנמשכה כמה דורות עד לרבי חיים ויטאל) הרי שכיום אין לנו את אותם אנשים 'מוסמכים', אשר קיבלו את הסמיכה באופן המאפשר להם להקים את בית הדין. עם זאת דבר ברור הוא אשר בית דין שכזה יקום בסמיכות לגאולה האמיתית והשלימה.

אחד מהתפקידים המיועדים לבית דין זה, הוא לקבל את עדותו של אליהו הנביא מבשר הגאולה, אשר נשלח כדי לבשר לעם ישראל על בוא מלך המשיח, כנאמר "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא", הרבי שליט"א מלך המשיח, אף קובע, כי בכל יום מגיע אליהו הנביא לטבריה על מנת לבשר את בשורתו, כהכנה להתגלותו של מלך המשיח עוד היום, ותיכף ומיד ממש.

הדרך שמביאה שלום אמת לישראל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...