• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יחד כל ילדי ישראל לקבלת פני משיח

השבוע נחגוג עם שניים מגדולי ישראל שקמו לאורך הדורות: הרמב"ם שמסיימים את מחזור הלימוד היומי בספרו, ורשב"י שלכבודו יצעדו הילדים בכל מקום. יחד איתם נצעד לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח
יחד כל ילדי ישראל לקבלת פני משיח
רמב"ם גם בדרך. הרבי שליט"א מלך המשיח, בנסיעה במכונית, כשבידו הק' ספר משנה תורה להרמב"ם
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

את ההבדל בין הגוף לנשמה, כמעט ואין צורך להסביר. הגוף מבטא את חיצוניות האדם, את החלק הגלוי שבו, ואילו הנשמה היא נסתרת, מעניקה את החיות אבל בלתי נראית.

למעשה, פרטים רבים מורכבים משני חלקים אלו. מהכוח הגלוי והמוחצן והכוח הנסתר - הבלתי גלוי. מעניין לראות כי גם תורתנו הקדושה, מורכבת משני חלקים שכאלו: החלק הנגלה, אשר כשמו כן הוא, גלוי וידוע, ומכיל את דברי התורה הכוללים את התנ"ך, כל דברי חכמינו ודברי ההלכה המכתיבים את אורח חייו של היהודי. לצידו, קיימת תורת הנסתר, תורת הסוד, שחלקה הגדול נחשף בתוך ספר הזוהר, וכוללת בתוכה גם את דברי החסידות הנלמדים מדור לדור.

מנהיגות משלבת

לאורך הדורות, קמו לעם ישראל מנהיגים רבים, חלקם התבלטו בשליטתם בתורת הנגלה ואילו חלקם שמו דגש מיוחד על לימוד החסידות. בשבוע הקרוב אנו צפויים לפגוש שניים מהם, המייצגים את אלו כמו את אלו.

הראשון שבהם הוא רבי משה בן מימון, המוכר בראשי התיבות רמב"ם. רבינו הגדול שכתב את חיבורו "היד החזקה" "משנה תורה", הביא לראשונה את האפשרות ללמוד ולדעת את כל התורה כולה. כמי ששם לעצמו מטרה שכל אחד יוכל ללמוד את חיבורו ובכך לדעת את כל ההלכות שנפסקו בגמרא ובמשנה, ללא צורך במידע וספרים נוספים אחרי שלמד את התורה עצמה כמובן. 

לא רבים יודעים, אך גם הרמב"ם, למרות שלא נתן ביטוי פומבי לידיעתו בתורת הנסתר, הרי שבספריו ניתן לראות את שליטתו העצומה גם ברובד זה, המהווה חלק בלתי נפרד מידיעת התורה.

השבוע יציינו רבבות את סיום המחזור הארבעים ואחת בלימוד היום יומי, במסגרתו לומדים כתקנת הרבי שליט"א מלך המשיח שלשה פרקים בספרו, וכך במשך כשנה מסיימים את הסדרה כולה. יצויין כי קיים מסלול המאפשר ללמוד פרק אחד ליום או את ספר המצוות שלו המיועד לנשים וילדים.

הצדיק השני עימו יחגגו המוני בית ישראל, הינו רבי שמעון בר יוחאי, רשב"י, שיום הילולתו הפך לחג אצל כל בית ישראל. על ידיעתו בתורת הסוד של מחבר ספר הזוהר, אין צורך להרחיב, אך חשוב לציין כי הוא מובא פעמים רבות גם בגמרא ובמשנה.

כוחם של הילדים

כשם שאי אפשר לו לגוף ללא הנשמה, כך חייו של היהודי מורכבים מלימוד של הנגלה לצד ידיעת ולימוד החסידות. ביטוי לכך ניתן יהיה לראות בתהלוכות הגדולות המתקיימות בכל מקום, בהם יכריזו הילדים את שנים עשר הפסוקים, הכוללים פסוקים, מאמרי חז"ל וקטעים קצרים מתוך ספר התניא, ספר היסוד של תורת החסידות.

מכאן גם חשיבות ההשתתפות בתהלוכות אלו. גדול כוחם של הילדים, במיוחד בעיתים כאלו, כדי להשפיע טוב לכל עם ישראל, כפי שנאמר בתהלים: "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם". 

נצעד כולנו עם הילדים, בגאון ובעוז, יחד עם רשב"י הרוקד בתהלוכות, ונעביר את המסר להם ולכל צופי ומשתתפי התהלוכות על חשיבות לימוד התורה על כל חלקיה ובכך בוודאי נזרז את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שיגלה את ה"תורה חדשה מאתי תצא" ותיכף ומיד ממש.

ורואים לאיזה כיוון הולך השינוי

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...