• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הממשלה נותנת עידוד לטרור!

מעשה הממשלה לעצירת והחרבת הישיבה בחומש, אחרי הפיגוע, הינו נתינת פרס למחבלים ומעודד את הטרור. התגובה היחידה המתבקשת היא חיזוק המתיישבים והחזרה של הישוב ליעדו. "חומש תחילה"
הממשלה נותנת עידוד לטרור!
הרצחת וגם ירשת? כוחות ההרס בישוב חומש הורסים את מבנה הישיבה (צילום: ישיבת חומש)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עוד לא יבש הדם בזירת הרצח של תלמיד הישיבה הרב יהודה דימנטמן הי"ד, ליד חומש, וכבר ניכר שהממשלה מפנימה את הלקחים ויוצאת לפעול בשטח. אם מישהו חשב שמדובר בפעולת רתע כנגד הערבים או בחיזוק ההתיישבות לצורך ההבהרה כי פיגועים כאלו לא ישיגו את מטרתם - הרי שהוא התבדה מהר מאוד. 

עוד לפני שנהרסו בתיהם של המחבלים הארורים, עוד בטרם הובאו הם בפני בית המשפט, הרי שמישהו הבין מהי התגובה "הנכונה" לפיגוע, וההוראה לחסום את הכניסה לישוב חומש, שם למד יהודה במסירות רבה עם חבריו, יצאה לשטח, כשהכניסה נחסמת על ידי צה"ל, שאף שלחו רכבי עבודה על מנת להרוס את שני המבנים הקיימים בישוב לטובת התלמידים.

מצעד האיוולת

תזכורת קטנה למי ששכח. בשנת תשס"ה (2005) החליט שרון להוציא לפועל את תוכנית הגירוש. בתחילה תוכננה הגזירה להיות מופנית רק כלפי ישובי גוש קטיף, אך בלחץ אמריקאי וללא שום הגיון, נוספו לרשימת הישובים החרבים גם ישובי צפון השומרון, למרות שלא הועברו (ב"ה) לידי הערבים, ואף לא השתנה מעמדם החוקי כשטחי C השייכים בהגדרתם לישראל.

גם בית המשפט, כשנדרש לעניין הכריע כי אין מניעה מתושבים ישראלים להכנס לישוב, שנשאר שומם מאז, כשהיום כולם מבינים שלא היה שום צורך או ענין בהחרבתו (ולא שיש הסבר להחרבת שאר הישובים).

למרות ההגיון בדבר, הרי שממשלת ישראל לא עשתה עד היום שום פעולה לחזור בה מאותה החלטה אומללה, ולא זו בלבד, אלא שתלמידי הישיבה הפועלת מזה כשלש עשרה שנה בישוב, סובלים מהצקות שונות הנעשות בידי כוחות הביטחון.

כל זה לא ריפה את ידי התלמידים. בחורפים קרים ובימי שמש קופחים הם מגיעים ללמוד תורה במקום. במבנים מאולתרים הם הקימו את בית המדרש, שם נשמע קול התורה, תוך ציפיה להקמתו המחודשת של הישוב. על קיר בריכת המים הנצפת למרחוק, מופיעה הכתובת הבולטת "חומש תחילה", תוך הבנה כי בעזרת ה' החזרה לחומש, תניע את הגלגל לביטול כל הליך הגירוש, וחזרה לכל הישובים.

התגובה ההולמת

למרות כל זאת, הרי שתגובת הממשלה לרצח - התנכלות ועצירת לימודי הישיבה במקום, ובמיוחד בעיתוי שכזה, הם מתנה למרצחים שבכך משיגים את מטרתם. כל מה שביקשו המחבלים הוא לעצור את החיים היהודיים במקום, והנה מבצעת זו דווקא ממשלת ישראל. 

נקל לשער את הרגשתם ואת חגיגות ה"נצחון" שלהם. ולו רק בשביל זה צריכה היתה ממשלת ישראל להמנע מהצעד הנורא ולא לעודד במעשיה עוד פעולות מעין אלו היל"ת.

רק שינוי מוחלט של המדיניות, היצמדות לדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח והפסקת כל שיג ושיח עם המחבלים, לצד יישוב מיידי של כל המקומות, יביא לדיכוי מעשי החבלה, כשיבינו המחבלים כי הם אינם משיגים את מטרתם ואף מקבלים את עונשם הראוי להם. רק דרך זו תוביל שינוי בשטח לטובה ולהחזרת הבטחון לאזרחים, עדי הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

היום שמעניק כוחות על

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...