• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היום שמעניק כוחות על

בראש חודש כסלו מתגלים אצל כל יהודי כוחותיו הפנימיים ביותר, הנעלים ביותר, ואפילו ניצוץ נשמת משיח הטמון בו. יש לנצל יום זה כדי לגלות זאת בכל פעולותיו ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה
היום שמעניק כוחות על
ברוכים הבאים מ-770. מאות השתתפו בשבוע שעבר, בכינוס לקבלת פני השבים מחודש תשרי ב-770
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לוח השנה היהודי מורכב מחגים ותאריכים בעלי משמעות. אלא, שבניגוד לתפיסה הרווחת כאילו ימים אלו מציינים אירועים שאירעו בעבר ותו לא, הרי שתורת החסידות מלמדת שבכל תאריך שכזה ישנה התעוררות מחדש של אותן פעולות ומעשים שהתחוללו באותו זמן.

כך אנו יודעים כי בחג השבועות מידי שנה, נפעלת שוב מתן תורה באופן נעלה יותר מבעבר, וכן הדבר הוא בהכתרתו של הקדוש ברוך הוא למלך על העולם בראש השנה, שנעשית על ידי בני ישראל באופן נעלה יותר מבעבר ומהווה המשך לפעם הראשונה בה נעשתה פעולה זו על ידי אדם הראשון ביום זה. בימי החנוכה מאיר כח מסירות הנפש וכן הלאה בכל האירועים והימים שבמהלך השנה. מטרת ציון תאריכים אלו אינו רק כדי לחגוג את העבר, אלא בעיקר כדי לפעול בהווה.

חודש הגאולה

ראש חודש כסלו, נקרא בחסידות בשם ראש חודש של גאולה, מאחר והוא פותח את ימי חודש זה הנקרא חודש הגאולה, על שם אירועי הגאולה הגדולים שנעשו בו, החל מחנוכה ובעיקר בדורות האחרונים ביום י"ט כסלו, יום הגאולה של אדמו"ר הזקן מייסד חסידות חב"ד, ויום גאולתו של בנו אדמו"ר האמצעי ביום י' כסלו ובעוד מספר תאריכים בחודש זה בהם אירעו אירועים דומים.

יום ראש חודש עצמו הינו יום חג, יום בו בשנת תשל"ח (1977) יצא בפעם הראשונה הרבי שליט"א מלך המשיח לביתו לאחר האירוע הבריאותי שהתרחש כחמישה שבועות מוקדם יותר, בליל שמיני עצרת, בעיצומן של ההקפות. מאז אותו אירוע ראו כולם את החלמתו הפלאית והניסית באופן שהותיר את הרופאים בהלם, כך שביום זה כאשר יצא לביתו, התפרצה בקרב החסידים שמחה עצומה, שבאה לידי ביטוי בריקודים סוחפים לאורך הלילה, וכך מידי שנה חוגגים בהתוועדויות וריקודי שמחה את המאורע. 

בעומדנו בשנה זו, שקיבלה את ראשי התיבות תהא שנת פלאות בכל, ובכניסתנו לחודש הגאולה, הרי שבוודאי ניתנים כוחות מיוחדים לכל אחד לפעול באופן המתאים לזמן מיוחד זה, בו אנו נמצאים. הרבי שליט"א מלך המשיח מגלה כי בכל יהודי מסתתרים כוחות נעלים ואין סופיים, כוחות חבויים אותם צריך לגלות, כוחות שיכולים להביא את האדם לפעול באופן אותו לא שיער שהוא מסוגל. כוחות אלו מוגדרים בשם "עצם הנפש", והם תמצית נקודת כוחותיו הגלויים והנסתרים.

משיח שבכל אחד

וכך אומר הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחת הדבר מלכות בשנת ה'תשנ"ב: "בראש חודש מתגלה בכל אחד ואחד ניצוץ משיח שבו, בחינת היחידה, נשמתו של משיח, וגילוי זה פועל חידוש בכל מציאותו ובכל עניניו שנעשים חדורים בבחינת יחידה... ענין זה מודגש ביותר בראש חודש כסלו... שכבר נתקבל ונתפשט בתפוצות ישראל (ומוסיף והולך) שחודש כסלו נקרא "חודש הגאולה"".

הבה ננצל יום זה, לגלות את הכוחות הנעלים שבנו, בחינת נשמת משיח שבכל אחד, גילוי המעניק את הכוחות לפעול בכל מציאותינו להביא לימות המשיח, להביא לגאולה האמיתית והשלימה, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח לעין כל תיכף ומיד ממש ומתוך שמחה וטוב לבב עוד ביום זה בפועל ממש.

המהפיכה האמיתית כבר כאן

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...