• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כדכד. לשלב כדי ליצור גאולה

שני סיפורים בגמרא, חושפים מעט מיופיה של ירושלים בגאולה האמיתית והשלימה. עלינו לפעול בדרך של 'כדכד', אך יותר מכך ובעיקר, לפרסם שהקב"ה אומר ע"י נביאו: "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה"
כדכד. לשלב כדי ליצור גאולה
מאות ביום לימוד גאולה ומשיח. בשבוע שעבר התקיים יום העיון 'ישיבה ליום אחד' ללימוד עניני גאולה ומשיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הפטרת השבת 'עניה סוערה', מביאה עוד חלק בסדרת שבע הפטרות הנחמה הנקראות בין תשעה באב לראש השנה. שבע שבתות בהן עם ישראל קורא מידי שבת מתוך דברי הנביאים שהתנבאו על העתיד לבוא, תיכף ומיד ממש, בגאולה האמיתית והשלימה.

אחד מהפסוקים שנקרא השבוע, מתאר את מראה ירושלים בקרוב: "ושמתי כַּדְכֹד שמשותיך ושעריך לאבני אקדח" (ישעיה נד, יב). כאשר דנו בגמרא על פירושו של פסוק זה, אמרו כי היתה מחלוקת מאיזה סוג של אבנים תיעשנה חומות ירושלים? שני המלאכים גבריאל ומיכאל - או יהודה וחזקיה בני ר' חייא, לדעה אחרת - אחד מהם אמר: מהאבן היקרה הקרויה שוהם, ואחד מהם אמר: מהאבן היקרה הקרויה ישפה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: "להוי כדין וכדין" - שיהא כמו זה וכמו זה גם יחד, וזאת משמעות המלה "כַּדְכֹד" ("כדין וכדין").

גם וגם

מיד לאחר מכן, ממשיכה הגמרא לבאר את המשך הפסוק "ושעריך לאבני אקדח", ומספרת כי רבי יוחנן דרש ואמר כך: עתיד הקדוש ברוך הוא להביא אבנים טובות ומרגליות שהם בגודל שלשים על שלשים אמה (225 מ"ר), וקודח בהן חור של עשר על עשרים אמה, ומעמידן בשערי ירושלים. אחד מהתלמידים שלא הבין כיצד יכול להיות הדבר, והרי כעת אין אנו מוצאים אבן יקרה אפילו כגודל ביצת התור ואיך ימצאו אבני ענק שכאלו לעתיד לבוא?

חלפו ימים ואותו תלמיד הפליג בספינה בים, ואז נגלה לעניו המראה המפעים של מלאכי השרת יושבים ומנסרים אבנים טובות ומרגליות בגודל שלשים על שלשים אמה וחקוק בהן פתחים עשר בגובה עשרים אמה. אמר התלמיד למלאכים: אלה למי? אמרו לו: שעתיד הקדוש ברוך הוא להעמידן בשערי ירושלים... (הסיפור כולו מובא במקורו במסכת בבא בתרא בדף עה עמוד א' והובא כאן בתרגום חופשי ובעיבוד קל).

שני הסיפורים נושאים בחובם מסקנות הנוגעות לכל אחד. ראשית, סודה של הגאולה טמון ב"כדכד", הדרך בה הקב"ה פותר את המחלוקת היא בגילוי כוחה של הגאולה, כזו המאחדת בין הדעות ומגלה שאפשר גם וגם. הדרך לחיות גאולה כבר כעת אף היא טמונה באיחוד שכזה בין כל כוחותיו של האדם, להתנהג באופן המשלב את כל כשרונותיו ומגלה את עוצמתה של הנשמה ויחד עם זה פועלת באמצעות הגוף בשינוי עמוק התואם להגבלות העולם.

רואים את הברכה

בסיפור השני, מוצאים אנו שתלמידו של רבי יוחנן לא האמין עד שראה אבנים עצומות אלו בעיניו. אמנם בהמשך מספרת שם הגמרא שעל כך הוא נענש, אך היום, זוכים אנו לראות בעיני בשר את ברכת הגאולה האמיתית והשלימה, ואת התגשמות כל יעודי הגאולה.

בניגוד לעבר בה הגאולה נתפסה כדבר שמיימי, חזיון בלב ים עם מלאכי השרת, הרי שכיום מודיע הרבי שליט"א מלך המשיח: "להכריז ולפרסם בכל מקום – בדברים היוצאים מן הלב – שהקב"ה אומר (ע"י עבדיו הנביאים) לכל אחד ואחת מישראל "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה", ועד שהיום ממש רואים בעיני בשר ברכת הגאולה האמיתית והשלימה". כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בהתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

לחיות את המציאות דרך הכותרות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...