• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

הנאום שצריך להשמע בכל העולם

למרות שאותו ח"כ התכוון להוציא דברים מהקשרם, הרי שדברי רש"י בפירושו הראשון לתורה, שצוטטו על ידו, צריכים להיות במרכז הדברים הנאמרים לאומות העולם ובכך להדוף כל נסיון למסירת שטחים היל"ת
הנאום שצריך להשמע בכל העולם
"וראו כל עמי הארץ ויראו ממך". הנחת תפילין עם כוחות הביטחון בישוב אביתר, לפני פינויו בשבוע שעבר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"בפירושו לבראשית א, כותב רש"י כך: "אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ'החודש הזה לכם', שהיא מצווה ראשונה שנצטוו ישראל, ומה טעם פתח בבראשית, משום 'כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים', שאם יאמרו אומות העולם לישראל, ליסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעת גויים, הם אומרים להם, כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו" סוף ציטוט של רש"י. בספר ויקרא פרק כה פסוק כ"ג כתוב כך: "והארץ לא תימכר לצמיתות, כי לי הארץ, כי גרים ותושבים אתם עימדי" וכאן מפרש רש"י: "כי לי הארץ - אל תרע עיניך בה, שאינה שלך"..." המילים הללו, בציטוט מדויק, נאמרו מעל בימת הכנסת, בנאומו של ח"כ עופר כסיף (חבל ששכח לשים כיפה), והעלו שוב את הצורך לומר את האמת לעולם, האמת האבסלוטית היחידה שאין בלתה - האמת של תורתנו הקדושה.

ניכרים דברי אמת

במאבקו האיתן לשמירת שלימות הארץ, לא פעם, קורא הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו, לשים את אותו פירוש רש"י במרכז הדברים. אם היו אומרים מנהיגי ישראל לאומות את האמת הפשוטה הזו, הרי שהיו חוסכים לחצים רבים מהם לסגת ולמסור שטחי ארץ לידים זרות. הנקודה הפנימית הבוערת אצל כל יהודי, היא שהביאה את אותו ח"כ להביא את הדברים בנאומו בכנסת, ולמרות שהוא קיווה להתנגח באמצעות הדברים כנגד הטענה הפשוטה לאחיזתינו בארץ, הרי שמול האמת של התורה אין איש יכול לעמוד, וסוף האמת להיאמר ולצאת. ניכרים דברי אמת גם כשהם נאמרים על ידי מי שמבקש להשתמש בהם למטרות שונות.

בימים אלו, כאשר מפלגות הדוגלות בהחזרת שטחים מרכיבות את הממשלה ודוחפות לביצוע פעולות מסוכנות היל"ת, כפי שכבר נוכחנו לראות בהתקפלות שהובילו אליה את אנשי הישוב באביתר שביקשו לפנותם מבתיהם, הרי שיש לחזור ולומר את האמת שכל הארץ שלנו היא, וטוב שיש לפחות מישהו אחד שעשה זאת.

להשתתף בסיומים

המעשה הוא העיקר, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא - בנין בית המקדש השלישי בפועל ממש בקרוב ממש, מקדש מיוחד שכמובן יירד בנוי ומשוכלל מן השמים, אך גם אנו ניטול בו חלק מרכזי. ובנתיים על כל אחד ליטול חלק בבנינו על ידי השתתפות בשיעורים בנושא זה המתקיים בכל מקום לרגל שלשת השבועות.

לימוד עניני בית המקדש, יש בו כדי ליטול חלק בבנינו, כפי שאומר המדרש שבעצם הלימוד מעלה הקדוש ברוך הוא כאילו אנו עוסקים בבניתו, ומכאן החשיבות של שיעורים אלו וההשתתפות האישית של כל אחד בהם.

בנוסף, החל משבת זו, ראש חודש מנחם אב ועד לחמישה עשר בחודש, יש להרבות - כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח - בסיומי מסכת. סיומים המוסיפים שמחה של מצווה. מתוך השתדלות להביא כמה שיותר יהודים להשתתף בחגיגות אלו הנערכות בכל בתי הכנסת, כולל הבאת ילדים קטנים שיטלו חלק במעמד זה. ובזכות שמחה זו בוודאי נזכה תיכף ומיד לשמחה הכי גדולה - התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

לחיות גאולה כאן ועכשיו

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...